Podle nejnovějších údajů o světovém prodeji automobilů, které zveřejnil analytický portál focus2move.com zůstává nejpopulárnějším modelem na světě již tradičně Toyota Corolla. Mezi tři nejprodávanější vozy se dostala také Toyota RAV4 a pick-up Ford F-Series. Nejčastěji kupovanou značkou na globálním trhu je tedy jednoznačně Toyota.
Corolla vede více než 20 let
Aktuální výsledky prodeje za první tři čtvrtletí roku 2018 ukazují, že Toyota prodala 6 477 000 automobilů a její podíl na globálním motoristickém trhu činí 9,4 procent. Druhé místo zaujímá Volkswagen s 7,6% podílem (5 222 000 aut), třetí je Ford, kterému patří 6,1 procenta trhu (4 197 000 aut). V první desítce se pak umístily ještě značky Nissan, Honda, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault.
Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je pak nejlépe prodávaným autem v historii. Ve zmíněném období letošního roku se prodalo 900 997 kusů tohoto modelu. Začátkem příštího rok na trh dorazí už 12. generace Corolly a jako první model se představí se dvěma hybridními pohony v nabídce.
RAV4 lídrem segmentu SUV
Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series, kterého se prodalo 813 486 kusů. Třetím nejoblíbenějším vozem světa a současně nejpopulárnějším modelem segmentu SUV je Toyota RAV4. Rozhodlo se pro ni 632 353 řidičů. Model RAV4, který se prodává od roku 1994, představí příští rok na evropském trhu svou již pátou generaci, a to ve dvou variantách – s hybridním a benzínovým motorem.
Do první desítky žebříčku se vešly také modely Honda Civic, Volkswagen Golf, Tiguan a Polo, Honda CR-V, Toyota Camry a Chevrolet Silverado. Mimochodem, i Camry čeká důležitý rok - vrací se totiž zpět na evropský trh.
Oficiální zdroj údajů
Focus2move.com své zprávy zpracovává na základě globální databáze automobilů (GAD, Global Auto Database), kterou vede od roku 2010. Databáze vzniká z více než 300 zdrojů, mezi které patří ministerstva dopravy jednotlivých zemí, organizace sdružující výrobce automobilů a všechny další instituce, které mají oficiální statistiky v dané zemi nebo regionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.