Na novou generaci Tesla Roadsteru si ještě budeme muset nějaký ten rok počkat, to však automobilce nebrání v tom, aby nás zásobovala materiály z jeho prezentace. My jsme si ji sice naživo vyzkoušet nemohli, ovšem výrazy některých z těchto šťastlivců jsou všeříkající.
U elektromobilů Tesla jsme na brutální akceleraci již celkem zvyklí, nová generace Tesly Roadster však slibuje zážitky zcela nových rozměrů. To ostatně potvrzuje i video, které před pár dny vydala sama automobilka.
Video vzniklo již před několika měsíci a to krátce po slavnostním představení elektrického tahače Tesla Semi a nové generace Tesla Roadsteru, o jehož existenci neměl nikdo do poslední chvíle tušení. Proč automobilka čekala s uveřejněním videa tak dlouho sice nevíme, zážitek je to ale skutečně působivý.
Na místě spolujezdce se vystřídalo 10 lidí, všichni si však zřejmě odnesli dost podobný a hlavně velice intenzivní zážitek, během kterého s nimi Tesla zrychlila z 0 na 96 km/h za méně než dvě sekundy. Nelze se tedy divit, že řada komentářů musela být nakonec cenzurována pípáním.
Pro připomenutí uvádíme, že podle dostupných materiálů by měla nová Tesla Roadster disponovat točivým momentem 10 000 Nm a akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 1.9 sekundy, což by z ní mohlo udělat nejlépe zrychlující produkční vůz světa.
Maximální rychlost sice neznáme, Elon Musk ovšem sebevědomě prohlašoval, že by měla překonávat 402 km/h. Roadster by navíc měl mít dostatek energie, aby na jedno nabití překonal vzdálenost okolo 997 kilometrů, což zní téměř neuvěřitelně.
Řada odborníků původně považovala sliby Elona Muska a Tesly ohledně nové generace Roadsteru za přehnané a téměř nemožné, Christian von Koenigsegg však ze stejnojmenné automobilky zaměřené na vývoj extrémních supersportů však již potvrdil, že nová Tesly by skutečně mohla některých parametrů dosáhnout. Včetně oné děsivě rychlé akcelerace.
Musk však zašel se svými vizemi ještě dál. Podle jeho slov by nejextrémnější provedení nové Tesly Roadster mohlo dostat malé raketové manévrovací motory z raketoplánů Falcon, které by měly výrazně zlepšit jízdní vlastnosti. A vyloučena prý není ani možnost krátkého vzlétnutí.
Kolik z těchto slibů se stane skutečností se však dozvíme až v následujících letech. Tedy alespoň pokud automobilka Tesla do té doby vydrží a nezkrachuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.