Před několika týdny zasáhl území USA hurikán Michael, který napáchal obrovské škody. S jeho následky se dodnes potýkají tisíce lidí, kterým pomáhají profesionálové i dobrovolníci. K dobrovolníkům se řadí i organizace BAJA, což je vlastně spolek majitelů Jeepů z oblasti Bay Area. Ti se věnují zejména rozvoru potravin a zásob do odlehlých oblastí, ovšem před pár dny proměnili své vozy na jeřáb a postavili s nimi převrácený dům zpět na základy.
Dereck a Andrea Clifton, pár žijící ve floridském Panama City, patří ke stovkám lidí, kterým vzal hurikán Michael střechu nad hlavou. Oběma se sice podařilo uniknout před hurikánem do Mississippi, ovšem jejich dům skončil po náporu větru o rychlosti až 241 km/h převrácený na střeše.
Když se vrátili zpět z Mississippi, čekal na ně pohled hrůzy. V domě, který ležel na střeše a zavalil minimálně dva automobily, totiž zůstaly spousty jejich osobních věcí. Bylo tedy jasné, že budou muset někomu zaplatit, aby dům opět vrátil zpátky „na základy."
Jak vypověděl Dereck v rozhovoru pro Jalopnik, v domě zůstala řada nenahraditelných věcí, ke kterým měl hluboký vztah - například rodinné fotografie a další rodinné poklady. Navíc bylo nutné dům připravit na odstranění z pozemku, aby mohl začít se stavbou nového. Náklady na převrácení a odtažení domů si spočítal na cca 12 000 dolarů, tedy cca 272 000 Kč.
Ještě před najmutím profesionální firmy se však Dereck svěřil se svým problémem jednomu ze svých přátel. Ten pak oslovil své přátele z Jeep klubu BAJA a zeptal se jich, zda by se nechtěli pokusit společnými silami dostat dům zpátky na základy. A výsledek můžete vidět na videu dole v článku.
Reakce lidí z BAJA klubu byla svižná a během minulého týdne se na pozemku objevilo cca 30 lidí, kteří přijeli s více jak tuctem Jeepů, jak uvedl Johnathan Jones, prezident BAJA klubu, v rozhovoru pro Jalopnik. Už předtím se totiž lidé z BAJA klubu snažili pomoci obětem hurikánu Michael například tím, že do nedostupných oblastí vozili svými Jeepy potraviny, vodu, oblečení a další zásoby.
Před samotným pokusem dostat dům zpátky na základy proběhl malý bezpečnostní briefing, poté se cca 10 až 12 Jeepů postavilo před dům a pomocí kurt byla uchycena lana navijáků k rámu převráceného domu. Když pak všechny navijáky zabraly, dům se prý dal až s překvapivou lehkostí do pohybu. Celá operace navrácení domu na základy tak trvala cca jen 8 minut.
Pomoc lidí z BAJA Jeep klubu tím ale rozhodně neskončila. Poté ještě pomohli manželskému páru s vynášením věcí z trosek a jejich úklidem do přístřešku. Manželé sice během hurikánu přišli o mnoho cenností, včetně dokladů a osobních věcí, ovšem pozitivní zprávou je, že již získali povolení ke stavbě domu nového.
Lidé z BAJA klubu nechtěli za pomoc ani cent a tak Dereck nakonec zaplatil jen 2 500 dolarů za odstranění trosek starého domu. Celá událost v něm zanechala hodně silné pocity a také touhu jednou si Jeep pořídit a stát se členem podobného společenství, které se snaží pomáhat bez ohledu na rizika. Nyní ho sice čekají velké investice do nového domu, ale časem se mu třeba jeho sen splní.
Johnathan Jones, prezident BAJA Jeep klubu, pak v rozhovoru pro Jalopnik uvedl, že mnoho členů klubu pomáhalo i jinak. Někteří odtahovali spadané stromy z cest, jiní ubytovali ostatní členy klubu, kteří během hurikánu také přišli o střechu nad hlavou. Jedním z nich je i samotný Johnatan, který spolu s dalším necelým tuctem lidí přišel o svou nemovitost. I tak ale vyrazil ven a snažil se pomáhat:. „Věříme, že život s Jeepem znamená, že si vzájemně pomáháme. Máme už takový žebříček hodnot."
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.