U příležitosti oslav 100 let od vzniku Československa rozšiřuje od úterý 23. října expozici Škoda Muzea v Mladé Boleslavi tematická výstava „První kilometry v první republice“. Návštěvníky seznámí s milníky i méně známými aspekty meziválečného motorismu. Výstavu doplní zdarma přístupné přednášky.
„Masarykovské Československo náleželo k hospodářsky nejvyspělejším státům světa, zároveň platilo za ostrov demokracie v srdci Evropy. K pilířům působivého rozmachu motorismu patřila již tehdy úspěšná mladoboleslavská automobilka L&K/Škoda. Nová výstava nabídne návštěvníkům řadu málo známých motoristických informací z toho období, atraktivní artefakty i historické vozy,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.
Tematická výstava „První kilometry v první republice“ přibližuje vývoj československého motorismu v období 1918-1938, neodmyslitelně spojený s dynamickým rozvojem značky L&K/Škoda. Návštěvníci Škoda Muzea si na základě přehledně podaných informací a obrazového materiálu mohou vyzkoušet, zda by úspěšně absolvovali prvorepublikovou autoškolu, naučí se vyznat v tehdejších dopravních značkách. Výstava odpovídá také na otázky, jak si naši předkové poradili bez navigace, po jakých silnicích vlastně cestovali, kde tankovali benzin, parkovali, případně našli pomoc v případě poruchy.
Návštěvníci nahlédnou i do elegantního světa známých osobností, které vlastnily automobil z Mladé Boleslavi. Zvláštní pozornost je věnována ženám za volantem, úspěšným cestovatelkám i závodnicím. Nechybí vzrušující atmosféra motoristického sportu, exotika dálkových jízd ani řadadalších zajímavostí. Produkci přelomu 20. a 30. let minulého století zastupují otevřená verze základního modelu nabídky, vozu Škoda 422, luxusní faux cabriolet Škoda 645 a raritní Škoda Favorit 2000, vhodně vyplňující mezeru mezi řadami Rapid a Superb.
Návštěvníci se mohou těšit také na dobové tiskoviny, katalogy, příručky, mapy, ale i trofeje z významných závodů a soutěží – například věnec z „1000 mil československých“, stuhu z věnce z Rallye Monte Carlo čitýmovou cenu ze soutěže Malou Dohodou.
Nová výstava ve Škoda Muzeu je veřejnosti přístupná od 23. října 2018 do dubna 2019, doprovodí ji i tematické přednášky, přístupné zdarma. První z nich, nazvaná „Všechny prezidentovy vozy“, připomene např. stokoňový šestiválec ŠKODA Hispano-Suiza pro T.G. Masaryka. Koná se v den otevření nové výstavy 23. října od 17:30 hod. v sále L&K Forum. Proměny způsobu prodeje pohonných hmot přiblíží přednáška „Historie a vývoj čerpacích stanic“, konající se 13. listopadu od 17:30 hod. v sále Hieronimus II.
Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi si v roce 2017 připsalo návštěvnický rekord, když přivítalo 254 143 českých i zahraničních hostů. Prezentace historie značky Škoda v moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je doplněna tematickými výstavami i kulturními akcemi včetně koncertů populárních hudebních skupin. Návštěvu Škoda Muzea je možné po předchozí rezervaci spojit s prohlídkou výrobního závodu Škoda Auto, partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha na letišti v Mladé Boleslavi, či areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna zde uvedená muzea lze získat zvýhodněné kombinované vstupné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.