Nissan Leaf dostane konečně pořádnou baterii, přivede vyšší dojezd nové zákazníky?

Nový Nissan Leaf
Nový Nissan Leaf, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. prosince 2018 12:02
Sdílej:

Nissan Leaf, který se po silnicích prohání již ve druhé generaci, patří k nejpopulárnějším elektromobilům světa. Jeho největším mínusem je však jeho baterie s kapacitou 40 kWh, která omezuje dojezd na cca 270 kilometrů. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat nového Leafu s 60 kWh baterií, který tento problém konečně vyřeší.

Nissan Leaf je skutečně příjemným elektromobilem, o čemž jsme se ostatně přesvědčili na vlastní kůži v našem redakčním testu. Během něj jsme však podobně jako většina kolegů došli k závěru, že s 40 kWh baterií se Leaf zkrátka hodí spíše do větších měst, než na delší cestování.

Pokud se totiž podíváme do tabulek, zjistíme, že dojezd 378 km na jedno nabití byl zjištěn během využité starého měřícího systému NEDC. Podle nového a přesnějšího systému WLTP však dojezd s 40 kWh baterií spadl pouze na 270 km. V praxi ale samozřejmě hodně záleží na jízdním stylu, rychlosti a komfortu, jaký si řidič dopřává. A pokud chcete žít jako s autem benzínovým (či naftovým), připravte se, že energie bude ubývat rychleji, než slibovaným tempem 206 Wh/km.

Podle zpráv webu Electrive bychom se však již brzy měli dočkat nové verze Nissanu Leaf, která dostane baterie s vyšší kapacitou a tím pádem i větším dojezdem. Podle současných informací by Leaf E-Plus měl disponovat baterií o kapacitě 60 kWh a jeho příchod se očekává v průběhu příštího roku.

Odhalení nového Leafu E-Plus mělo být údajně připravováno již na konec listopadu, tedy pravděpodobně na autosalon v Los Angeles, do plánů však vstoupilo zatčení Carlose Ghosna, ředitele automobilek Nissan, Renault a Mitsubishi. Nissan se tak rozhodl premiéru odložit až na lednovou výstavu Consumer Electronics Show, která se bude konat v Las Vegas.

Nová baterie s kapacitou 60 kWh by měla zvýšit dojezd podle současných odhadů až na cca 350 kilometrů, díky čemuž by se stal Leaf přiblížil ke konkurenci. Neznámou je však technologie a rychlost nabíjení, kde má Nissan také drobné rezervy.

Jak poznamenává web The Drive, současná 40 kWh baterie v Nissanu Leaf nevyužívá vodní chlazení, což má vliv na rychlost jejího nabíjení i vybíjení. A podle současných informací by se stejnou cestou měla bohužel vydat i 60 kWh baterie.

Do Evropy by měl nový Leaf E-Plus dorazit zhruba v květnu 2019 a jeho cena by se měla oproti standardnímu modelu zvýšit o 5 800 euro, tedy cca 150 300 Kč. V současnosti přitom ceny v Česku začínají u 936 000 Kč za základní model Acenta.

Připomínáme však, že se zatím jedná pouze o spekulace. Na žádost o komentář odpověděla automobilka Nissan webu The Drive tak, že plány týkající se modelu Leaf s delším dojezdem budou oznámeny ve správný čas."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.