Krádež automobilu je nepříjemná situace, ovšem v některých částech světa to může být ještě nepříjemnější zážitek, než by vás napadlo. Například v americkém Texasu totiž můžete za to, že vám ukradli automobil, dostat i pokutu. Jak je to možné? Ve skutečnosti se jedná o vcelku jednoduchý systém prevence.
Policisté se snaží předcházet krádežím automobilů různými způsoby, od pravidelného hlídkování, přes kontrolu bezpečnostních kamer až po doporučení k instalaci různých zabezpečovacích zařízení. V americkém Texasu se však policie uchýlila k velice zajímavé metodě, jak upozornila stanice KFOXTV.
V současné době padají teploty už i v Texasu a lidé se často uchylují k praktice, která výrazně nahrává zlodějům. Tou praktickou je zahřívaní motorů způsobem, kdy řidič přijde k autu, odstraní volant volantu, nastartuje a nechá motor běžet. Zatímco se motor i interiér zahřívají, řidiči odchází zpět domů, neboť venku / v garáži je zima.
Tím ovšem vytvářejí okno příležitosti pro zloděje, kterým tak jen stačí naskočit do vozu s klíčkem v zapalování a ujet. Pokud by navíc majitel vozu přišel na policii ohlásit, že mu byl vůz odcizen tímto způsobem, vystavuje se ještě riziku pokuty.
Nechápete, jak je to možné? Někomu by to mohlo připadat jako kopání do mrtvoly, ale v Texasu se jedná o plně zákonný krok. Policejní oddělení El Paso dokonce uvádí, že bude pokutovat všechny řidiče, kterým byl automobil odcizen jen proto, že ho nechali nastartovaný bez dozoru. Něco takového je totiž protiprávní.
Oporu policistům poskytuje dopravní zákon, respektive část 545.404, kde se uvádí: „Motorové vozidlo bez dozoru znamená, že řidič nesmí takový automobil opustit bez vypnutí motoru, vypnutí zapalování, vyjmutí klíčku ze zapalování a zatažení parkovací brzdy. Pokud však automobil stojí směrem ze svahu, je potřeba ještě natočit kola k obrubníku nebo směrem ze silnice."
Úsměvné však je, že se tento zákon nevztahuje na majitele automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním. Jelikož nemusí startovat s klíčkem v zapalování, mohou si klidně nechat zahřát auto před domem a policisté na ně nemohou. Pokud ale přijdou o automobil, pravděpodobně příliš šťastní nebudou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.