Na novou generaci Tesla Roadsteru si ještě budeme muset nějaký ten rok počkat, to však automobilce nebrání v tom, aby nás zásobovala materiály z jeho prezentace. My jsme si ji sice naživo vyzkoušet nemohli, ovšem výrazy některých z těchto šťastlivců jsou všeříkající.
U elektromobilů Tesla jsme na brutální akceleraci již celkem zvyklí, nová generace Tesly Roadster však slibuje zážitky zcela nových rozměrů. To ostatně potvrzuje i video, které před pár dny vydala sama automobilka.
Video vzniklo již před několika měsíci a to krátce po slavnostním představení elektrického tahače Tesla Semi a nové generace Tesla Roadsteru, o jehož existenci neměl nikdo do poslední chvíle tušení. Proč automobilka čekala s uveřejněním videa tak dlouho sice nevíme, zážitek je to ale skutečně působivý.
Na místě spolujezdce se vystřídalo 10 lidí, všichni si však zřejmě odnesli dost podobný a hlavně velice intenzivní zážitek, během kterého s nimi Tesla zrychlila z 0 na 96 km/h za méně než dvě sekundy. Nelze se tedy divit, že řada komentářů musela být nakonec cenzurována pípáním.
Pro připomenutí uvádíme, že podle dostupných materiálů by měla nová Tesla Roadster disponovat točivým momentem 10 000 Nm a akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 1.9 sekundy, což by z ní mohlo udělat nejlépe zrychlující produkční vůz světa.
Maximální rychlost sice neznáme, Elon Musk ovšem sebevědomě prohlašoval, že by měla překonávat 402 km/h. Roadster by navíc měl mít dostatek energie, aby na jedno nabití překonal vzdálenost okolo 997 kilometrů, což zní téměř neuvěřitelně.
Řada odborníků původně považovala sliby Elona Muska a Tesly ohledně nové generace Roadsteru za přehnané a téměř nemožné, Christian von Koenigsegg však ze stejnojmenné automobilky zaměřené na vývoj extrémních supersportů však již potvrdil, že nová Tesly by skutečně mohla některých parametrů dosáhnout. Včetně oné děsivě rychlé akcelerace.
Musk však zašel se svými vizemi ještě dál. Podle jeho slov by nejextrémnější provedení nové Tesly Roadster mohlo dostat malé raketové manévrovací motory z raketoplánů Falcon, které by měly výrazně zlepšit jízdní vlastnosti. A vyloučena prý není ani možnost krátkého vzlétnutí.
Kolik z těchto slibů se stane skutečností se však dozvíme až v následujících letech. Tedy alespoň pokud automobilka Tesla do té doby vydrží a nezkrachuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.