Nissan Leaf je jedním z nejpopulárnějších elektromobilů světa, který dokáže svým majitelům nabídnout moderní technologie, praktičnost, eleganci i slušný dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy se chcete skutečně bezstarostně sportovně svézt. Ně něco takového totiž tradiční Leaf není moc stavěný - na rozdíl od modelu Leaf Nismo RC.
První Leaf Nismo, jehož fotky jsme přinesli před několika měsíci, byl jen sportovně oděným Leafem. Přidejte ale dvě písmenka RC a z městského elektromobilu se stane závodní speciál s karbonovým monokokem a výkonem 322 koní.
Nový elektromobil byl právě představen v japonském Tokiu, svou oficiální světovou premiéru si však odbude až 2. prosince na závodním okruhu Fuji International Speedway během akce Nismo Festival, jak informoval web Carscoops.
Novinka, která by se měla představit společně s novým závodním speciálem Nissan Formula E, vznikala čistě pod taktovkou závodní divize Nismo. A ta ji nadělila působivé parametry. Pod karbonovou karoserií tak nalezneme dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 327 koní s točivým momentem 640 Nm.
Pokud se podíváme do minulosti, pak zjistíme, že závodní speciál má více jak dvojnásobný výkon minulé generace Leafu, kterou automobilka představila v roce 2011. Není tedy divu, že podle informací Nissanu dokáže závodní speciál pokořit 100 km/h během 3.4 sekundy. To je o polovinu rychleji, než předchozí Leaf Nismo RC.
„Zcela nový Leaf Nismo RC ukazuje, jakým způsobem hledíme stále výše co se síly a výkonu týče - chceme naše vozy dělat pro zákazníky ještě zajímavější," uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan a šéf marketingu, prodeje a elektrických vozidel. „Je to zatím naše nejvíce vzrušující vyjádření filozofie inteligentní mobility Nissan."
Váha nového elektromobilu se smrskla na 1220 kilogramů, za což z velké části vděčí karbonovému monokoku, který se stal základem vozu. Elektromotory a invertory byly v zájmu co nejlepšího vyvážení umístěny nad přední a zadní kola. Ovladatelnosti navíc jistě pomůže systém pohonu všech kol, který dokáže přenášet maximum točivého momentu na kolo s největší trakcí - což povede k lepšímu výkonu zejména v zatáčkách. Vysokokapacitní baterie pod kapotou přitom pochází z běžného silničního Leafu druhé generace.
Opomenout bychom neměli ani celkový design vozu, který prošel výraznou proměnou. Přední kapota je delší, přibylo LED osvětlení a vzadu je obří nastavitelné křídlo. Vůz byl osazen třídílnou karoserií, přičemž přední a zadní část je možné demontovat. Podvozek vozu byl snížen, v zadním nárazníku je integrován obří difuzor, okna jsou umístěna napevno a karoserii zdobí jednoduché stříbrno-černé lakování.
Celkem má vzniknout pouze šest kousků Nissanu Leaf Nismo RC, které automobilka pošle do celého světa.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.