Před pár týdny se do světa dostala zpráva, podle které pracuje automobilka Volkswagen na novém dostupném elektromobilu, jehož cena by neměla přesáhnout půl milionu korun. Řada lidí si tehdy myslela, že se jedná o nový model z řady I.D., skutečnost je však poněkud jiná.
Zpráva agentury Bloomberg, podle které připravuje automobilka Volkswagen nový elektrický model s cenovkou pod půl milionu korun, rozvířila vášnivé debaty. Pokud by totiž automobilka nabídla kombinaci svého německy přesného zpracování, kvalitních technologií a slušného dojezdu, mohla by s cenovkou okolo 18 000 Euro / 21 000 dolarů / cca 466 500 Kč vážně ohrozit i Teslu.
Problém byl však v tom, že v postupně představované rodině elektromobilů s označením I.D. nebyl žádný model, který by popisu odpovídal. Řada z nás tedy začala očekávat novou premiéru dalšího modelu s I.D., ovšem té se podle zpráv webu InsideEV's v tomto případě nedočkáme.
Redaktoři tohoto webu se totiž na autosalonu v Los Angeles sešli s viceprezidentem Volkswagenu pro Severoamerický region (Volkswagen NAR), kterým je Matt Renna. Pro zajímavost se sluší dodat, že Renna byl dříve i produktovým managerem v Tesle, takže o elektromobilech má skutečně slušný přehled.
V rozhovoru pro InsideEV's pak Renna prozradil, že se žádná premiéra nového modelu I.D. nechystá. Místo toho měla zpráva agentury Bloomberg hovořit o nové generaci modelu e-Up, který má od automobilky dostat silnější baterie, díky čemuž by se měl jeho dojezd na jedno nabití výrazně prodloužit.
Nová generace modelu e-Up má být podobně jako ta předchozí určena pouze pro evropský trh, takže o ní Renna bohužel příliš nevím Podle některých zpráv bychom se však novinky mohli dočkat již zhruba v roce 2020.
Nová generace modelu e-Up podle dosud známých zpráv bohužel zřejmě nedostane moderní elektrickou platformu MEB, na které budou vznikat vozy z modelové řady I.D. I přes větší dojezd a bezesporu lepší technologické vybavení se tak nejspíš nebude jednat o model, který by mohl svou nízkou cenou Teslu ohrozit.
I tak se ale jedná o pozitivní zprávy, neboť elektromobilů s cenovkou pod půl milionu na trhu příliš nenajdete a model e-Up by se tak mohl stát pro řadu lidí celkem dostupnou vstupenkou do světa elektromobility.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.