Automobilka Hyundai se rozhodla provést drobně změny na modelu i40 Sedan i Kombi, díky čemuž se nové vozy pro modelový rok 2019 budou moci pochlubit stylovější maskou, většími koly, novými bezpečnostními systémy a také novým dieselovým motorem.
Zřejmě nejvýraznější změnou na omlazené i40 bude nová kaskádovitá maska, která se objevuje na všech nových modelech. Dalším výrazným prvkem by se mohla stát i nová 18-palcová kola, která rozšíří portfolio dosud nabízených 16 a 17-palcových ráfků.
Uvnitř kabiny potěší i40 nabídkou dvou nových barev: červenou Merlot Red a kombinací šedé a černé. Čistě černý nebo béžový interiér z nabídky minulé generace však zůstane zachován. Všechny barvy interiéru bude možné objednat i v koženém čalounění.
Další designové úpravy interiéru mají zahrnovat nové obložení dveří které bude ladit s barvou sedadel, nebo kovové doplňky obložení palubní desky, které by měly být dodávány v kombinaci s interiéry v barvách Merlot Red nebo šedé.
Mnohem zajímavější vylepšení však přichází po stránce bezpečnosti. Rodina modelů i40 totiž nabídne vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Jedním z nich je i Hyundai SmartSense, který nově zahrnuje i systém prevence čelního střetu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Díky této technologii upozorní vůz řidiče na krizové situace a v případě krajní nutnosti bude dokonce schopen i sám brzdit. Systém se bude automaticky aktivovat při rychlostech přesahujících 10 km/h.
Další technickou novinkou, a zřejmě tím nejzajímavějším na Hyundai i40 pro modelový rok 2019, je nový naftový motor 1.5 Smartstream. Motor bude dostupný ve dvou výkonových variantách, přičemž obě splňují ekologickou normu Euro 6D Temp.
Slabší motor, který disponuje výkonem 115 koní a 280 Nm, nabídne v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou velice příjemnou spotřebu 4.6 až 4.3 l/100 kilometrů (měřeno dle standardů NEDC) a emise CO2 120 - 113 g/km.
Výkonnější varianta motoru však nabídne 136 koňských sil, 320 Nm točivého momentu a spárována může být jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Jeho spotřeba by se měla pohybovat v rozsahu 4.7 až 4.3 l/100 km a emise CO2 v rozmezí 123 - 112 g/km. Podle slov automobilky Hyundai představuje nový motor Smartstream navýšení výkonu a současně snížení spotřeby paliva.
Pokud ale zákazníci nebudou toužit po dieselu, měla by jim Hyundai podle CarScoops nabídnout i benzínový 1.6 litrový motor GDI o výkonu 135 koní, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou nabídne spotřebu okolo 6.7 až 6.2 l/100 kilometrů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?