Nissan Leaf, který se po silnicích prohání již ve druhé generaci, patří k nejpopulárnějším elektromobilům světa. Jeho největším mínusem je však jeho baterie s kapacitou 40 kWh, která omezuje dojezd na cca 270 kilometrů. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat nového Leafu s 60 kWh baterií, který tento problém konečně vyřeší.
Nissan Leaf je skutečně příjemným elektromobilem, o čemž jsme se ostatně přesvědčili na vlastní kůži v našem redakčním testu. Během něj jsme však podobně jako většina kolegů došli k závěru, že s 40 kWh baterií se Leaf zkrátka hodí spíše do větších měst, než na delší cestování.
Pokud se totiž podíváme do tabulek, zjistíme, že dojezd 378 km na jedno nabití byl zjištěn během využité starého měřícího systému NEDC. Podle nového a přesnějšího systému WLTP však dojezd s 40 kWh baterií spadl pouze na 270 km. V praxi ale samozřejmě hodně záleží na jízdním stylu, rychlosti a komfortu, jaký si řidič dopřává. A pokud chcete žít jako s autem benzínovým (či naftovým), připravte se, že energie bude ubývat rychleji, než slibovaným tempem 206 Wh/km.
Podle zpráv webu Electrive bychom se však již brzy měli dočkat nové verze Nissanu Leaf, která dostane baterie s vyšší kapacitou a tím pádem i větším dojezdem. Podle současných informací by Leaf E-Plus měl disponovat baterií o kapacitě 60 kWh a jeho příchod se očekává v průběhu příštího roku.
Odhalení nového Leafu E-Plus mělo být údajně připravováno již na konec listopadu, tedy pravděpodobně na autosalon v Los Angeles, do plánů však vstoupilo zatčení Carlose Ghosna, ředitele automobilek Nissan, Renault a Mitsubishi. Nissan se tak rozhodl premiéru odložit až na lednovou výstavu Consumer Electronics Show, která se bude konat v Las Vegas.
Nová baterie s kapacitou 60 kWh by měla zvýšit dojezd podle současných odhadů až na cca 350 kilometrů, díky čemuž by se stal Leaf přiblížil ke konkurenci. Neznámou je však technologie a rychlost nabíjení, kde má Nissan také drobné rezervy.
Jak poznamenává web The Drive, současná 40 kWh baterie v Nissanu Leaf nevyužívá vodní chlazení, což má vliv na rychlost jejího nabíjení i vybíjení. A podle současných informací by se stejnou cestou měla bohužel vydat i 60 kWh baterie.
Do Evropy by měl nový Leaf E-Plus dorazit zhruba v květnu 2019 a jeho cena by se měla oproti standardnímu modelu zvýšit o 5 800 euro, tedy cca 150 300 Kč. V současnosti přitom ceny v Česku začínají u 936 000 Kč za základní model Acenta.
Připomínáme však, že se zatím jedná pouze o spekulace. Na žádost o komentář odpověděla automobilka Nissan webu The Drive tak, že plány týkající se modelu Leaf s delším dojezdem budou oznámeny ve správný čas."
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.