Nissan Leaf je jedním z nejpopulárnějších elektromobilů světa, který dokáže svým majitelům nabídnout moderní technologie, praktičnost, eleganci i slušný dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy se chcete skutečně bezstarostně sportovně svézt. Ně něco takového totiž tradiční Leaf není moc stavěný - na rozdíl od modelu Leaf Nismo RC.
První Leaf Nismo, jehož fotky jsme přinesli před několika měsíci, byl jen sportovně oděným Leafem. Přidejte ale dvě písmenka RC a z městského elektromobilu se stane závodní speciál s karbonovým monokokem a výkonem 322 koní.
Nový elektromobil byl právě představen v japonském Tokiu, svou oficiální světovou premiéru si však odbude až 2. prosince na závodním okruhu Fuji International Speedway během akce Nismo Festival, jak informoval web Carscoops.
Novinka, která by se měla představit společně s novým závodním speciálem Nissan Formula E, vznikala čistě pod taktovkou závodní divize Nismo. A ta ji nadělila působivé parametry. Pod karbonovou karoserií tak nalezneme dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 327 koní s točivým momentem 640 Nm.
Pokud se podíváme do minulosti, pak zjistíme, že závodní speciál má více jak dvojnásobný výkon minulé generace Leafu, kterou automobilka představila v roce 2011. Není tedy divu, že podle informací Nissanu dokáže závodní speciál pokořit 100 km/h během 3.4 sekundy. To je o polovinu rychleji, než předchozí Leaf Nismo RC.
„Zcela nový Leaf Nismo RC ukazuje, jakým způsobem hledíme stále výše co se síly a výkonu týče - chceme naše vozy dělat pro zákazníky ještě zajímavější," uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan a šéf marketingu, prodeje a elektrických vozidel. „Je to zatím naše nejvíce vzrušující vyjádření filozofie inteligentní mobility Nissan."
Váha nového elektromobilu se smrskla na 1220 kilogramů, za což z velké části vděčí karbonovému monokoku, který se stal základem vozu. Elektromotory a invertory byly v zájmu co nejlepšího vyvážení umístěny nad přední a zadní kola. Ovladatelnosti navíc jistě pomůže systém pohonu všech kol, který dokáže přenášet maximum točivého momentu na kolo s největší trakcí - což povede k lepšímu výkonu zejména v zatáčkách. Vysokokapacitní baterie pod kapotou přitom pochází z běžného silničního Leafu druhé generace.
Opomenout bychom neměli ani celkový design vozu, který prošel výraznou proměnou. Přední kapota je delší, přibylo LED osvětlení a vzadu je obří nastavitelné křídlo. Vůz byl osazen třídílnou karoserií, přičemž přední a zadní část je možné demontovat. Podvozek vozu byl snížen, v zadním nárazníku je integrován obří difuzor, okna jsou umístěna napevno a karoserii zdobí jednoduché stříbrno-černé lakování.
Celkem má vzniknout pouze šest kousků Nissanu Leaf Nismo RC, které automobilka pošle do celého světa.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.