Problémy s parkováním jsou evidentně celosvětový problém, na který se každý snaží vyzrát trochu jinak. Zatímco někteří už boj s platebními automaty prohráli a raději si chodí stání zaplatit, nebo už mají předplaceno, kreativnější jedinci udělají cokoliv proto, aby nemuseli podobné automaty živit. V některých částech světa k tomu stačí překvapivě jen správná volba automobilu a pak chytrý mobilní telefon.
Narážíme tak na americkou automobilku Tesla, která své chytré elektromobily vybavila funkcí „Summon." Díky ní je možné jednoduše ovládat jízdu automobilu, aniž byste v něm museli sedět. Zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže zaskládané starými věcmi z domu už tak nebude představovat problém.
Automobilka Tesla se navíc chystá brzy vydat update, díky kterému by mělo být možné ovládat Teslu prostřednictvím chytrého zařízení jako přerostlé autíčko na dálkové ovládání. Už teď ale umí funkce Summon výrazně usnadnit život.
Majiteli vozu stačí vzít do ruky mobilní telefon a pohodlně může posunout vůz až na vzdálenost 11. 8 metru dopředu či dozadu. Stačí tak jen zastavit před garáží, vystoupit a stiskem tlačítka nechat vůz zajet. Člověk tak má navíc jistotu, že vystoupí a nepoškrábe si přitom auto.
D Shawn Kennedy však přišel ještě na jeden zajímavý způsob, jak tuto funkci využít. Před okny své kanceláře v Janeville (Wisconsin) má totiž prostory k podélnému parkování, kde lze ale přes den stát zdarma jen nanejvýš 2 hodiny. Při překročení by se pak zřejmě vystavoval riziku pokuty.
Jak ovšem Kennedy následně zjistil, celou situaci může vyřešit otevřením okna a několika málo pohyby prstu na svém telefonu. Přes aplikaci tak vydá Tesle příkaz k pohybu a ta dle videa bez zaváhání přejede na sousední místo. Jediný problém by mohl nastat v případě, kdy by kolem vozu již místo nebylo.
I was not sure when I would use this feature... till today. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/bC6rFt2SuW
— D Shawn Kennedy (@rarelyserious) 31. října 2018
Automobilka sice varuje, že funkce by měla být využívána pouze na soukromém pozemku, polohu auta však před spuštěním funkce nijak neověřuje. Navíc věříme, že by proti tomuto kreativnímu využití skvělé funkce jistě nikdo z automobilky nic neměl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?