Hyundai omladilo model i40. Kromě nové masky přibyl i nový diesel a bezpečnostní systémy

Hyundai i40 pro modelový rok 2019
Hyundai i40 pro modelový rok 2019, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. října 2018 15:52
Sdílej:

Automobilka Hyundai se rozhodla provést drobně změny na modelu i40 Sedan i Kombi, díky čemuž se nové vozy pro modelový rok 2019 budou moci pochlubit stylovější maskou, většími koly, novými bezpečnostními systémy a také novým dieselovým motorem.

Zřejmě nejvýraznější změnou na omlazené i40 bude nová kaskádovitá maska, která se objevuje na všech nových modelech. Dalším výrazným prvkem by se mohla stát i nová 18-palcová kola, která rozšíří portfolio dosud nabízených 16 a 17-palcových ráfků.

Uvnitř kabiny potěší i40 nabídkou dvou nových barev: červenou Merlot Red a kombinací šedé a černé. Čistě černý nebo béžový interiér z nabídky minulé generace však zůstane zachován. Všechny barvy interiéru bude možné objednat i v koženém čalounění.

Další designové úpravy interiéru mají zahrnovat nové obložení dveří které bude ladit s barvou sedadel, nebo kovové doplňky obložení palubní desky, které by měly být dodávány v kombinaci s interiéry v barvách Merlot Red nebo šedé.

Mnohem zajímavější vylepšení však přichází po stránce bezpečnosti. Rodina modelů i40 totiž nabídne vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Jedním z nich je i Hyundai SmartSense, který nově zahrnuje i systém prevence čelního střetu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Díky této technologii upozorní vůz řidiče na krizové situace a v případě krajní nutnosti bude dokonce schopen i sám brzdit. Systém se bude automaticky aktivovat při rychlostech přesahujících 10 km/h.

Další technickou novinkou, a zřejmě tím nejzajímavějším na Hyundai i40 pro modelový rok 2019, je nový naftový motor 1.5 Smartstream. Motor bude dostupný ve dvou výkonových variantách, přičemž obě splňují ekologickou normu Euro 6D Temp.

Slabší motor, který disponuje výkonem 115 koní a 280 Nm, nabídne v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou velice příjemnou spotřebu 4.6 až 4.3 l/100 kilometrů (měřeno dle standardů NEDC) a emise CO2 120 - 113 g/km.

Výkonnější varianta motoru však nabídne 136 koňských sil, 320 Nm točivého momentu a spárována může být jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Jeho spotřeba by se měla pohybovat v rozsahu 4.7 až 4.3 l/100 km a emise CO2 v rozmezí 123 - 112 g/km. Podle slov automobilky Hyundai představuje nový motor Smartstream navýšení výkonu a současně snížení spotřeby paliva.

Pokud ale zákazníci nebudou toužit po dieselu, měla by jim Hyundai podle CarScoops nabídnout i benzínový 1.6 litrový motor GDI o výkonu 135 koní, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou nabídne spotřebu okolo 6.7 až 6.2 l/100 kilometrů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?