Mazda Mx-5 je jedním z nejpopulárnějších roadsterů na celém světě, který v sobě dodnes kombinuje nevšední design a radost z jízdy. Právě design poslední generace však může být pro některé potencionální zájemce problém, na který existují minimálně dvě řešení. Tím prvním je sesterský model Fiat 124 Spider, tím druhým pak nová Mitsuoka Rock Star, která mění japonský sporťák na americkou klasiku.
Už na první pohled je zřejmé, že inspiraci pro design nového Rock Star čerpali designéři u druhé generace Chevroletu Corvette. Aby se mu však dokázali přiblížit, museli pro malou Mazdu vyrobit prakticky zcela novou karoserii. Výsledek za to ale rozhodně stál.
Začněme u zcela nové masky, která se může pochlubit chromovanými nárazníky a kulatými světlomety. Kapota dostala žebrování a ventilaci najdeme i na předních blatnících. Zadní blatníky byly kompletně přepracovány a jejich retro vzhled umocňuje i náznak ploutve.
Zadní části pak dominují opět chromované blatníky, kulatá světla a zřejmě víčko nádrže umístěné uprostřed víka kufru. Jedinými původními díly karoserie tak zřejmě zůstaly dveře s originálními klikami a zrcátky.
Koncepce interiéru zůstala podle několika málo fotek nezměněna, Mitsuoka však nabízí nepřeberné množství úprav, mezi kterými nechybí nové čalounění dveří, nové barvy interiéru, speciální kožená sedadla nebo kožený paket interiéru.
A zatímco design se snaží odkazovat na starou Corvettu kdykoliv to jde, pod kapotou motoru je to zcela jiná písnička. Mitsuoka Rock Star je dostupná s 1.5 litrovým benzínovým motorem SkyActiv-G, který nabízí výkon 132 koní a 152 Nm. Ten může být přenášen na zadní kola buď skrze šestistupňový manuál, nebo šestistupňový automat.
Poslední generace Mx-5 je poměrně lehké auto, takže i tahle motorizace by měla stačit k radostnému pocitu z řízení, původní Corvette C2 však nabízela výkonu podstatně více. Pod její kapotou byl totiž ukryt 5.3 litrový vidlicový osmiválec, který nabízel výkon od 253 do 365 koní. Pozdější generace C2 dostala dokonce 7.0 litrový motor V8, který nabídl až 441 koní.
Zpátky ale k naší rockové hvězdě. Mitsuoka Rock Star se v současnosti nabízí v Japonsku od 4 688 200 japonských jenů, což je cca 935 000 Kč. Pokud si ale zájemce začne vybírat z příplatkové výbavy, může se dostat ještě o 100 000 korun výš.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.