Krádež automobilu je nepříjemná situace, ovšem v některých částech světa to může být ještě nepříjemnější zážitek, než by vás napadlo. Například v americkém Texasu totiž můžete za to, že vám ukradli automobil, dostat i pokutu. Jak je to možné? Ve skutečnosti se jedná o vcelku jednoduchý systém prevence.
Policisté se snaží předcházet krádežím automobilů různými způsoby, od pravidelného hlídkování, přes kontrolu bezpečnostních kamer až po doporučení k instalaci různých zabezpečovacích zařízení. V americkém Texasu se však policie uchýlila k velice zajímavé metodě, jak upozornila stanice KFOXTV.
V současné době padají teploty už i v Texasu a lidé se často uchylují k praktice, která výrazně nahrává zlodějům. Tou praktickou je zahřívaní motorů způsobem, kdy řidič přijde k autu, odstraní volant volantu, nastartuje a nechá motor běžet. Zatímco se motor i interiér zahřívají, řidiči odchází zpět domů, neboť venku / v garáži je zima.
Tím ovšem vytvářejí okno příležitosti pro zloděje, kterým tak jen stačí naskočit do vozu s klíčkem v zapalování a ujet. Pokud by navíc majitel vozu přišel na policii ohlásit, že mu byl vůz odcizen tímto způsobem, vystavuje se ještě riziku pokuty.
Nechápete, jak je to možné? Někomu by to mohlo připadat jako kopání do mrtvoly, ale v Texasu se jedná o plně zákonný krok. Policejní oddělení El Paso dokonce uvádí, že bude pokutovat všechny řidiče, kterým byl automobil odcizen jen proto, že ho nechali nastartovaný bez dozoru. Něco takového je totiž protiprávní.
Oporu policistům poskytuje dopravní zákon, respektive část 545.404, kde se uvádí: „Motorové vozidlo bez dozoru znamená, že řidič nesmí takový automobil opustit bez vypnutí motoru, vypnutí zapalování, vyjmutí klíčku ze zapalování a zatažení parkovací brzdy. Pokud však automobil stojí směrem ze svahu, je potřeba ještě natočit kola k obrubníku nebo směrem ze silnice."
Úsměvné však je, že se tento zákon nevztahuje na majitele automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním. Jelikož nemusí startovat s klíčkem v zapalování, mohou si klidně nechat zahřát auto před domem a policisté na ně nemohou. Pokud ale přijdou o automobil, pravděpodobně příliš šťastní nebudou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.