Pohled do továrny, kde na výrobních pásech vznikají nové automobily, je sice zajímavý, ale rozhodně se nedá označit za kdovíjakou podívanou. Mladoboleslavská automobilka se proto rozhodla okořenit prohlídku svého výrobního závodu dosti neobvyklým závodem dvou dálkově ovládaných modelů Škoda Fabia R5.
Ačkoliv se podle mnohých jedná jen o „trochu lepší" hračky, skutečnost je jiná. Tyto modely v měřítku 1:10 jsou totiž technicky poměrně sofistikované a jejich maximální rychlost dosahuje až 100 km/h, jak uvádí web Motor1. Závod dvou těchto modelů po výrobním závodě v Mladé Boleslavi tak nabízí zajímavou podívanou.
Během „závodu" se dvojice modelů prohání různými místy továrny, odkud každou minutu sjíždí nový vůz. Během závodu tak můžete v pozadí vidět téměř celý proces výroby nového vozu, od lisování dílů, přes jejich svařování a lakování až po dosazování motoru a dílů interiéru.
Během projížďky různými areály továrny můžeme vidět i další RC modely, které dotváří pocit ze zmenšeného světa. Nechybí ani úseky obložené pneumatikami a malými reklamními poutači. Lidé z marketingového oddělení si zkrátka dali záležet.
Pokud ale sledujete prezentaci značky Škoda delší dobu, pravděpodobně vás to nijak nepřekvapuje. Již v minulosti jsme mohli vidět několik zajímavých kampaní, které si dokázaly rychle získat pozornost. Z dávné minulosti můžeme zmínit například kočárek na kolech Škody Octavia RS, z nedávné doby pak zabodovala cesta na Mars, kdy se Škoda Superb Sportline vypravila do malého městečka v centrální části Francie.
Ze světa médií, marketingu a propagace se ale na chvíli vraťme ještě k samotné továrně automobilky. Ta totiž v současnosti jeden a plné obrátky a management Škody v řeší otázku, kde zbudovat nový výrobní závod. Po vozech Škoda totiž neustále vzrůstá poptávka a představenstvo automobilky nechce nechat své zákazníky čekat někdy až několik měsíců.
Jak ovšem připomíná web Motor1, ještě před finálním rozhodnutím o výstavbě nového závodu čeká mladoboleslavskou automobilku příprava na výrobu nového kompaktního crossoveru, který byl prezentován v rámci konceptu Škoda Vision X. Kvůli výrobě nového modelu, který by mohl být představen již v následujícím roce, nejspíš bude muset automobilka přidat šestý pracovní den v týdnu. Odbory z toho bezpochyby nadšené nebudou, ovšem produkce továrny by se mohla zvýšit až o 80 000 vozidel ročně, přičemž většinu z nich by mohl tvořit právě kompaktní crossover.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?