Krádež automobilu je nepříjemná situace, ovšem v některých částech světa to může být ještě nepříjemnější zážitek, než by vás napadlo. Například v americkém Texasu totiž můžete za to, že vám ukradli automobil, dostat i pokutu. Jak je to možné? Ve skutečnosti se jedná o vcelku jednoduchý systém prevence.
Policisté se snaží předcházet krádežím automobilů různými způsoby, od pravidelného hlídkování, přes kontrolu bezpečnostních kamer až po doporučení k instalaci různých zabezpečovacích zařízení. V americkém Texasu se však policie uchýlila k velice zajímavé metodě, jak upozornila stanice KFOXTV.
V současné době padají teploty už i v Texasu a lidé se často uchylují k praktice, která výrazně nahrává zlodějům. Tou praktickou je zahřívaní motorů způsobem, kdy řidič přijde k autu, odstraní volant volantu, nastartuje a nechá motor běžet. Zatímco se motor i interiér zahřívají, řidiči odchází zpět domů, neboť venku / v garáži je zima.
Tím ovšem vytvářejí okno příležitosti pro zloděje, kterým tak jen stačí naskočit do vozu s klíčkem v zapalování a ujet. Pokud by navíc majitel vozu přišel na policii ohlásit, že mu byl vůz odcizen tímto způsobem, vystavuje se ještě riziku pokuty.
Nechápete, jak je to možné? Někomu by to mohlo připadat jako kopání do mrtvoly, ale v Texasu se jedná o plně zákonný krok. Policejní oddělení El Paso dokonce uvádí, že bude pokutovat všechny řidiče, kterým byl automobil odcizen jen proto, že ho nechali nastartovaný bez dozoru. Něco takového je totiž protiprávní.
Oporu policistům poskytuje dopravní zákon, respektive část 545.404, kde se uvádí: „Motorové vozidlo bez dozoru znamená, že řidič nesmí takový automobil opustit bez vypnutí motoru, vypnutí zapalování, vyjmutí klíčku ze zapalování a zatažení parkovací brzdy. Pokud však automobil stojí směrem ze svahu, je potřeba ještě natočit kola k obrubníku nebo směrem ze silnice."
Úsměvné však je, že se tento zákon nevztahuje na majitele automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním. Jelikož nemusí startovat s klíčkem v zapalování, mohou si klidně nechat zahřát auto před domem a policisté na ně nemohou. Pokud ale přijdou o automobil, pravděpodobně příliš šťastní nebudou.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.