Mazda Mx-5 je jedním z nejpopulárnějších roadsterů na celém světě, který v sobě dodnes kombinuje nevšední design a radost z jízdy. Právě design poslední generace však může být pro některé potencionální zájemce problém, na který existují minimálně dvě řešení. Tím prvním je sesterský model Fiat 124 Spider, tím druhým pak nová Mitsuoka Rock Star, která mění japonský sporťák na americkou klasiku.
Už na první pohled je zřejmé, že inspiraci pro design nového Rock Star čerpali designéři u druhé generace Chevroletu Corvette. Aby se mu však dokázali přiblížit, museli pro malou Mazdu vyrobit prakticky zcela novou karoserii. Výsledek za to ale rozhodně stál.
Začněme u zcela nové masky, která se může pochlubit chromovanými nárazníky a kulatými světlomety. Kapota dostala žebrování a ventilaci najdeme i na předních blatnících. Zadní blatníky byly kompletně přepracovány a jejich retro vzhled umocňuje i náznak ploutve.
Zadní části pak dominují opět chromované blatníky, kulatá světla a zřejmě víčko nádrže umístěné uprostřed víka kufru. Jedinými původními díly karoserie tak zřejmě zůstaly dveře s originálními klikami a zrcátky.
Koncepce interiéru zůstala podle několika málo fotek nezměněna, Mitsuoka však nabízí nepřeberné množství úprav, mezi kterými nechybí nové čalounění dveří, nové barvy interiéru, speciální kožená sedadla nebo kožený paket interiéru.
A zatímco design se snaží odkazovat na starou Corvettu kdykoliv to jde, pod kapotou motoru je to zcela jiná písnička. Mitsuoka Rock Star je dostupná s 1.5 litrovým benzínovým motorem SkyActiv-G, který nabízí výkon 132 koní a 152 Nm. Ten může být přenášen na zadní kola buď skrze šestistupňový manuál, nebo šestistupňový automat.
Poslední generace Mx-5 je poměrně lehké auto, takže i tahle motorizace by měla stačit k radostnému pocitu z řízení, původní Corvette C2 však nabízela výkonu podstatně více. Pod její kapotou byl totiž ukryt 5.3 litrový vidlicový osmiválec, který nabízel výkon od 253 do 365 koní. Pozdější generace C2 dostala dokonce 7.0 litrový motor V8, který nabídl až 441 koní.
Zpátky ale k naší rockové hvězdě. Mitsuoka Rock Star se v současnosti nabízí v Japonsku od 4 688 200 japonských jenů, což je cca 935 000 Kč. Pokud si ale zájemce začne vybírat z příplatkové výbavy, může se dostat ještě o 100 000 korun výš.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.