Nissan Leaf, který se po silnicích prohání již ve druhé generaci, patří k nejpopulárnějším elektromobilům světa. Jeho největším mínusem je však jeho baterie s kapacitou 40 kWh, která omezuje dojezd na cca 270 kilometrů. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat nového Leafu s 60 kWh baterií, který tento problém konečně vyřeší.
Nissan Leaf je skutečně příjemným elektromobilem, o čemž jsme se ostatně přesvědčili na vlastní kůži v našem redakčním testu. Během něj jsme však podobně jako většina kolegů došli k závěru, že s 40 kWh baterií se Leaf zkrátka hodí spíše do větších měst, než na delší cestování.
Pokud se totiž podíváme do tabulek, zjistíme, že dojezd 378 km na jedno nabití byl zjištěn během využité starého měřícího systému NEDC. Podle nového a přesnějšího systému WLTP však dojezd s 40 kWh baterií spadl pouze na 270 km. V praxi ale samozřejmě hodně záleží na jízdním stylu, rychlosti a komfortu, jaký si řidič dopřává. A pokud chcete žít jako s autem benzínovým (či naftovým), připravte se, že energie bude ubývat rychleji, než slibovaným tempem 206 Wh/km.
Podle zpráv webu Electrive bychom se však již brzy měli dočkat nové verze Nissanu Leaf, která dostane baterie s vyšší kapacitou a tím pádem i větším dojezdem. Podle současných informací by Leaf E-Plus měl disponovat baterií o kapacitě 60 kWh a jeho příchod se očekává v průběhu příštího roku.
Odhalení nového Leafu E-Plus mělo být údajně připravováno již na konec listopadu, tedy pravděpodobně na autosalon v Los Angeles, do plánů však vstoupilo zatčení Carlose Ghosna, ředitele automobilek Nissan, Renault a Mitsubishi. Nissan se tak rozhodl premiéru odložit až na lednovou výstavu Consumer Electronics Show, která se bude konat v Las Vegas.
Nová baterie s kapacitou 60 kWh by měla zvýšit dojezd podle současných odhadů až na cca 350 kilometrů, díky čemuž by se stal Leaf přiblížil ke konkurenci. Neznámou je však technologie a rychlost nabíjení, kde má Nissan také drobné rezervy.
Jak poznamenává web The Drive, současná 40 kWh baterie v Nissanu Leaf nevyužívá vodní chlazení, což má vliv na rychlost jejího nabíjení i vybíjení. A podle současných informací by se stejnou cestou měla bohužel vydat i 60 kWh baterie.
Do Evropy by měl nový Leaf E-Plus dorazit zhruba v květnu 2019 a jeho cena by se měla oproti standardnímu modelu zvýšit o 5 800 euro, tedy cca 150 300 Kč. V současnosti přitom ceny v Česku začínají u 936 000 Kč za základní model Acenta.
Připomínáme však, že se zatím jedná pouze o spekulace. Na žádost o komentář odpověděla automobilka Nissan webu The Drive tak, že plány týkající se modelu Leaf s delším dojezdem budou oznámeny ve správný čas."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.