Nissan Leaf je jedním z nejpopulárnějších elektromobilů světa, který dokáže svým majitelům nabídnout moderní technologie, praktičnost, eleganci i slušný dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy se chcete skutečně bezstarostně sportovně svézt. Ně něco takového totiž tradiční Leaf není moc stavěný - na rozdíl od modelu Leaf Nismo RC.
První Leaf Nismo, jehož fotky jsme přinesli před několika měsíci, byl jen sportovně oděným Leafem. Přidejte ale dvě písmenka RC a z městského elektromobilu se stane závodní speciál s karbonovým monokokem a výkonem 322 koní.
Nový elektromobil byl právě představen v japonském Tokiu, svou oficiální světovou premiéru si však odbude až 2. prosince na závodním okruhu Fuji International Speedway během akce Nismo Festival, jak informoval web Carscoops.
Novinka, která by se měla představit společně s novým závodním speciálem Nissan Formula E, vznikala čistě pod taktovkou závodní divize Nismo. A ta ji nadělila působivé parametry. Pod karbonovou karoserií tak nalezneme dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 327 koní s točivým momentem 640 Nm.
Pokud se podíváme do minulosti, pak zjistíme, že závodní speciál má více jak dvojnásobný výkon minulé generace Leafu, kterou automobilka představila v roce 2011. Není tedy divu, že podle informací Nissanu dokáže závodní speciál pokořit 100 km/h během 3.4 sekundy. To je o polovinu rychleji, než předchozí Leaf Nismo RC.
„Zcela nový Leaf Nismo RC ukazuje, jakým způsobem hledíme stále výše co se síly a výkonu týče - chceme naše vozy dělat pro zákazníky ještě zajímavější," uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan a šéf marketingu, prodeje a elektrických vozidel. „Je to zatím naše nejvíce vzrušující vyjádření filozofie inteligentní mobility Nissan."
Váha nového elektromobilu se smrskla na 1220 kilogramů, za což z velké části vděčí karbonovému monokoku, který se stal základem vozu. Elektromotory a invertory byly v zájmu co nejlepšího vyvážení umístěny nad přední a zadní kola. Ovladatelnosti navíc jistě pomůže systém pohonu všech kol, který dokáže přenášet maximum točivého momentu na kolo s největší trakcí - což povede k lepšímu výkonu zejména v zatáčkách. Vysokokapacitní baterie pod kapotou přitom pochází z běžného silničního Leafu druhé generace.
Opomenout bychom neměli ani celkový design vozu, který prošel výraznou proměnou. Přední kapota je delší, přibylo LED osvětlení a vzadu je obří nastavitelné křídlo. Vůz byl osazen třídílnou karoserií, přičemž přední a zadní část je možné demontovat. Podvozek vozu byl snížen, v zadním nárazníku je integrován obří difuzor, okna jsou umístěna napevno a karoserii zdobí jednoduché stříbrno-černé lakování.
Celkem má vzniknout pouze šest kousků Nissanu Leaf Nismo RC, které automobilka pošle do celého světa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.