Nové Audi e-tron oslaví českou výstavní premiéru na pražském veletrhu čisté mobility e-Salon, který se uskuteční ve dnech 15. až 18. listopadu 2018 na výstavišti PVA Expo Letňany. Luxusní SUV s nulovými emisemi nabídne díky elektrickému pohonu quattro nejen skvělé výkony na jakémkoli povrchu, ale také mimořádně dlouhý dojezd a rychlé nabíjení s výkonem až 150 kW pro každodenní mobilitu včetně cestování na dlouhé vzdálenosti. Předprodej revolučního elektromobilu Audi e-tron bude zahájen na konci roku 2018 a první vozy budou u prodejců k dispozici pravděpodobně v únoru 2019.
„Audi e-tron je pro naši značku velmi důležitým milníkem a máme velkou radost, že ho v České republice můžeme představit už dva měsíce po světové premiéře v San Franciscu,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika.
„Nejmodernější technologie, velký dojezd, skvělé zpracování, konektivita, to vše odráží motto Audi: náskok díky technice. Netrpělivě vyhlížíme, až v únoru dorazí první naše vozy. Na přelomu roku plánujeme příjem prvních objednávek, v té době již bude známa finální cena, nicméně neměla by výrazně překročit hranici dvou miliónů korun. Součástí sériové výbavy přitom budou například MMI navigace plus, vzduchový podvozek, čtyřletá záruka a balíček servisních služeb po dobu pěti let.“
Nové Audi e-tron bylo představeno v září 2018 v San Francisku, krátce po zahájení sériové výroby v rozsáhle modernizovaném závodě Audi v Bruselu, který se může pochlubit neutrální bilancí emisí CO2. Elektricky poháněné luxusní SUV je koncipováno pro sport, rodinu a volný čas a je důkladně připraveno na každodenní provoz i překonávání dlouhých vzdáleností ve velkém stylu. Zdrojem mimořádné dynamiky jsou dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW. Audi e-tron díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy – s nulovými emisemi a téměř nehlučně.
Na jedno nabití akumulátorů ujede Audi e-tron ve zkušebním cyklu WLTP více než 400 kilometrů. Velký podíl má na tom systém rekuperace, který například při rychlosti 100 km/h dokáže rekuperovat elektrickou energii silou až 300 Nm a výkonu 220 kW. To odpovídá více než 70 procentům provozní energie.
Žádný jiný sériově vyráběný vůz nedosáhne na tuto hodnotu. Jako první sériově vyráběný automobil může být Audi e-tron nabíjen výkonem až 150 kW na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem (DC). Za půl hodiny tak může být vůz připraven na další etapu dálkové cesty.
Audi e-tron přijde na český trh s prodlouženou zárukou 4 roky / 120 000 kilometrů, servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem 90 0000 kilometrů a osmiletou zárukou na baterie.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?