Designér Ken Okuyama, zodpovědný za design mnoha slavných italských strojů se poslední roky věnuje stavbě vozů pod vlastní značkou. Dvě z jeho posledních kreací jsou teď na prodej a nabízí unikátní design ve spojení s úchvatnou technikou.
Ken Okuyama se proslavil zejména svojí prací pro studio Pininfarina, kde se podepsal především pod design Enzo Ferrari, Maseratti Quatroporte 5. generace a také unikátního Ferrari P4/5 by Pininfarina. Zkušenosti však má také s prací pro Porsche, kde se podílel na designu Porsche 966 a Boxster. V roce 2006 se však vrátil zpět do rodného Japonska, kde založil vlastní designové studio, se kterým se podílel mimo jiné na designu nových jednotek Šinkanzen.
Především ale o dva roky později představil první automobil pod vlastním značkou, spider Kode7. Vůz připomínající Ariel Atom se poté dokonce vyráběl v omezené sérii 218 kusů. Dalším modelem nové značky byl elektrický Kode8 a Kode9, inspirovaný britskými sporťáky.
Dnes nabízené vozidlo je zatím posledním automobilovým výtvorem japonského designéra a vzniklo pouze v jednom kuse v roce 2017. Na základě Lamborghini Aventador vznikla radikální karosérie, očividně inspirovaná u italské automobilky ale dovedená do většího extrému. Čisté a jednoduché linky klínovité karosérie mají dle slov autora tvořit protiklad všem moderním sportovním vozům.
Pod karbonovou karosérií se skrývá neupravený motor z Aventadoru, atmosfericky plněný dvanáctiválec o objemu 6.5 litru a výkonu 700 koní. Díky použití lehkých materiálů váží vůz jen 1550 kg, téměř o 200 kg méně než standardní Aventador.
Vůz je v současné době na prodej v domovském Japonsku, pro místní vůz trochu netradičně s volantem na levé straně. Cena je neveřejná a bude sdělena pouze zájemcům, ale jak to u podobných vozů bývá, pokud se musíte ptát, nemáte na to.
Kromě Kode0 se na stejném webu nabízí i předchozí Okuyamův výtvor, spider Kode57 z roku 2016. Ten je pro změnu postaven na základě Ferrari 599 a pod otevřenou karosérií nabízí dvanáctiválec o objemu 6 litrů a výkonu 630 koní. Červený vůz zaujme stylingem připomínajícím Enzo Ferrari a také unikátnímí výklopnými sebevražednými dveřmi. Stejně jako Kode 0 i Kode 57 nemá udanou cenu, vzhledem k tomu že staršího vozu vzniklo celých pět kusů však jistě bude o něco nižší.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?