Po první siluetě odhaluje nyní Škoda také jméno nového kompaktního vozu - Škoda Scala. Pochází z latinského slova „scala“, což lze přeložit jako „schody“ nebo „žebřík“, a představuje zároveň pro automobilku další velký krok vpřed v segmentu kompaktních vozů. Jako první model značky Škoda v Evropě bude mít Scala uprostřed pátých dveří namísto loga značky nápis Škoda
Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO, zdůrazňuje: „S novým modelem Škoda Scala otevřeme další kapitolu ve třídě kompaktních vozů značky Škoda . Jedná se o zcela nově vyvinutý vůz, který v této třídě stanoví nové standardy v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Jsme přesvědčeni o tom, že Scala má nejlepší šance k tomu, aby pro značku Škoda nově definovala segment A.“
S modelem Scala představuje Škoda nový emocionální design exteriéru i interiéru poprvé v sériovém provedení. Design vzbudil pozornost už na autosalonu v Paříži, a to díky studii Vision RS. S novým modelem učinila česká značka velký krok i po technické stránce, když nabízí inovativní prvky výbavy, které byly dosud běžné jen ve vozech vyšších tříd.
Jméno Scala , pocházející z latiny, tedy nový vůz skvěle vystihuje. Do češtiny jej lze přeložit jako „schody“ nebo „žebřík“. S modelem Scala vystoupá Škoda hned o několik vývojových stupňů. Dokonale také ztělesňuje soubor hodnot značky, výstižně shrnutý pojmem „Smart Understatement“.
Nová Škoda Scala se vyznačuje i dalším novým a jedinečným znakem: Jako první evropský sériový model značky zdobí záď tohoto kompaktního vozu namísto loga nápis Škoda, umístěný uprostřed pátých dveří.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?