Před pár týdny se do světa dostala zpráva, podle které pracuje automobilka Volkswagen na novém dostupném elektromobilu, jehož cena by neměla přesáhnout půl milionu korun. Řada lidí si tehdy myslela, že se jedná o nový model z řady I.D., skutečnost je však poněkud jiná.
Zpráva agentury Bloomberg, podle které připravuje automobilka Volkswagen nový elektrický model s cenovkou pod půl milionu korun, rozvířila vášnivé debaty. Pokud by totiž automobilka nabídla kombinaci svého německy přesného zpracování, kvalitních technologií a slušného dojezdu, mohla by s cenovkou okolo 18 000 Euro / 21 000 dolarů / cca 466 500 Kč vážně ohrozit i Teslu.
Problém byl však v tom, že v postupně představované rodině elektromobilů s označením I.D. nebyl žádný model, který by popisu odpovídal. Řada z nás tedy začala očekávat novou premiéru dalšího modelu s I.D., ovšem té se podle zpráv webu InsideEV's v tomto případě nedočkáme.
Redaktoři tohoto webu se totiž na autosalonu v Los Angeles sešli s viceprezidentem Volkswagenu pro Severoamerický region (Volkswagen NAR), kterým je Matt Renna. Pro zajímavost se sluší dodat, že Renna byl dříve i produktovým managerem v Tesle, takže o elektromobilech má skutečně slušný přehled.
V rozhovoru pro InsideEV's pak Renna prozradil, že se žádná premiéra nového modelu I.D. nechystá. Místo toho měla zpráva agentury Bloomberg hovořit o nové generaci modelu e-Up, který má od automobilky dostat silnější baterie, díky čemuž by se měl jeho dojezd na jedno nabití výrazně prodloužit.
Nová generace modelu e-Up má být podobně jako ta předchozí určena pouze pro evropský trh, takže o ní Renna bohužel příliš nevím Podle některých zpráv bychom se však novinky mohli dočkat již zhruba v roce 2020.
Nová generace modelu e-Up podle dosud známých zpráv bohužel zřejmě nedostane moderní elektrickou platformu MEB, na které budou vznikat vozy z modelové řady I.D. I přes větší dojezd a bezesporu lepší technologické vybavení se tak nejspíš nebude jednat o model, který by mohl svou nízkou cenou Teslu ohrozit.
I tak se ale jedná o pozitivní zprávy, neboť elektromobilů s cenovkou pod půl milionu na trhu příliš nenajdete a model e-Up by se tak mohl stát pro řadu lidí celkem dostupnou vstupenkou do světa elektromobility.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.