Po první siluetě odhaluje nyní Škoda také jméno nového kompaktního vozu - Škoda Scala. Pochází z latinského slova „scala“, což lze přeložit jako „schody“ nebo „žebřík“, a představuje zároveň pro automobilku další velký krok vpřed v segmentu kompaktních vozů. Jako první model značky Škoda v Evropě bude mít Scala uprostřed pátých dveří namísto loga značky nápis Škoda
Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO, zdůrazňuje: „S novým modelem Škoda Scala otevřeme další kapitolu ve třídě kompaktních vozů značky Škoda . Jedná se o zcela nově vyvinutý vůz, který v této třídě stanoví nové standardy v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Jsme přesvědčeni o tom, že Scala má nejlepší šance k tomu, aby pro značku Škoda nově definovala segment A.“
S modelem Scala představuje Škoda nový emocionální design exteriéru i interiéru poprvé v sériovém provedení. Design vzbudil pozornost už na autosalonu v Paříži, a to díky studii Vision RS. S novým modelem učinila česká značka velký krok i po technické stránce, když nabízí inovativní prvky výbavy, které byly dosud běžné jen ve vozech vyšších tříd.
Jméno Scala , pocházející z latiny, tedy nový vůz skvěle vystihuje. Do češtiny jej lze přeložit jako „schody“ nebo „žebřík“. S modelem Scala vystoupá Škoda hned o několik vývojových stupňů. Dokonale také ztělesňuje soubor hodnot značky, výstižně shrnutý pojmem „Smart Understatement“.
Nová Škoda Scala se vyznačuje i dalším novým a jedinečným znakem: Jako první evropský sériový model značky zdobí záď tohoto kompaktního vozu namísto loga nápis Škoda, umístěný uprostřed pátých dveří.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?