Na novou generaci Tesla Roadsteru si ještě budeme muset nějaký ten rok počkat, to však automobilce nebrání v tom, aby nás zásobovala materiály z jeho prezentace. My jsme si ji sice naživo vyzkoušet nemohli, ovšem výrazy některých z těchto šťastlivců jsou všeříkající.
U elektromobilů Tesla jsme na brutální akceleraci již celkem zvyklí, nová generace Tesly Roadster však slibuje zážitky zcela nových rozměrů. To ostatně potvrzuje i video, které před pár dny vydala sama automobilka.
Video vzniklo již před několika měsíci a to krátce po slavnostním představení elektrického tahače Tesla Semi a nové generace Tesla Roadsteru, o jehož existenci neměl nikdo do poslední chvíle tušení. Proč automobilka čekala s uveřejněním videa tak dlouho sice nevíme, zážitek je to ale skutečně působivý.
Na místě spolujezdce se vystřídalo 10 lidí, všichni si však zřejmě odnesli dost podobný a hlavně velice intenzivní zážitek, během kterého s nimi Tesla zrychlila z 0 na 96 km/h za méně než dvě sekundy. Nelze se tedy divit, že řada komentářů musela být nakonec cenzurována pípáním.
Pro připomenutí uvádíme, že podle dostupných materiálů by měla nová Tesla Roadster disponovat točivým momentem 10 000 Nm a akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 1.9 sekundy, což by z ní mohlo udělat nejlépe zrychlující produkční vůz světa.
Maximální rychlost sice neznáme, Elon Musk ovšem sebevědomě prohlašoval, že by měla překonávat 402 km/h. Roadster by navíc měl mít dostatek energie, aby na jedno nabití překonal vzdálenost okolo 997 kilometrů, což zní téměř neuvěřitelně.
Řada odborníků původně považovala sliby Elona Muska a Tesly ohledně nové generace Roadsteru za přehnané a téměř nemožné, Christian von Koenigsegg však ze stejnojmenné automobilky zaměřené na vývoj extrémních supersportů však již potvrdil, že nová Tesly by skutečně mohla některých parametrů dosáhnout. Včetně oné děsivě rychlé akcelerace.
Musk však zašel se svými vizemi ještě dál. Podle jeho slov by nejextrémnější provedení nové Tesly Roadster mohlo dostat malé raketové manévrovací motory z raketoplánů Falcon, které by měly výrazně zlepšit jízdní vlastnosti. A vyloučena prý není ani možnost krátkého vzlétnutí.
Kolik z těchto slibů se stane skutečností se však dozvíme až v následujících letech. Tedy alespoň pokud automobilka Tesla do té doby vydrží a nezkrachuje.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.