Hyundai omladilo model i40. Kromě nové masky přibyl i nový diesel a bezpečnostní systémy

Hyundai i40 pro modelový rok 2019
Hyundai i40 pro modelový rok 2019, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. října 2018 15:52
Sdílej:

Automobilka Hyundai se rozhodla provést drobně změny na modelu i40 Sedan i Kombi, díky čemuž se nové vozy pro modelový rok 2019 budou moci pochlubit stylovější maskou, většími koly, novými bezpečnostními systémy a také novým dieselovým motorem.

Zřejmě nejvýraznější změnou na omlazené i40 bude nová kaskádovitá maska, která se objevuje na všech nových modelech. Dalším výrazným prvkem by se mohla stát i nová 18-palcová kola, která rozšíří portfolio dosud nabízených 16 a 17-palcových ráfků.

Uvnitř kabiny potěší i40 nabídkou dvou nových barev: červenou Merlot Red a kombinací šedé a černé. Čistě černý nebo béžový interiér z nabídky minulé generace však zůstane zachován. Všechny barvy interiéru bude možné objednat i v koženém čalounění.

Další designové úpravy interiéru mají zahrnovat nové obložení dveří které bude ladit s barvou sedadel, nebo kovové doplňky obložení palubní desky, které by měly být dodávány v kombinaci s interiéry v barvách Merlot Red nebo šedé.

Mnohem zajímavější vylepšení však přichází po stránce bezpečnosti. Rodina modelů i40 totiž nabídne vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Jedním z nich je i Hyundai SmartSense, který nově zahrnuje i systém prevence čelního střetu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Díky této technologii upozorní vůz řidiče na krizové situace a v případě krajní nutnosti bude dokonce schopen i sám brzdit. Systém se bude automaticky aktivovat při rychlostech přesahujících 10 km/h.

Další technickou novinkou, a zřejmě tím nejzajímavějším na Hyundai i40 pro modelový rok 2019, je nový naftový motor 1.5 Smartstream. Motor bude dostupný ve dvou výkonových variantách, přičemž obě splňují ekologickou normu Euro 6D Temp.

Slabší motor, který disponuje výkonem 115 koní a 280 Nm, nabídne v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou velice příjemnou spotřebu 4.6 až 4.3 l/100 kilometrů (měřeno dle standardů NEDC) a emise CO2 120 - 113 g/km.

Výkonnější varianta motoru však nabídne 136 koňských sil, 320 Nm točivého momentu a spárována může být jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Jeho spotřeba by se měla pohybovat v rozsahu 4.7 až 4.3 l/100 km a emise CO2 v rozmezí 123 - 112 g/km. Podle slov automobilky Hyundai představuje nový motor Smartstream navýšení výkonu a současně snížení spotřeby paliva.

Pokud ale zákazníci nebudou toužit po dieselu, měla by jim Hyundai podle CarScoops nabídnout i benzínový 1.6 litrový motor GDI o výkonu 135 koní, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou nabídne spotřebu okolo 6.7 až 6.2 l/100 kilometrů.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.