Nové Audi e-tron oslaví českou výstavní premiéru na pražském veletrhu čisté mobility e-Salon, který se uskuteční ve dnech 15. až 18. listopadu 2018 na výstavišti PVA Expo Letňany. Luxusní SUV s nulovými emisemi nabídne díky elektrickému pohonu quattro nejen skvělé výkony na jakémkoli povrchu, ale také mimořádně dlouhý dojezd a rychlé nabíjení s výkonem až 150 kW pro každodenní mobilitu včetně cestování na dlouhé vzdálenosti. Předprodej revolučního elektromobilu Audi e-tron bude zahájen na konci roku 2018 a první vozy budou u prodejců k dispozici pravděpodobně v únoru 2019.
„Audi e-tron je pro naši značku velmi důležitým milníkem a máme velkou radost, že ho v České republice můžeme představit už dva měsíce po světové premiéře v San Franciscu,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika.
„Nejmodernější technologie, velký dojezd, skvělé zpracování, konektivita, to vše odráží motto Audi: náskok díky technice. Netrpělivě vyhlížíme, až v únoru dorazí první naše vozy. Na přelomu roku plánujeme příjem prvních objednávek, v té době již bude známa finální cena, nicméně neměla by výrazně překročit hranici dvou miliónů korun. Součástí sériové výbavy přitom budou například MMI navigace plus, vzduchový podvozek, čtyřletá záruka a balíček servisních služeb po dobu pěti let.“
Nové Audi e-tron bylo představeno v září 2018 v San Francisku, krátce po zahájení sériové výroby v rozsáhle modernizovaném závodě Audi v Bruselu, který se může pochlubit neutrální bilancí emisí CO2. Elektricky poháněné luxusní SUV je koncipováno pro sport, rodinu a volný čas a je důkladně připraveno na každodenní provoz i překonávání dlouhých vzdáleností ve velkém stylu. Zdrojem mimořádné dynamiky jsou dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW. Audi e-tron díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy – s nulovými emisemi a téměř nehlučně.
Na jedno nabití akumulátorů ujede Audi e-tron ve zkušebním cyklu WLTP více než 400 kilometrů. Velký podíl má na tom systém rekuperace, který například při rychlosti 100 km/h dokáže rekuperovat elektrickou energii silou až 300 Nm a výkonu 220 kW. To odpovídá více než 70 procentům provozní energie.
Žádný jiný sériově vyráběný vůz nedosáhne na tuto hodnotu. Jako první sériově vyráběný automobil může být Audi e-tron nabíjen výkonem až 150 kW na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem (DC). Za půl hodiny tak může být vůz připraven na další etapu dálkové cesty.
Audi e-tron přijde na český trh s prodlouženou zárukou 4 roky / 120 000 kilometrů, servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem 90 0000 kilometrů a osmiletou zárukou na baterie.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.