Před pár týdny se do světa dostala zpráva, podle které pracuje automobilka Volkswagen na novém dostupném elektromobilu, jehož cena by neměla přesáhnout půl milionu korun. Řada lidí si tehdy myslela, že se jedná o nový model z řady I.D., skutečnost je však poněkud jiná.
Zpráva agentury Bloomberg, podle které připravuje automobilka Volkswagen nový elektrický model s cenovkou pod půl milionu korun, rozvířila vášnivé debaty. Pokud by totiž automobilka nabídla kombinaci svého německy přesného zpracování, kvalitních technologií a slušného dojezdu, mohla by s cenovkou okolo 18 000 Euro / 21 000 dolarů / cca 466 500 Kč vážně ohrozit i Teslu.
Problém byl však v tom, že v postupně představované rodině elektromobilů s označením I.D. nebyl žádný model, který by popisu odpovídal. Řada z nás tedy začala očekávat novou premiéru dalšího modelu s I.D., ovšem té se podle zpráv webu InsideEV's v tomto případě nedočkáme.
Redaktoři tohoto webu se totiž na autosalonu v Los Angeles sešli s viceprezidentem Volkswagenu pro Severoamerický region (Volkswagen NAR), kterým je Matt Renna. Pro zajímavost se sluší dodat, že Renna byl dříve i produktovým managerem v Tesle, takže o elektromobilech má skutečně slušný přehled.
V rozhovoru pro InsideEV's pak Renna prozradil, že se žádná premiéra nového modelu I.D. nechystá. Místo toho měla zpráva agentury Bloomberg hovořit o nové generaci modelu e-Up, který má od automobilky dostat silnější baterie, díky čemuž by se měl jeho dojezd na jedno nabití výrazně prodloužit.
Nová generace modelu e-Up má být podobně jako ta předchozí určena pouze pro evropský trh, takže o ní Renna bohužel příliš nevím Podle některých zpráv bychom se však novinky mohli dočkat již zhruba v roce 2020.
Nová generace modelu e-Up podle dosud známých zpráv bohužel zřejmě nedostane moderní elektrickou platformu MEB, na které budou vznikat vozy z modelové řady I.D. I přes větší dojezd a bezesporu lepší technologické vybavení se tak nejspíš nebude jednat o model, který by mohl svou nízkou cenou Teslu ohrozit.
I tak se ale jedná o pozitivní zprávy, neboť elektromobilů s cenovkou pod půl milionu na trhu příliš nenajdete a model e-Up by se tak mohl stát pro řadu lidí celkem dostupnou vstupenkou do světa elektromobility.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.