Podle nejnovějších údajů o světovém prodeji automobilů, které zveřejnil analytický portál focus2move.com zůstává nejpopulárnějším modelem na světě již tradičně Toyota Corolla. Mezi tři nejprodávanější vozy se dostala také Toyota RAV4 a pick-up Ford F-Series. Nejčastěji kupovanou značkou na globálním trhu je tedy jednoznačně Toyota.
Corolla vede více než 20 let
Aktuální výsledky prodeje za první tři čtvrtletí roku 2018 ukazují, že Toyota prodala 6 477 000 automobilů a její podíl na globálním motoristickém trhu činí 9,4 procent. Druhé místo zaujímá Volkswagen s 7,6% podílem (5 222 000 aut), třetí je Ford, kterému patří 6,1 procenta trhu (4 197 000 aut). V první desítce se pak umístily ještě značky Nissan, Honda, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault.
Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je pak nejlépe prodávaným autem v historii. Ve zmíněném období letošního roku se prodalo 900 997 kusů tohoto modelu. Začátkem příštího rok na trh dorazí už 12. generace Corolly a jako první model se představí se dvěma hybridními pohony v nabídce.
RAV4 lídrem segmentu SUV
Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series, kterého se prodalo 813 486 kusů. Třetím nejoblíbenějším vozem světa a současně nejpopulárnějším modelem segmentu SUV je Toyota RAV4. Rozhodlo se pro ni 632 353 řidičů. Model RAV4, který se prodává od roku 1994, představí příští rok na evropském trhu svou již pátou generaci, a to ve dvou variantách – s hybridním a benzínovým motorem.
Do první desítky žebříčku se vešly také modely Honda Civic, Volkswagen Golf, Tiguan a Polo, Honda CR-V, Toyota Camry a Chevrolet Silverado. Mimochodem, i Camry čeká důležitý rok - vrací se totiž zpět na evropský trh.
Oficiální zdroj údajů
Focus2move.com své zprávy zpracovává na základě globální databáze automobilů (GAD, Global Auto Database), kterou vede od roku 2010. Databáze vzniká z více než 300 zdrojů, mezi které patří ministerstva dopravy jednotlivých zemí, organizace sdružující výrobce automobilů a všechny další instituce, které mají oficiální statistiky v dané zemi nebo regionu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?