Subaru Impreza WRX v generaci přezdívané „Hawkeye" se na filmovém plátně proslavilo zejména díky filmu Baby Driver, svou chvíli slávy si však užilo i ve filmu Kingsman: Tajná služba. A právě žlutý kousek z druhého jmenovaného filmu se nedávno objevil v inzerci a odhalil jedno zajímavé tajemství z natáčení.
Žluté Subaru Impreza WRX, které je momentálně na britském eBay nabízeno za 5 950 liber (cca 174 000 Kč), se v prvním filmu Kingsman objevilo coby kaskadérský vůz. Scéna, ve které si vůz zahrál, obsahuje noční honičku s policií, během které však hlavní hrdina pouze couvá a to poměrně rušným provozem. Aby se dala taková scéna natočit snadněji, věrohodně a hlavně bezpečně, bylo zapotřebí vůz poněkud poupravit.
Pod výrazem poněkud upravit se však ukrývá kompletní odříznutí karoserie, její otočení o 180 stupňů a opětovné navaření. Klasický přeplňovaný motor typu boxer se tak nyní ukrývá pod víkem kufru a volant s pedály čekají na řidiče u zadního skla.
Interiér vozu byl kompletně odstrojen a vyztužen bezpečnostním rámem. Uvnitř zůstaly pouze dvě sedačky - jedna určena pro řidiče kaskadéra a druhá pro hlavní hvězdu filmu. Obě postavy se přitom podařilo filmařům prakticky překrýt, takže ve filmu nemáte šanci si čehokoliv všimnout.
To ostatně ukazuje i filmová scéna, která je k nalezení na YouTube. Samotné záběry kamery na vůz během couvání začínají v čase 02:00 a až po několikátém bedlivém pátrání v každém okénku filmu si člověk nejspíš všimne, že se u vozu skutečně otáčejí zadní kola - tedy kola pod kufrem.
Prodejce vozu v informacích uvádí, že motor zůstal v prakticky sériovém stavu. Jediné změny představuje nové těsnění pod hlavou a nové šrouby - pro majitele Imprez WRX této generace se však údajně nejedná o žádnou novinku či neobvyklý zásah. Problémem však je, že automobil nelze v tuto chvíli nastartovat - na vině by měl být vadný startér.
Podle prodejce je však vůz normálně registrovaný na britských značkách a mohl by bez problému vyjet na silnice. Něco takového se nám však zdá skoro až nemožné, neboť jak upozornil web TheDrive, vozu chybí většina povinného osvětlení a policisté by zřejmě nebyli příliš nadšení.
I tak ale věříme, že se vůz celkem snadno a rychle prodá. Ačkoliv se jedná jen o kaskadérský kousek za poměrně vysokou sumu, stále by mohl mít sběratelský potenciál. Zejména pokud by se dal dohromady.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?