Problémy s parkováním jsou evidentně celosvětový problém, na který se každý snaží vyzrát trochu jinak. Zatímco někteří už boj s platebními automaty prohráli a raději si chodí stání zaplatit, nebo už mají předplaceno, kreativnější jedinci udělají cokoliv proto, aby nemuseli podobné automaty živit. V některých částech světa k tomu stačí překvapivě jen správná volba automobilu a pak chytrý mobilní telefon.
Narážíme tak na americkou automobilku Tesla, která své chytré elektromobily vybavila funkcí „Summon." Díky ní je možné jednoduše ovládat jízdu automobilu, aniž byste v něm museli sedět. Zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže zaskládané starými věcmi z domu už tak nebude představovat problém.
Automobilka Tesla se navíc chystá brzy vydat update, díky kterému by mělo být možné ovládat Teslu prostřednictvím chytrého zařízení jako přerostlé autíčko na dálkové ovládání. Už teď ale umí funkce Summon výrazně usnadnit život.
Majiteli vozu stačí vzít do ruky mobilní telefon a pohodlně může posunout vůz až na vzdálenost 11. 8 metru dopředu či dozadu. Stačí tak jen zastavit před garáží, vystoupit a stiskem tlačítka nechat vůz zajet. Člověk tak má navíc jistotu, že vystoupí a nepoškrábe si přitom auto.
D Shawn Kennedy však přišel ještě na jeden zajímavý způsob, jak tuto funkci využít. Před okny své kanceláře v Janeville (Wisconsin) má totiž prostory k podélnému parkování, kde lze ale přes den stát zdarma jen nanejvýš 2 hodiny. Při překročení by se pak zřejmě vystavoval riziku pokuty.
Jak ovšem Kennedy následně zjistil, celou situaci může vyřešit otevřením okna a několika málo pohyby prstu na svém telefonu. Přes aplikaci tak vydá Tesle příkaz k pohybu a ta dle videa bez zaváhání přejede na sousední místo. Jediný problém by mohl nastat v případě, kdy by kolem vozu již místo nebylo.
I was not sure when I would use this feature... till today. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/bC6rFt2SuW
— D Shawn Kennedy (@rarelyserious) 31. října 2018
Automobilka sice varuje, že funkce by měla být využívána pouze na soukromém pozemku, polohu auta však před spuštěním funkce nijak neověřuje. Navíc věříme, že by proti tomuto kreativnímu využití skvělé funkce jistě nikdo z automobilky nic neměl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.