Mazda Mx-5 je jedním z nejpopulárnějších roadsterů na celém světě, který v sobě dodnes kombinuje nevšední design a radost z jízdy. Právě design poslední generace však může být pro některé potencionální zájemce problém, na který existují minimálně dvě řešení. Tím prvním je sesterský model Fiat 124 Spider, tím druhým pak nová Mitsuoka Rock Star, která mění japonský sporťák na americkou klasiku.
Už na první pohled je zřejmé, že inspiraci pro design nového Rock Star čerpali designéři u druhé generace Chevroletu Corvette. Aby se mu však dokázali přiblížit, museli pro malou Mazdu vyrobit prakticky zcela novou karoserii. Výsledek za to ale rozhodně stál.
Začněme u zcela nové masky, která se může pochlubit chromovanými nárazníky a kulatými světlomety. Kapota dostala žebrování a ventilaci najdeme i na předních blatnících. Zadní blatníky byly kompletně přepracovány a jejich retro vzhled umocňuje i náznak ploutve.
Zadní části pak dominují opět chromované blatníky, kulatá světla a zřejmě víčko nádrže umístěné uprostřed víka kufru. Jedinými původními díly karoserie tak zřejmě zůstaly dveře s originálními klikami a zrcátky.
Koncepce interiéru zůstala podle několika málo fotek nezměněna, Mitsuoka však nabízí nepřeberné množství úprav, mezi kterými nechybí nové čalounění dveří, nové barvy interiéru, speciální kožená sedadla nebo kožený paket interiéru.
A zatímco design se snaží odkazovat na starou Corvettu kdykoliv to jde, pod kapotou motoru je to zcela jiná písnička. Mitsuoka Rock Star je dostupná s 1.5 litrovým benzínovým motorem SkyActiv-G, který nabízí výkon 132 koní a 152 Nm. Ten může být přenášen na zadní kola buď skrze šestistupňový manuál, nebo šestistupňový automat.
Poslední generace Mx-5 je poměrně lehké auto, takže i tahle motorizace by měla stačit k radostnému pocitu z řízení, původní Corvette C2 však nabízela výkonu podstatně více. Pod její kapotou byl totiž ukryt 5.3 litrový vidlicový osmiválec, který nabízel výkon od 253 do 365 koní. Pozdější generace C2 dostala dokonce 7.0 litrový motor V8, který nabídl až 441 koní.
Zpátky ale k naší rockové hvězdě. Mitsuoka Rock Star se v současnosti nabízí v Japonsku od 4 688 200 japonských jenů, což je cca 935 000 Kč. Pokud si ale zájemce začne vybírat z příplatkové výbavy, může se dostat ještě o 100 000 korun výš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?