Problémy s parkováním jsou evidentně celosvětový problém, na který se každý snaží vyzrát trochu jinak. Zatímco někteří už boj s platebními automaty prohráli a raději si chodí stání zaplatit, nebo už mají předplaceno, kreativnější jedinci udělají cokoliv proto, aby nemuseli podobné automaty živit. V některých částech světa k tomu stačí překvapivě jen správná volba automobilu a pak chytrý mobilní telefon.
Narážíme tak na americkou automobilku Tesla, která své chytré elektromobily vybavila funkcí „Summon." Díky ní je možné jednoduše ovládat jízdu automobilu, aniž byste v něm museli sedět. Zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže zaskládané starými věcmi z domu už tak nebude představovat problém.
Automobilka Tesla se navíc chystá brzy vydat update, díky kterému by mělo být možné ovládat Teslu prostřednictvím chytrého zařízení jako přerostlé autíčko na dálkové ovládání. Už teď ale umí funkce Summon výrazně usnadnit život.
Majiteli vozu stačí vzít do ruky mobilní telefon a pohodlně může posunout vůz až na vzdálenost 11. 8 metru dopředu či dozadu. Stačí tak jen zastavit před garáží, vystoupit a stiskem tlačítka nechat vůz zajet. Člověk tak má navíc jistotu, že vystoupí a nepoškrábe si přitom auto.
D Shawn Kennedy však přišel ještě na jeden zajímavý způsob, jak tuto funkci využít. Před okny své kanceláře v Janeville (Wisconsin) má totiž prostory k podélnému parkování, kde lze ale přes den stát zdarma jen nanejvýš 2 hodiny. Při překročení by se pak zřejmě vystavoval riziku pokuty.
Jak ovšem Kennedy následně zjistil, celou situaci může vyřešit otevřením okna a několika málo pohyby prstu na svém telefonu. Přes aplikaci tak vydá Tesle příkaz k pohybu a ta dle videa bez zaváhání přejede na sousední místo. Jediný problém by mohl nastat v případě, kdy by kolem vozu již místo nebylo.
I was not sure when I would use this feature... till today. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/bC6rFt2SuW
— D Shawn Kennedy (@rarelyserious) 31. října 2018
Automobilka sice varuje, že funkce by měla být využívána pouze na soukromém pozemku, polohu auta však před spuštěním funkce nijak neověřuje. Navíc věříme, že by proti tomuto kreativnímu využití skvělé funkce jistě nikdo z automobilky nic neměl.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.