Před pár týdny se do světa dostala zpráva, podle které pracuje automobilka Volkswagen na novém dostupném elektromobilu, jehož cena by neměla přesáhnout půl milionu korun. Řada lidí si tehdy myslela, že se jedná o nový model z řady I.D., skutečnost je však poněkud jiná.
Zpráva agentury Bloomberg, podle které připravuje automobilka Volkswagen nový elektrický model s cenovkou pod půl milionu korun, rozvířila vášnivé debaty. Pokud by totiž automobilka nabídla kombinaci svého německy přesného zpracování, kvalitních technologií a slušného dojezdu, mohla by s cenovkou okolo 18 000 Euro / 21 000 dolarů / cca 466 500 Kč vážně ohrozit i Teslu.
Problém byl však v tom, že v postupně představované rodině elektromobilů s označením I.D. nebyl žádný model, který by popisu odpovídal. Řada z nás tedy začala očekávat novou premiéru dalšího modelu s I.D., ovšem té se podle zpráv webu InsideEV's v tomto případě nedočkáme.
Redaktoři tohoto webu se totiž na autosalonu v Los Angeles sešli s viceprezidentem Volkswagenu pro Severoamerický region (Volkswagen NAR), kterým je Matt Renna. Pro zajímavost se sluší dodat, že Renna byl dříve i produktovým managerem v Tesle, takže o elektromobilech má skutečně slušný přehled.
V rozhovoru pro InsideEV's pak Renna prozradil, že se žádná premiéra nového modelu I.D. nechystá. Místo toho měla zpráva agentury Bloomberg hovořit o nové generaci modelu e-Up, který má od automobilky dostat silnější baterie, díky čemuž by se měl jeho dojezd na jedno nabití výrazně prodloužit.
Nová generace modelu e-Up má být podobně jako ta předchozí určena pouze pro evropský trh, takže o ní Renna bohužel příliš nevím Podle některých zpráv bychom se však novinky mohli dočkat již zhruba v roce 2020.
Nová generace modelu e-Up podle dosud známých zpráv bohužel zřejmě nedostane moderní elektrickou platformu MEB, na které budou vznikat vozy z modelové řady I.D. I přes větší dojezd a bezesporu lepší technologické vybavení se tak nejspíš nebude jednat o model, který by mohl svou nízkou cenou Teslu ohrozit.
I tak se ale jedná o pozitivní zprávy, neboť elektromobilů s cenovkou pod půl milionu na trhu příliš nenajdete a model e-Up by se tak mohl stát pro řadu lidí celkem dostupnou vstupenkou do světa elektromobility.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.