Po první siluetě odhaluje nyní Škoda také jméno nového kompaktního vozu - Škoda Scala. Pochází z latinského slova „scala“, což lze přeložit jako „schody“ nebo „žebřík“, a představuje zároveň pro automobilku další velký krok vpřed v segmentu kompaktních vozů. Jako první model značky Škoda v Evropě bude mít Scala uprostřed pátých dveří namísto loga značky nápis Škoda
Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO, zdůrazňuje: „S novým modelem Škoda Scala otevřeme další kapitolu ve třídě kompaktních vozů značky Škoda . Jedná se o zcela nově vyvinutý vůz, který v této třídě stanoví nové standardy v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Jsme přesvědčeni o tom, že Scala má nejlepší šance k tomu, aby pro značku Škoda nově definovala segment A.“
S modelem Scala představuje Škoda nový emocionální design exteriéru i interiéru poprvé v sériovém provedení. Design vzbudil pozornost už na autosalonu v Paříži, a to díky studii Vision RS. S novým modelem učinila česká značka velký krok i po technické stránce, když nabízí inovativní prvky výbavy, které byly dosud běžné jen ve vozech vyšších tříd.
Jméno Scala , pocházející z latiny, tedy nový vůz skvěle vystihuje. Do češtiny jej lze přeložit jako „schody“ nebo „žebřík“. S modelem Scala vystoupá Škoda hned o několik vývojových stupňů. Dokonale také ztělesňuje soubor hodnot značky, výstižně shrnutý pojmem „Smart Understatement“.
Nová Škoda Scala se vyznačuje i dalším novým a jedinečným znakem: Jako první evropský sériový model značky zdobí záď tohoto kompaktního vozu namísto loga nápis Škoda, umístěný uprostřed pátých dveří.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?