Mazda Mx-5 je jedním z nejpopulárnějších roadsterů na celém světě, který v sobě dodnes kombinuje nevšední design a radost z jízdy. Právě design poslední generace však může být pro některé potencionální zájemce problém, na který existují minimálně dvě řešení. Tím prvním je sesterský model Fiat 124 Spider, tím druhým pak nová Mitsuoka Rock Star, která mění japonský sporťák na americkou klasiku.
Už na první pohled je zřejmé, že inspiraci pro design nového Rock Star čerpali designéři u druhé generace Chevroletu Corvette. Aby se mu však dokázali přiblížit, museli pro malou Mazdu vyrobit prakticky zcela novou karoserii. Výsledek za to ale rozhodně stál.
Začněme u zcela nové masky, která se může pochlubit chromovanými nárazníky a kulatými světlomety. Kapota dostala žebrování a ventilaci najdeme i na předních blatnících. Zadní blatníky byly kompletně přepracovány a jejich retro vzhled umocňuje i náznak ploutve.
Zadní části pak dominují opět chromované blatníky, kulatá světla a zřejmě víčko nádrže umístěné uprostřed víka kufru. Jedinými původními díly karoserie tak zřejmě zůstaly dveře s originálními klikami a zrcátky.
Koncepce interiéru zůstala podle několika málo fotek nezměněna, Mitsuoka však nabízí nepřeberné množství úprav, mezi kterými nechybí nové čalounění dveří, nové barvy interiéru, speciální kožená sedadla nebo kožený paket interiéru.
A zatímco design se snaží odkazovat na starou Corvettu kdykoliv to jde, pod kapotou motoru je to zcela jiná písnička. Mitsuoka Rock Star je dostupná s 1.5 litrovým benzínovým motorem SkyActiv-G, který nabízí výkon 132 koní a 152 Nm. Ten může být přenášen na zadní kola buď skrze šestistupňový manuál, nebo šestistupňový automat.
Poslední generace Mx-5 je poměrně lehké auto, takže i tahle motorizace by měla stačit k radostnému pocitu z řízení, původní Corvette C2 však nabízela výkonu podstatně více. Pod její kapotou byl totiž ukryt 5.3 litrový vidlicový osmiválec, který nabízel výkon od 253 do 365 koní. Pozdější generace C2 dostala dokonce 7.0 litrový motor V8, který nabídl až 441 koní.
Zpátky ale k naší rockové hvězdě. Mitsuoka Rock Star se v současnosti nabízí v Japonsku od 4 688 200 japonských jenů, což je cca 935 000 Kč. Pokud si ale zájemce začne vybírat z příplatkové výbavy, může se dostat ještě o 100 000 korun výš.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.