DeLorean DMC-12 sice nebylo kdovíjak úspěšné auto, díky filmové trilogii Návrat do budoucnosti se však stalo jednou z ikon filmového průmyslu. Lidé proto De Lorean často kupují a vytvářejí z něj repliky podobné vozům ve filmu, pouze jediný člověk však vytvořil z DeLorean skutečné vznášedlo. A to nyní nabízí v dražbě.
Stroj, který si můžete prohlédnout na videu i ve fotogalerii, je skutečně celosvětový unikát. Nejedná se jen o karoserii posazenou na vznášedlo, ale o poctivou stavbu od začátku do konce. Například karoserie byla s maximální pečlivostí vytvořena z polystyrenu tak, aby dokonale kopírovala křivky DeLorean.
Základem pro stavbu tohoto stroje byly technické nákresy vznášedla Universal Hovercraft UH-13PT, u kterého se autor inspiroval při tvarování trupu, vzduchových zástěn i umístění ventilátorů. Samotná karoserie DeLorean je potažena laminátem a lakována metalickou stříbrnou barvou, která připomíná originální vůz.
Vznášedlo DeLorean bylo osazeno hned dvojicí motorů. Prvním je Briggs & Stratton Vanguard, motor používaný nejčastěji v sekačkách, který posílá cca 23 koní na tlačnou vrtuli o průměru 91.5 centimetrů. O pohon druhé vrtule s průměrem 61 cm, která vznášedlo nadzvedává, se stará motor Briggs &Stratton 875 Professional Series.
Díky své konstrukci a kombinaci těchto motorů se dokáže vznášedlo pohybovat téměř po každém podkladu s rovným povrchem, včetně vody, země, ledu, sněhu, písku nebo asfaltu. Maximální rychlost se mění s povrchem, na vodě však vznášedlo zvládá až 50 km/h.
Výrobce vznášedla uvádí, že několik posledních měsíců strávil úpravami a vylepšováním svého stroje, takže nyní by vznášedlo mělo být ve své nejlepší kondici. Vyměněna byla řada komponentů, zejména věci jako ovládání plynu, přívod paliva, palivová pumpa, palivový filtr, atd..
Vznášedlo, jehož vyvolávací cena je 45 000 dolarů (1 milion korun) se v současnosti nachází v San Franciscu. Za tuto nemalou cenu však nový majitel dostane i vlek pro snadnější přepravu, školení v ovládání, řadu náhradních dílů a hlavně možnost kdykoliv tvůrci tohoto projektu zavolat a prokonzultovat s ním například technické nedostatky/potíže..
Tím vůbec nejlepším na celé aukci je ale skutečnost, že 10 % z utržených peněz poputuje na nadaci Michaela J. Foxe. Ten býval nadějným hercem a jednou z hlavních postav filmové série, jeho kariéru však ukončila Parkinsonova nemoc, na kterou se jeho nadace snaží najít lék.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.