Krádež automobilu je nepříjemná situace, ovšem v některých částech světa to může být ještě nepříjemnější zážitek, než by vás napadlo. Například v americkém Texasu totiž můžete za to, že vám ukradli automobil, dostat i pokutu. Jak je to možné? Ve skutečnosti se jedná o vcelku jednoduchý systém prevence.
Policisté se snaží předcházet krádežím automobilů různými způsoby, od pravidelného hlídkování, přes kontrolu bezpečnostních kamer až po doporučení k instalaci různých zabezpečovacích zařízení. V americkém Texasu se však policie uchýlila k velice zajímavé metodě, jak upozornila stanice KFOXTV.
V současné době padají teploty už i v Texasu a lidé se často uchylují k praktice, která výrazně nahrává zlodějům. Tou praktickou je zahřívaní motorů způsobem, kdy řidič přijde k autu, odstraní volant volantu, nastartuje a nechá motor běžet. Zatímco se motor i interiér zahřívají, řidiči odchází zpět domů, neboť venku / v garáži je zima.
Tím ovšem vytvářejí okno příležitosti pro zloděje, kterým tak jen stačí naskočit do vozu s klíčkem v zapalování a ujet. Pokud by navíc majitel vozu přišel na policii ohlásit, že mu byl vůz odcizen tímto způsobem, vystavuje se ještě riziku pokuty.
Nechápete, jak je to možné? Někomu by to mohlo připadat jako kopání do mrtvoly, ale v Texasu se jedná o plně zákonný krok. Policejní oddělení El Paso dokonce uvádí, že bude pokutovat všechny řidiče, kterým byl automobil odcizen jen proto, že ho nechali nastartovaný bez dozoru. Něco takového je totiž protiprávní.
Oporu policistům poskytuje dopravní zákon, respektive část 545.404, kde se uvádí: „Motorové vozidlo bez dozoru znamená, že řidič nesmí takový automobil opustit bez vypnutí motoru, vypnutí zapalování, vyjmutí klíčku ze zapalování a zatažení parkovací brzdy. Pokud však automobil stojí směrem ze svahu, je potřeba ještě natočit kola k obrubníku nebo směrem ze silnice."
Úsměvné však je, že se tento zákon nevztahuje na majitele automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním. Jelikož nemusí startovat s klíčkem v zapalování, mohou si klidně nechat zahřát auto před domem a policisté na ně nemohou. Pokud ale přijdou o automobil, pravděpodobně příliš šťastní nebudou.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?