Před několika týdny zasáhl území USA hurikán Michael, který napáchal obrovské škody. S jeho následky se dodnes potýkají tisíce lidí, kterým pomáhají profesionálové i dobrovolníci. K dobrovolníkům se řadí i organizace BAJA, což je vlastně spolek majitelů Jeepů z oblasti Bay Area. Ti se věnují zejména rozvoru potravin a zásob do odlehlých oblastí, ovšem před pár dny proměnili své vozy na jeřáb a postavili s nimi převrácený dům zpět na základy.
Dereck a Andrea Clifton, pár žijící ve floridském Panama City, patří ke stovkám lidí, kterým vzal hurikán Michael střechu nad hlavou. Oběma se sice podařilo uniknout před hurikánem do Mississippi, ovšem jejich dům skončil po náporu větru o rychlosti až 241 km/h převrácený na střeše.
Když se vrátili zpět z Mississippi, čekal na ně pohled hrůzy. V domě, který ležel na střeše a zavalil minimálně dva automobily, totiž zůstaly spousty jejich osobních věcí. Bylo tedy jasné, že budou muset někomu zaplatit, aby dům opět vrátil zpátky „na základy."
Jak vypověděl Dereck v rozhovoru pro Jalopnik, v domě zůstala řada nenahraditelných věcí, ke kterým měl hluboký vztah - například rodinné fotografie a další rodinné poklady. Navíc bylo nutné dům připravit na odstranění z pozemku, aby mohl začít se stavbou nového. Náklady na převrácení a odtažení domů si spočítal na cca 12 000 dolarů, tedy cca 272 000 Kč.
Ještě před najmutím profesionální firmy se však Dereck svěřil se svým problémem jednomu ze svých přátel. Ten pak oslovil své přátele z Jeep klubu BAJA a zeptal se jich, zda by se nechtěli pokusit společnými silami dostat dům zpátky na základy. A výsledek můžete vidět na videu dole v článku.
Reakce lidí z BAJA klubu byla svižná a během minulého týdne se na pozemku objevilo cca 30 lidí, kteří přijeli s více jak tuctem Jeepů, jak uvedl Johnathan Jones, prezident BAJA klubu, v rozhovoru pro Jalopnik. Už předtím se totiž lidé z BAJA klubu snažili pomoci obětem hurikánu Michael například tím, že do nedostupných oblastí vozili svými Jeepy potraviny, vodu, oblečení a další zásoby.
Před samotným pokusem dostat dům zpátky na základy proběhl malý bezpečnostní briefing, poté se cca 10 až 12 Jeepů postavilo před dům a pomocí kurt byla uchycena lana navijáků k rámu převráceného domu. Když pak všechny navijáky zabraly, dům se prý dal až s překvapivou lehkostí do pohybu. Celá operace navrácení domu na základy tak trvala cca jen 8 minut.
Pomoc lidí z BAJA Jeep klubu tím ale rozhodně neskončila. Poté ještě pomohli manželskému páru s vynášením věcí z trosek a jejich úklidem do přístřešku. Manželé sice během hurikánu přišli o mnoho cenností, včetně dokladů a osobních věcí, ovšem pozitivní zprávou je, že již získali povolení ke stavbě domu nového.
Lidé z BAJA klubu nechtěli za pomoc ani cent a tak Dereck nakonec zaplatil jen 2 500 dolarů za odstranění trosek starého domu. Celá událost v něm zanechala hodně silné pocity a také touhu jednou si Jeep pořídit a stát se členem podobného společenství, které se snaží pomáhat bez ohledu na rizika. Nyní ho sice čekají velké investice do nového domu, ale časem se mu třeba jeho sen splní.
Johnathan Jones, prezident BAJA Jeep klubu, pak v rozhovoru pro Jalopnik uvedl, že mnoho členů klubu pomáhalo i jinak. Někteří odtahovali spadané stromy z cest, jiní ubytovali ostatní členy klubu, kteří během hurikánu také přišli o střechu nad hlavou. Jedním z nich je i samotný Johnatan, který spolu s dalším necelým tuctem lidí přišel o svou nemovitost. I tak ale vyrazil ven a snažil se pomáhat:. „Věříme, že život s Jeepem znamená, že si vzájemně pomáháme. Máme už takový žebříček hodnot."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?