Problémy s parkováním jsou evidentně celosvětový problém, na který se každý snaží vyzrát trochu jinak. Zatímco někteří už boj s platebními automaty prohráli a raději si chodí stání zaplatit, nebo už mají předplaceno, kreativnější jedinci udělají cokoliv proto, aby nemuseli podobné automaty živit. V některých částech světa k tomu stačí překvapivě jen správná volba automobilu a pak chytrý mobilní telefon.
Narážíme tak na americkou automobilku Tesla, která své chytré elektromobily vybavila funkcí „Summon." Díky ní je možné jednoduše ovládat jízdu automobilu, aniž byste v něm museli sedět. Zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže zaskládané starými věcmi z domu už tak nebude představovat problém.
Automobilka Tesla se navíc chystá brzy vydat update, díky kterému by mělo být možné ovládat Teslu prostřednictvím chytrého zařízení jako přerostlé autíčko na dálkové ovládání. Už teď ale umí funkce Summon výrazně usnadnit život.
Majiteli vozu stačí vzít do ruky mobilní telefon a pohodlně může posunout vůz až na vzdálenost 11. 8 metru dopředu či dozadu. Stačí tak jen zastavit před garáží, vystoupit a stiskem tlačítka nechat vůz zajet. Člověk tak má navíc jistotu, že vystoupí a nepoškrábe si přitom auto.
D Shawn Kennedy však přišel ještě na jeden zajímavý způsob, jak tuto funkci využít. Před okny své kanceláře v Janeville (Wisconsin) má totiž prostory k podélnému parkování, kde lze ale přes den stát zdarma jen nanejvýš 2 hodiny. Při překročení by se pak zřejmě vystavoval riziku pokuty.
Jak ovšem Kennedy následně zjistil, celou situaci může vyřešit otevřením okna a několika málo pohyby prstu na svém telefonu. Přes aplikaci tak vydá Tesle příkaz k pohybu a ta dle videa bez zaváhání přejede na sousední místo. Jediný problém by mohl nastat v případě, kdy by kolem vozu již místo nebylo.
I was not sure when I would use this feature... till today. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/bC6rFt2SuW
— D Shawn Kennedy (@rarelyserious) 31. října 2018
Automobilka sice varuje, že funkce by měla být využívána pouze na soukromém pozemku, polohu auta však před spuštěním funkce nijak neověřuje. Navíc věříme, že by proti tomuto kreativnímu využití skvělé funkce jistě nikdo z automobilky nic neměl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?