Nissan Leaf, který se po silnicích prohání již ve druhé generaci, patří k nejpopulárnějším elektromobilům světa. Jeho největším mínusem je však jeho baterie s kapacitou 40 kWh, která omezuje dojezd na cca 270 kilometrů. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat nového Leafu s 60 kWh baterií, který tento problém konečně vyřeší.
Nissan Leaf je skutečně příjemným elektromobilem, o čemž jsme se ostatně přesvědčili na vlastní kůži v našem redakčním testu. Během něj jsme však podobně jako většina kolegů došli k závěru, že s 40 kWh baterií se Leaf zkrátka hodí spíše do větších měst, než na delší cestování.
Pokud se totiž podíváme do tabulek, zjistíme, že dojezd 378 km na jedno nabití byl zjištěn během využité starého měřícího systému NEDC. Podle nového a přesnějšího systému WLTP však dojezd s 40 kWh baterií spadl pouze na 270 km. V praxi ale samozřejmě hodně záleží na jízdním stylu, rychlosti a komfortu, jaký si řidič dopřává. A pokud chcete žít jako s autem benzínovým (či naftovým), připravte se, že energie bude ubývat rychleji, než slibovaným tempem 206 Wh/km.
Podle zpráv webu Electrive bychom se však již brzy měli dočkat nové verze Nissanu Leaf, která dostane baterie s vyšší kapacitou a tím pádem i větším dojezdem. Podle současných informací by Leaf E-Plus měl disponovat baterií o kapacitě 60 kWh a jeho příchod se očekává v průběhu příštího roku.
Odhalení nového Leafu E-Plus mělo být údajně připravováno již na konec listopadu, tedy pravděpodobně na autosalon v Los Angeles, do plánů však vstoupilo zatčení Carlose Ghosna, ředitele automobilek Nissan, Renault a Mitsubishi. Nissan se tak rozhodl premiéru odložit až na lednovou výstavu Consumer Electronics Show, která se bude konat v Las Vegas.
Nová baterie s kapacitou 60 kWh by měla zvýšit dojezd podle současných odhadů až na cca 350 kilometrů, díky čemuž by se stal Leaf přiblížil ke konkurenci. Neznámou je však technologie a rychlost nabíjení, kde má Nissan také drobné rezervy.
Jak poznamenává web The Drive, současná 40 kWh baterie v Nissanu Leaf nevyužívá vodní chlazení, což má vliv na rychlost jejího nabíjení i vybíjení. A podle současných informací by se stejnou cestou měla bohužel vydat i 60 kWh baterie.
Do Evropy by měl nový Leaf E-Plus dorazit zhruba v květnu 2019 a jeho cena by se měla oproti standardnímu modelu zvýšit o 5 800 euro, tedy cca 150 300 Kč. V současnosti přitom ceny v Česku začínají u 936 000 Kč za základní model Acenta.
Připomínáme však, že se zatím jedná pouze o spekulace. Na žádost o komentář odpověděla automobilka Nissan webu The Drive tak, že plány týkající se modelu Leaf s delším dojezdem budou oznámeny ve správný čas."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.