Nissan Leaf Nismo RC: Z městského elektromobilu vyrostl závoďák o výkonu 322 koní

Nissan Leaf Nismo RC
Nissan Leaf Nismo RC, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. listopadu 2018 14:49
Sdílej:

Nissan Leaf je jedním z nejpopulárnějších elektromobilů světa, který dokáže svým majitelům nabídnout moderní technologie, praktičnost, eleganci i slušný dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy se chcete skutečně bezstarostně sportovně svézt. Ně něco takového totiž tradiční Leaf není moc stavěný - na rozdíl od modelu Leaf Nismo RC.

První Leaf Nismo, jehož fotky jsme přinesli před několika měsíci, byl jen sportovně oděným Leafem. Přidejte ale dvě písmenka RC a z městského elektromobilu se stane závodní speciál s karbonovým monokokem a výkonem 322 koní.

Nový elektromobil byl právě představen v japonském Tokiu, svou oficiální světovou premiéru si však odbude až 2. prosince na závodním okruhu Fuji International Speedway během akce Nismo Festival, jak informoval web Carscoops.

Novinka, která by se měla představit společně s novým závodním speciálem Nissan Formula E, vznikala čistě pod taktovkou závodní divize Nismo. A ta ji nadělila působivé parametry. Pod karbonovou karoserií tak nalezneme dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 327 koní s točivým momentem 640 Nm.

Pokud se podíváme do minulosti, pak zjistíme, že závodní speciál má více jak dvojnásobný výkon minulé generace Leafu, kterou automobilka představila v roce 2011. Není tedy divu, že podle informací Nissanu dokáže závodní speciál pokořit 100 km/h během 3.4 sekundy. To je o polovinu rychleji, než předchozí Leaf Nismo RC.

„Zcela nový Leaf Nismo RC ukazuje, jakým způsobem hledíme stále výše co se síly a výkonu týče - chceme naše vozy dělat pro zákazníky ještě zajímavější," uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan a šéf marketingu, prodeje a elektrických vozidel. „Je to zatím naše nejvíce vzrušující vyjádření filozofie inteligentní mobility Nissan."

Váha nového elektromobilu se smrskla na 1220 kilogramů, za což z velké části vděčí karbonovému monokoku, který se stal základem vozu. Elektromotory a invertory byly v zájmu co nejlepšího vyvážení umístěny nad přední a zadní kola. Ovladatelnosti navíc jistě pomůže systém pohonu všech kol, který dokáže přenášet maximum točivého momentu na kolo s největší trakcí - což povede k lepšímu výkonu zejména v zatáčkách. Vysokokapacitní baterie pod kapotou přitom pochází z běžného silničního Leafu druhé generace.

Opomenout bychom neměli ani celkový design vozu, který prošel výraznou proměnou. Přední kapota je delší, přibylo LED osvětlení a vzadu je obří nastavitelné křídlo. Vůz byl osazen třídílnou karoserií, přičemž přední a zadní část je možné demontovat. Podvozek vozu byl snížen, v zadním nárazníku je integrován obří difuzor, okna jsou umístěna napevno a karoserii zdobí jednoduché stříbrno-černé lakování.

Celkem má vzniknout pouze šest kousků Nissanu Leaf Nismo RC, které automobilka pošle do celého světa.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.