Bruce Willis možná není tak známým milovníkem automobilů jako jiné hvězdy Hollywoodu, přesto ve své garáži vystřídal celou paletu zajímavých kousků. A jedním z nich byl i pick-up Chevrolet 3100 z padesátých let, který si nechal Willis postavit na zakázku. Pod chromem zdobenou karoserií se tak ukrývá nejen moderní vybavení, ale hlavně pořádně výkonný motor.
Vůz, který je v současnosti vystaven na aukčním portálu Barrett-Jackson, je pickup Chevrolet 3100 z roku 1954, který však prošel decentní úpravou na zakázku právě podle představ slavného herce. Ten si měl vůz pořídit začátkem devadesátých let a okamžitě z něj nechal udělat decentní hotrod.
Exteriér si tak ponechal elegantní křivky padesátých let, které jsou bohatě zdobeny chromem. Pod jeho kapotou se však odehrály velké změny, z nichž ty nejpůsobivější nalezneme v motorovém prostoru, který vypadá trochu jako umělecké dílo.
Srdcem vozu je vidlicový osmiválec o objemu 5.7 litru, který navíc dostal zakázkově vyráběné svody, nová víka ventilů, karburátor Holley a dvojitý výfukový systém. Výkon je přenášen skrze čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní kola. Pro lepší ovladatelnost navíc vůz dostal moderní kotoučové brzdy na obě nápravy. Ty jsou však ukryty za dobovými disky, díky čemuž vůz působí originálním dojmem.
Výrazné změny se odehrály i v kabině, která sice působí na první pohled dobově, přesto již nabízí i výdobytky moderní techniky. Nechybí bohaté kožené čalounění, sedačky jsou elektricky nastavitelné, okna jsou pro více soukromí zatmavena a o ideální teplotu v kabině se stará moderní klimatizace.
Jak už jsme výše zmínili, Bruce Willis si Chevrolet pořídil začátkem devadesátých let a ve svém vlastnictví ho měl až do roku 2014, kdy ho prodal svému příteli z Kalifornie. Ten však vůz opět prodal a tak se nakonec Chevrolet dostal až do Kanady. Nyní je vůz opět na prodej a jeho dražba se uskuteční 12-20. ledna ve Scottsdale. Odhad prodejní ceny sice nikdo nezmínil, podle web AutoClassics by však nemusela být až tak extrémní. Rozhodně ne v porovnání s tím, jaký vůz nový majitel získá.
Není to navíc poprvé, kdy v tomto roce píšeme o bývalém automobilu Bruce Willise. Již v únoru se totiž na internetu objevila zpráva, že Jay Kay, slavný zpěvák a milovník automobilů, prodává svůj zrenovovaný a decentně vylepšený Dodge Charger. Předchozím vlastníkem vozu byl přitom právě Bruce Willis, který dostal Charger darem od Demi Moore, tehdy ještě jeho manželky. Jak je tedy vidět, někdo si tu potrpí na klasiky.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.