V Evropské unii včetně Česka začíná dnes platit jednotné značení motorových paliv. Symboly budou na stojanech a tankovacích pistolích všech čerpacích stanic. Příslušné značky ponesou na krytu od nádrže také nově vyrobená auta.
Jednotné značení by mělo předejít zmatkům při odlišném značení paliv v jednotlivých zemích EU. Tuzemské čerpací stanice si vedle nového označení paliv paralelně ponechají i stávající názvy.
Paliva jsou nově rozdělena do tří skupin. Benzinová nesou označení v kruhu, naftová paliva ve čtverci a plynná v kosočtverci. Písmena v uvedených symbolech budou značit typ biosložky, číslo podíl biosložky.
Všechny členské firmy České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu oznámily, že nové značení zavedly na svých stanicích již v první polovině září.
Nejčastěji využívaná paliva v Česku Natural 95 a Natural 98 jsou vedle starých názvů nově označována jako "E5", klasický diesel motoristé najdou pod značkou "B7". Označení plynných paliv se shoduje s dosud zažitými zkratkami.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?