Designér Ken Okuyama, zodpovědný za design mnoha slavných italských strojů se poslední roky věnuje stavbě vozů pod vlastní značkou. Dvě z jeho posledních kreací jsou teď na prodej a nabízí unikátní design ve spojení s úchvatnou technikou.
Ken Okuyama se proslavil zejména svojí prací pro studio Pininfarina, kde se podepsal především pod design Enzo Ferrari, Maseratti Quatroporte 5. generace a také unikátního Ferrari P4/5 by Pininfarina. Zkušenosti však má také s prací pro Porsche, kde se podílel na designu Porsche 966 a Boxster. V roce 2006 se však vrátil zpět do rodného Japonska, kde založil vlastní designové studio, se kterým se podílel mimo jiné na designu nových jednotek Šinkanzen.
Především ale o dva roky později představil první automobil pod vlastním značkou, spider Kode7. Vůz připomínající Ariel Atom se poté dokonce vyráběl v omezené sérii 218 kusů. Dalším modelem nové značky byl elektrický Kode8 a Kode9, inspirovaný britskými sporťáky.
Dnes nabízené vozidlo je zatím posledním automobilovým výtvorem japonského designéra a vzniklo pouze v jednom kuse v roce 2017. Na základě Lamborghini Aventador vznikla radikální karosérie, očividně inspirovaná u italské automobilky ale dovedená do většího extrému. Čisté a jednoduché linky klínovité karosérie mají dle slov autora tvořit protiklad všem moderním sportovním vozům.
Pod karbonovou karosérií se skrývá neupravený motor z Aventadoru, atmosfericky plněný dvanáctiválec o objemu 6.5 litru a výkonu 700 koní. Díky použití lehkých materiálů váží vůz jen 1550 kg, téměř o 200 kg méně než standardní Aventador.
Vůz je v současné době na prodej v domovském Japonsku, pro místní vůz trochu netradičně s volantem na levé straně. Cena je neveřejná a bude sdělena pouze zájemcům, ale jak to u podobných vozů bývá, pokud se musíte ptát, nemáte na to.
Kromě Kode0 se na stejném webu nabízí i předchozí Okuyamův výtvor, spider Kode57 z roku 2016. Ten je pro změnu postaven na základě Ferrari 599 a pod otevřenou karosérií nabízí dvanáctiválec o objemu 6 litrů a výkonu 630 koní. Červený vůz zaujme stylingem připomínajícím Enzo Ferrari a také unikátnímí výklopnými sebevražednými dveřmi. Stejně jako Kode 0 i Kode 57 nemá udanou cenu, vzhledem k tomu že staršího vozu vzniklo celých pět kusů však jistě bude o něco nižší.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?