Lamborghini Aventador přestavěné na designově vybroušený supersport je na prodej

Ken Okuyama Kode 0
Ken Okuyama Kode 0, foto: wheelsage.org
-mdo , AutoRoad.cz 19. prosince 2018 11:00
Sdílej:

Designér Ken Okuyama, zodpovědný za design mnoha slavných italských strojů se poslední roky věnuje stavbě vozů pod vlastní značkou. Dvě z jeho posledních kreací jsou teď na prodej a nabízí unikátní design ve spojení s úchvatnou technikou.

Ken Okuyama se proslavil zejména svojí prací pro studio Pininfarina, kde se podepsal především pod design Enzo Ferrari, Maseratti Quatroporte 5. generace a také unikátního Ferrari P4/5 by Pininfarina. Zkušenosti však má také s prací pro Porsche, kde se podílel na designu Porsche 966 a Boxster. V roce 2006 se však vrátil zpět do rodného Japonska, kde založil vlastní designové studio, se kterým se podílel mimo jiné na designu nových jednotek Šinkanzen. 

Především ale o dva roky později představil první automobil pod vlastním značkou, spider Kode7. Vůz připomínající Ariel Atom se poté dokonce vyráběl v omezené sérii 218 kusů.  Dalším modelem nové značky byl elektrický Kode8 a Kode9, inspirovaný britskými sporťáky.

Dnes nabízené vozidlo je zatím posledním automobilovým výtvorem japonského designéra a vzniklo pouze v jednom kuse v roce 2017. Na základě Lamborghini Aventador vznikla radikální karosérie, očividně inspirovaná u italské automobilky ale dovedená do většího extrému. Čisté a jednoduché linky klínovité karosérie mají dle slov autora tvořit protiklad všem moderním sportovním vozům.

Pod karbonovou karosérií se skrývá neupravený motor z Aventadoru, atmosfericky plněný dvanáctiválec o objemu 6.5 litru a výkonu 700 koní. Díky použití lehkých materiálů váží vůz jen 1550 kg, téměř o 200 kg méně než standardní Aventador. 

Vůz je v současné době na prodej v domovském Japonsku, pro místní vůz trochu netradičně s volantem na levé straně. Cena je neveřejná a bude sdělena pouze zájemcům, ale jak to u podobných vozů bývá, pokud se musíte ptát, nemáte na to.

Kromě Kode0 se na stejném webu nabízí i předchozí Okuyamův výtvor, spider Kode57 z roku 2016. Ten je pro změnu postaven na základě Ferrari 599 a pod otevřenou karosérií nabízí dvanáctiválec o objemu 6 litrů a výkonu 630 koní. Červený vůz zaujme stylingem připomínajícím Enzo Ferrari a také unikátnímí výklopnými sebevražednými dveřmi. Stejně jako Kode 0 i Kode 57 nemá udanou cenu, vzhledem k tomu že staršího vozu vzniklo celých pět kusů však jistě bude o něco nižší. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.