Podle nejnovějších údajů o světovém prodeji automobilů, které zveřejnil analytický portál focus2move.com zůstává nejpopulárnějším modelem na světě již tradičně Toyota Corolla. Mezi tři nejprodávanější vozy se dostala také Toyota RAV4 a pick-up Ford F-Series. Nejčastěji kupovanou značkou na globálním trhu je tedy jednoznačně Toyota.
Corolla vede více než 20 let
Aktuální výsledky prodeje za první tři čtvrtletí roku 2018 ukazují, že Toyota prodala 6 477 000 automobilů a její podíl na globálním motoristickém trhu činí 9,4 procent. Druhé místo zaujímá Volkswagen s 7,6% podílem (5 222 000 aut), třetí je Ford, kterému patří 6,1 procenta trhu (4 197 000 aut). V první desítce se pak umístily ještě značky Nissan, Honda, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault.
Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je pak nejlépe prodávaným autem v historii. Ve zmíněném období letošního roku se prodalo 900 997 kusů tohoto modelu. Začátkem příštího rok na trh dorazí už 12. generace Corolly a jako první model se představí se dvěma hybridními pohony v nabídce.
RAV4 lídrem segmentu SUV
Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series, kterého se prodalo 813 486 kusů. Třetím nejoblíbenějším vozem světa a současně nejpopulárnějším modelem segmentu SUV je Toyota RAV4. Rozhodlo se pro ni 632 353 řidičů. Model RAV4, který se prodává od roku 1994, představí příští rok na evropském trhu svou již pátou generaci, a to ve dvou variantách – s hybridním a benzínovým motorem.
Do první desítky žebříčku se vešly také modely Honda Civic, Volkswagen Golf, Tiguan a Polo, Honda CR-V, Toyota Camry a Chevrolet Silverado. Mimochodem, i Camry čeká důležitý rok - vrací se totiž zpět na evropský trh.
Oficiální zdroj údajů
Focus2move.com své zprávy zpracovává na základě globální databáze automobilů (GAD, Global Auto Database), kterou vede od roku 2010. Databáze vzniká z více než 300 zdrojů, mezi které patří ministerstva dopravy jednotlivých zemí, organizace sdružující výrobce automobilů a všechny další instituce, které mají oficiální statistiky v dané zemi nebo regionu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.