DeLorean DMC-12 sice nebylo kdovíjak úspěšné auto, díky filmové trilogii Návrat do budoucnosti se však stalo jednou z ikon filmového průmyslu. Lidé proto De Lorean často kupují a vytvářejí z něj repliky podobné vozům ve filmu, pouze jediný člověk však vytvořil z DeLorean skutečné vznášedlo. A to nyní nabízí v dražbě.
Stroj, který si můžete prohlédnout na videu i ve fotogalerii, je skutečně celosvětový unikát. Nejedná se jen o karoserii posazenou na vznášedlo, ale o poctivou stavbu od začátku do konce. Například karoserie byla s maximální pečlivostí vytvořena z polystyrenu tak, aby dokonale kopírovala křivky DeLorean.
Základem pro stavbu tohoto stroje byly technické nákresy vznášedla Universal Hovercraft UH-13PT, u kterého se autor inspiroval při tvarování trupu, vzduchových zástěn i umístění ventilátorů. Samotná karoserie DeLorean je potažena laminátem a lakována metalickou stříbrnou barvou, která připomíná originální vůz.
Vznášedlo DeLorean bylo osazeno hned dvojicí motorů. Prvním je Briggs & Stratton Vanguard, motor používaný nejčastěji v sekačkách, který posílá cca 23 koní na tlačnou vrtuli o průměru 91.5 centimetrů. O pohon druhé vrtule s průměrem 61 cm, která vznášedlo nadzvedává, se stará motor Briggs &Stratton 875 Professional Series.
Díky své konstrukci a kombinaci těchto motorů se dokáže vznášedlo pohybovat téměř po každém podkladu s rovným povrchem, včetně vody, země, ledu, sněhu, písku nebo asfaltu. Maximální rychlost se mění s povrchem, na vodě však vznášedlo zvládá až 50 km/h.
Výrobce vznášedla uvádí, že několik posledních měsíců strávil úpravami a vylepšováním svého stroje, takže nyní by vznášedlo mělo být ve své nejlepší kondici. Vyměněna byla řada komponentů, zejména věci jako ovládání plynu, přívod paliva, palivová pumpa, palivový filtr, atd..
Vznášedlo, jehož vyvolávací cena je 45 000 dolarů (1 milion korun) se v současnosti nachází v San Franciscu. Za tuto nemalou cenu však nový majitel dostane i vlek pro snadnější přepravu, školení v ovládání, řadu náhradních dílů a hlavně možnost kdykoliv tvůrci tohoto projektu zavolat a prokonzultovat s ním například technické nedostatky/potíže..
Tím vůbec nejlepším na celé aukci je ale skutečnost, že 10 % z utržených peněz poputuje na nadaci Michaela J. Foxe. Ten býval nadějným hercem a jednou z hlavních postav filmové série, jeho kariéru však ukončila Parkinsonova nemoc, na kterou se jeho nadace snaží najít lék.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?