DeLorean DMC-12 sice nebylo kdovíjak úspěšné auto, díky filmové trilogii Návrat do budoucnosti se však stalo jednou z ikon filmového průmyslu. Lidé proto De Lorean často kupují a vytvářejí z něj repliky podobné vozům ve filmu, pouze jediný člověk však vytvořil z DeLorean skutečné vznášedlo. A to nyní nabízí v dražbě.
Stroj, který si můžete prohlédnout na videu i ve fotogalerii, je skutečně celosvětový unikát. Nejedná se jen o karoserii posazenou na vznášedlo, ale o poctivou stavbu od začátku do konce. Například karoserie byla s maximální pečlivostí vytvořena z polystyrenu tak, aby dokonale kopírovala křivky DeLorean.
Základem pro stavbu tohoto stroje byly technické nákresy vznášedla Universal Hovercraft UH-13PT, u kterého se autor inspiroval při tvarování trupu, vzduchových zástěn i umístění ventilátorů. Samotná karoserie DeLorean je potažena laminátem a lakována metalickou stříbrnou barvou, která připomíná originální vůz.
Vznášedlo DeLorean bylo osazeno hned dvojicí motorů. Prvním je Briggs & Stratton Vanguard, motor používaný nejčastěji v sekačkách, který posílá cca 23 koní na tlačnou vrtuli o průměru 91.5 centimetrů. O pohon druhé vrtule s průměrem 61 cm, která vznášedlo nadzvedává, se stará motor Briggs &Stratton 875 Professional Series.
Díky své konstrukci a kombinaci těchto motorů se dokáže vznášedlo pohybovat téměř po každém podkladu s rovným povrchem, včetně vody, země, ledu, sněhu, písku nebo asfaltu. Maximální rychlost se mění s povrchem, na vodě však vznášedlo zvládá až 50 km/h.
Výrobce vznášedla uvádí, že několik posledních měsíců strávil úpravami a vylepšováním svého stroje, takže nyní by vznášedlo mělo být ve své nejlepší kondici. Vyměněna byla řada komponentů, zejména věci jako ovládání plynu, přívod paliva, palivová pumpa, palivový filtr, atd..
Vznášedlo, jehož vyvolávací cena je 45 000 dolarů (1 milion korun) se v současnosti nachází v San Franciscu. Za tuto nemalou cenu však nový majitel dostane i vlek pro snadnější přepravu, školení v ovládání, řadu náhradních dílů a hlavně možnost kdykoliv tvůrci tohoto projektu zavolat a prokonzultovat s ním například technické nedostatky/potíže..
Tím vůbec nejlepším na celé aukci je ale skutečnost, že 10 % z utržených peněz poputuje na nadaci Michaela J. Foxe. Ten býval nadějným hercem a jednou z hlavních postav filmové série, jeho kariéru však ukončila Parkinsonova nemoc, na kterou se jeho nadace snaží najít lék.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?