Problémy s parkováním jsou evidentně celosvětový problém, na který se každý snaží vyzrát trochu jinak. Zatímco někteří už boj s platebními automaty prohráli a raději si chodí stání zaplatit, nebo už mají předplaceno, kreativnější jedinci udělají cokoliv proto, aby nemuseli podobné automaty živit. V některých částech světa k tomu stačí překvapivě jen správná volba automobilu a pak chytrý mobilní telefon.
Narážíme tak na americkou automobilku Tesla, která své chytré elektromobily vybavila funkcí „Summon." Díky ní je možné jednoduše ovládat jízdu automobilu, aniž byste v něm museli sedět. Zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže zaskládané starými věcmi z domu už tak nebude představovat problém.
Automobilka Tesla se navíc chystá brzy vydat update, díky kterému by mělo být možné ovládat Teslu prostřednictvím chytrého zařízení jako přerostlé autíčko na dálkové ovládání. Už teď ale umí funkce Summon výrazně usnadnit život.
Majiteli vozu stačí vzít do ruky mobilní telefon a pohodlně může posunout vůz až na vzdálenost 11. 8 metru dopředu či dozadu. Stačí tak jen zastavit před garáží, vystoupit a stiskem tlačítka nechat vůz zajet. Člověk tak má navíc jistotu, že vystoupí a nepoškrábe si přitom auto.
D Shawn Kennedy však přišel ještě na jeden zajímavý způsob, jak tuto funkci využít. Před okny své kanceláře v Janeville (Wisconsin) má totiž prostory k podélnému parkování, kde lze ale přes den stát zdarma jen nanejvýš 2 hodiny. Při překročení by se pak zřejmě vystavoval riziku pokuty.
Jak ovšem Kennedy následně zjistil, celou situaci může vyřešit otevřením okna a několika málo pohyby prstu na svém telefonu. Přes aplikaci tak vydá Tesle příkaz k pohybu a ta dle videa bez zaváhání přejede na sousední místo. Jediný problém by mohl nastat v případě, kdy by kolem vozu již místo nebylo.
I was not sure when I would use this feature... till today. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/bC6rFt2SuW
— D Shawn Kennedy (@rarelyserious) 31. října 2018
Automobilka sice varuje, že funkce by měla být využívána pouze na soukromém pozemku, polohu auta však před spuštěním funkce nijak neověřuje. Navíc věříme, že by proti tomuto kreativnímu využití skvělé funkce jistě nikdo z automobilky nic neměl.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.