Elektrický Volkswagen pod půl milionu bude úplně jiný, než si všichni myslí

volkswagen up
volkswagen up, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. prosince 2018 11:10 | akt. 4. prosince 2018 15:54
Sdílej:

Před pár týdny se do světa dostala zpráva, podle které pracuje automobilka Volkswagen na novém dostupném elektromobilu, jehož cena by neměla přesáhnout půl milionu korun. Řada lidí si tehdy myslela, že se jedná o nový model z řady I.D., skutečnost je však poněkud jiná.

Zpráva agentury Bloomberg, podle které připravuje automobilka Volkswagen nový elektrický model s cenovkou pod půl milionu korun, rozvířila vášnivé debaty. Pokud by totiž automobilka nabídla kombinaci svého německy přesného zpracování, kvalitních technologií a slušného dojezdu, mohla by s cenovkou okolo 18 000 Euro / 21 000 dolarů / cca 466 500 Kč vážně ohrozit i Teslu.

Problém byl však v tom, že v postupně představované rodině elektromobilů s označením I.D. nebyl žádný model, který by popisu odpovídal. Řada z nás tedy začala očekávat novou premiéru dalšího modelu s I.D., ovšem té se podle zpráv webu InsideEV's v tomto případě nedočkáme.

Redaktoři tohoto webu se totiž na autosalonu v Los Angeles sešli s viceprezidentem Volkswagenu pro Severoamerický region (Volkswagen NAR), kterým je Matt Renna.  Pro zajímavost se sluší dodat, že Renna byl dříve i produktovým managerem v Tesle, takže o elektromobilech má skutečně slušný přehled.

V rozhovoru pro InsideEV's pak Renna prozradil, že se žádná premiéra nového modelu I.D. nechystá. Místo toho měla zpráva agentury Bloomberg hovořit o nové generaci modelu e-Up, který má od automobilky dostat silnější baterie, díky čemuž by se měl jeho dojezd na jedno nabití výrazně prodloužit.

Nová generace modelu e-Up má být podobně jako ta předchozí určena pouze pro evropský trh, takže o ní Renna bohužel příliš nevím Podle některých zpráv bychom se však novinky mohli dočkat již zhruba v roce 2020.

Nová generace modelu e-Up podle dosud známých zpráv bohužel zřejmě nedostane moderní elektrickou platformu MEB, na které budou vznikat vozy z modelové řady I.D. I přes větší dojezd a bezesporu lepší technologické vybavení se tak nejspíš nebude jednat o model, který by mohl svou nízkou cenou Teslu ohrozit.

I tak se ale jedná o pozitivní zprávy, neboť elektromobilů s cenovkou pod půl milionu na trhu příliš nenajdete a model e-Up by se tak mohl stát pro řadu lidí celkem dostupnou vstupenkou do světa elektromobility.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.