Bruce Willis možná není tak známým milovníkem automobilů jako jiné hvězdy Hollywoodu, přesto ve své garáži vystřídal celou paletu zajímavých kousků. A jedním z nich byl i pick-up Chevrolet 3100 z padesátých let, který si nechal Willis postavit na zakázku. Pod chromem zdobenou karoserií se tak ukrývá nejen moderní vybavení, ale hlavně pořádně výkonný motor.
Vůz, který je v současnosti vystaven na aukčním portálu Barrett-Jackson, je pickup Chevrolet 3100 z roku 1954, který však prošel decentní úpravou na zakázku právě podle představ slavného herce. Ten si měl vůz pořídit začátkem devadesátých let a okamžitě z něj nechal udělat decentní hotrod.
Exteriér si tak ponechal elegantní křivky padesátých let, které jsou bohatě zdobeny chromem. Pod jeho kapotou se však odehrály velké změny, z nichž ty nejpůsobivější nalezneme v motorovém prostoru, který vypadá trochu jako umělecké dílo.
Srdcem vozu je vidlicový osmiválec o objemu 5.7 litru, který navíc dostal zakázkově vyráběné svody, nová víka ventilů, karburátor Holley a dvojitý výfukový systém. Výkon je přenášen skrze čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní kola. Pro lepší ovladatelnost navíc vůz dostal moderní kotoučové brzdy na obě nápravy. Ty jsou však ukryty za dobovými disky, díky čemuž vůz působí originálním dojmem.
Výrazné změny se odehrály i v kabině, která sice působí na první pohled dobově, přesto již nabízí i výdobytky moderní techniky. Nechybí bohaté kožené čalounění, sedačky jsou elektricky nastavitelné, okna jsou pro více soukromí zatmavena a o ideální teplotu v kabině se stará moderní klimatizace.
Jak už jsme výše zmínili, Bruce Willis si Chevrolet pořídil začátkem devadesátých let a ve svém vlastnictví ho měl až do roku 2014, kdy ho prodal svému příteli z Kalifornie. Ten však vůz opět prodal a tak se nakonec Chevrolet dostal až do Kanady. Nyní je vůz opět na prodej a jeho dražba se uskuteční 12-20. ledna ve Scottsdale. Odhad prodejní ceny sice nikdo nezmínil, podle web AutoClassics by však nemusela být až tak extrémní. Rozhodně ne v porovnání s tím, jaký vůz nový majitel získá.
Není to navíc poprvé, kdy v tomto roce píšeme o bývalém automobilu Bruce Willise. Již v únoru se totiž na internetu objevila zpráva, že Jay Kay, slavný zpěvák a milovník automobilů, prodává svůj zrenovovaný a decentně vylepšený Dodge Charger. Předchozím vlastníkem vozu byl přitom právě Bruce Willis, který dostal Charger darem od Demi Moore, tehdy ještě jeho manželky. Jak je tedy vidět, někdo si tu potrpí na klasiky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?