Automobilka Hyundai se rozhodla provést drobně změny na modelu i40 Sedan i Kombi, díky čemuž se nové vozy pro modelový rok 2019 budou moci pochlubit stylovější maskou, většími koly, novými bezpečnostními systémy a také novým dieselovým motorem.
Zřejmě nejvýraznější změnou na omlazené i40 bude nová kaskádovitá maska, která se objevuje na všech nových modelech. Dalším výrazným prvkem by se mohla stát i nová 18-palcová kola, která rozšíří portfolio dosud nabízených 16 a 17-palcových ráfků.
Uvnitř kabiny potěší i40 nabídkou dvou nových barev: červenou Merlot Red a kombinací šedé a černé. Čistě černý nebo béžový interiér z nabídky minulé generace však zůstane zachován. Všechny barvy interiéru bude možné objednat i v koženém čalounění.
Další designové úpravy interiéru mají zahrnovat nové obložení dveří které bude ladit s barvou sedadel, nebo kovové doplňky obložení palubní desky, které by měly být dodávány v kombinaci s interiéry v barvách Merlot Red nebo šedé.
Mnohem zajímavější vylepšení však přichází po stránce bezpečnosti. Rodina modelů i40 totiž nabídne vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Jedním z nich je i Hyundai SmartSense, který nově zahrnuje i systém prevence čelního střetu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Díky této technologii upozorní vůz řidiče na krizové situace a v případě krajní nutnosti bude dokonce schopen i sám brzdit. Systém se bude automaticky aktivovat při rychlostech přesahujících 10 km/h.
Další technickou novinkou, a zřejmě tím nejzajímavějším na Hyundai i40 pro modelový rok 2019, je nový naftový motor 1.5 Smartstream. Motor bude dostupný ve dvou výkonových variantách, přičemž obě splňují ekologickou normu Euro 6D Temp.
Slabší motor, který disponuje výkonem 115 koní a 280 Nm, nabídne v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou velice příjemnou spotřebu 4.6 až 4.3 l/100 kilometrů (měřeno dle standardů NEDC) a emise CO2 120 - 113 g/km.
Výkonnější varianta motoru však nabídne 136 koňských sil, 320 Nm točivého momentu a spárována může být jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Jeho spotřeba by se měla pohybovat v rozsahu 4.7 až 4.3 l/100 km a emise CO2 v rozmezí 123 - 112 g/km. Podle slov automobilky Hyundai představuje nový motor Smartstream navýšení výkonu a současně snížení spotřeby paliva.
Pokud ale zákazníci nebudou toužit po dieselu, měla by jim Hyundai podle CarScoops nabídnout i benzínový 1.6 litrový motor GDI o výkonu 135 koní, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou nabídne spotřebu okolo 6.7 až 6.2 l/100 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.