Podle nejnovějších údajů o světovém prodeji automobilů, které zveřejnil analytický portál focus2move.com zůstává nejpopulárnějším modelem na světě již tradičně Toyota Corolla. Mezi tři nejprodávanější vozy se dostala také Toyota RAV4 a pick-up Ford F-Series. Nejčastěji kupovanou značkou na globálním trhu je tedy jednoznačně Toyota.
Corolla vede více než 20 let
Aktuální výsledky prodeje za první tři čtvrtletí roku 2018 ukazují, že Toyota prodala 6 477 000 automobilů a její podíl na globálním motoristickém trhu činí 9,4 procent. Druhé místo zaujímá Volkswagen s 7,6% podílem (5 222 000 aut), třetí je Ford, kterému patří 6,1 procenta trhu (4 197 000 aut). V první desítce se pak umístily ještě značky Nissan, Honda, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault.
Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je pak nejlépe prodávaným autem v historii. Ve zmíněném období letošního roku se prodalo 900 997 kusů tohoto modelu. Začátkem příštího rok na trh dorazí už 12. generace Corolly a jako první model se představí se dvěma hybridními pohony v nabídce.
RAV4 lídrem segmentu SUV
Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series, kterého se prodalo 813 486 kusů. Třetím nejoblíbenějším vozem světa a současně nejpopulárnějším modelem segmentu SUV je Toyota RAV4. Rozhodlo se pro ni 632 353 řidičů. Model RAV4, který se prodává od roku 1994, představí příští rok na evropském trhu svou již pátou generaci, a to ve dvou variantách – s hybridním a benzínovým motorem.
Do první desítky žebříčku se vešly také modely Honda Civic, Volkswagen Golf, Tiguan a Polo, Honda CR-V, Toyota Camry a Chevrolet Silverado. Mimochodem, i Camry čeká důležitý rok - vrací se totiž zpět na evropský trh.
Oficiální zdroj údajů
Focus2move.com své zprávy zpracovává na základě globální databáze automobilů (GAD, Global Auto Database), kterou vede od roku 2010. Databáze vzniká z více než 300 zdrojů, mezi které patří ministerstva dopravy jednotlivých zemí, organizace sdružující výrobce automobilů a všechny další instituce, které mají oficiální statistiky v dané zemi nebo regionu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?