Krádež automobilu je nepříjemná situace, ovšem v některých částech světa to může být ještě nepříjemnější zážitek, než by vás napadlo. Například v americkém Texasu totiž můžete za to, že vám ukradli automobil, dostat i pokutu. Jak je to možné? Ve skutečnosti se jedná o vcelku jednoduchý systém prevence.
Policisté se snaží předcházet krádežím automobilů různými způsoby, od pravidelného hlídkování, přes kontrolu bezpečnostních kamer až po doporučení k instalaci různých zabezpečovacích zařízení. V americkém Texasu se však policie uchýlila k velice zajímavé metodě, jak upozornila stanice KFOXTV.
V současné době padají teploty už i v Texasu a lidé se často uchylují k praktice, která výrazně nahrává zlodějům. Tou praktickou je zahřívaní motorů způsobem, kdy řidič přijde k autu, odstraní volant volantu, nastartuje a nechá motor běžet. Zatímco se motor i interiér zahřívají, řidiči odchází zpět domů, neboť venku / v garáži je zima.
Tím ovšem vytvářejí okno příležitosti pro zloděje, kterým tak jen stačí naskočit do vozu s klíčkem v zapalování a ujet. Pokud by navíc majitel vozu přišel na policii ohlásit, že mu byl vůz odcizen tímto způsobem, vystavuje se ještě riziku pokuty.
Nechápete, jak je to možné? Někomu by to mohlo připadat jako kopání do mrtvoly, ale v Texasu se jedná o plně zákonný krok. Policejní oddělení El Paso dokonce uvádí, že bude pokutovat všechny řidiče, kterým byl automobil odcizen jen proto, že ho nechali nastartovaný bez dozoru. Něco takového je totiž protiprávní.
Oporu policistům poskytuje dopravní zákon, respektive část 545.404, kde se uvádí: „Motorové vozidlo bez dozoru znamená, že řidič nesmí takový automobil opustit bez vypnutí motoru, vypnutí zapalování, vyjmutí klíčku ze zapalování a zatažení parkovací brzdy. Pokud však automobil stojí směrem ze svahu, je potřeba ještě natočit kola k obrubníku nebo směrem ze silnice."
Úsměvné však je, že se tento zákon nevztahuje na majitele automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním. Jelikož nemusí startovat s klíčkem v zapalování, mohou si klidně nechat zahřát auto před domem a policisté na ně nemohou. Pokud ale přijdou o automobil, pravděpodobně příliš šťastní nebudou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?