Britské policii definitivně došla trpělivost se zločinci, kteří využívají k páchání trestné činnosti motocykly a skútry. Policisté nebyli dlouhou dobu schopni proti těmto lidem účinně zasáhnout, nyní však dostali oficiální povolení je z jejich strojů klidně „sesadit" svými služebními vozy. Tedy samozřejmě s ohledem na bezpečí veřejnosti, jich samotných i motorkářů. Záběry ze služebních vozů však ukazují, že se zločinci příliš slitování nemají.
Nová strategie, jejíž součástí je i tzv. „tactical contact," je britskou policií ve skutečnosti využívána již od září minulého roku. Teprve minulý týden však Metropolitní Policie tuto informaci oficiálně potvrdila a současně se pochlubila výrazným propadem zločinů spojených právě s motocykly a skútry, jak uvedl The Guardian.
Společně s potvrzením této informace navíc policisté zveřejnili i sérii záběrů ze služebních vozidel, jejichž posádka již novou taktiku využila v praxi. Většina pronásledování tak končí buď nehodou způsobenou motorkářem, nebo decentním „šťouchnutím" služebního vozu do motocyklu, po kterém motorkář většinou dopadá na asfalt nebo na kapotu. Většina ze sražených přitom neskrývá své rozčarování z toho, co se právě stalo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Opatření je to poněkud kontroverzní, což se ostatně ukázalo i v diskuzi pod příspěvkem Metropolitní Policie na Twitteru. Řada obyvatel Londýna, kde byla situace donedávna kritická, však uznává, že příchod takto drastických opatření byl jen otázkou času.
Někteří lidé však věří, že podobné chování je naprosto nepřípustné a to dokonce i ze strany policistů. Jednou z nejhlasitějších osob s tímto názorem je stínová ministryně vnitra Diane Abbot, podle které je nebezpečné a nelegální kohokoliv srážet z motorky - a to má platit i pro policii.
Pravdou však je, že policie byla proti tomuto typu zločinců z mnoha příčin dlouho bezbranná. Nyní se však situace mění a policie připravuje speciální divizi řidičů „Scorpion," která má být schopna efektivně ukončit pronásledování a zatknout podezřelého. A to jen pomocí jednoduchého a kontrolovaného „šťouchnutí," jak popsal seržant Tony McGovern, jeden z řidičů nové Divize.
„Je to prostě jen lehké šťouchnutí. Je to kontrolované. Je to nesmírně rychlé a velice dynamické. Vaše rozhodnutí změní situaci během zlomku sekundy," uvádí McGovern. Nemyslete si však, že by policisté měli motorkáře srážet v plné rychlosti.
Chief Inspector Jim Corbett: “To mitigate risk to the public & also offenders, we use a range of tactics including tactical contact. There has been a significant reduction in motorcycle & scooter crime with a decrease of 10,974 offences to date this year in comparison to 2017” pic.twitter.com/w1JE86WVkS
— Metropolitan Police (@metpoliceuk) 23. listopadu 2018
Taktika počítá s nasazením více služebních vozidel, kdy běžné hlídky ujíždějícího pachatele na motocyklu či skútru pronásledují a současně se ho snaží maximálně zpomalit. Jakmile se tedy dostaví řidič z jednotky Scorpion, měl by jet motorkář pomaleji a jeho pád by měl být mírnější.
Mnoho ujíždějících na motorkách stále žije v představě, že pokud si sundají helmu, policisté jejich pronásledování vzdají. To je však velký omyl, jak v rozhovoru komentoval inspektor Jim Corbett. Policisté sice vždy před zásahem zvažují rizika pro veřejnost, sebe i ujíždějícího podezřelého, pokud to však bude situace vyžadovat, klidně ho z motocyklu sesadí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.