Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a společnost Google oznámili technologické partnerství v oblasti využívání operačního systému Android s cílem nabídnout inteligentní infotainment a uživatelsky orientované aplikace napříč různými modely a značkami, s plánovaným začátkem od roku 2021.
V rámci technologického partnerství budou vozy prodávané členy Aliance na mnohých trzích využívat systém Android, který je nejoblíbenějším operačním systémem na světe, a který poskytne navigaci pracující s informacemi o reálném provozu online, včetně Google Maps, přístupu k bohatému ekosystému automobilových aplikací v Google Play Store, a který bude mít schopnost odpovídat na hovory a zprávy, ovládat média, vyhledávat informace a spravovat funkce vozidla pomocí hlasu využívající zabudovaný Google Assistant.
Aliance, jejíž členské společnosti v uplynulém roce prodaly 10,6 miliónu vozů na 200 trzích, integruje aplikace a služby Google do informačních a cloudových systémů, pro posílení zákaznického zážitku značek Renault, Nissan a Mitsubishi. Zatímco celá řada vozů Aliance bude sdílet platformu Android, každá značka bude mít flexibilitu při vytváření jedinečného zákaznického rozhraní a specifických funkcí nad rámec společné Android platformy.
Partnerství v oblasti infotainmentu je součástí úsilí Aliance vybavit větší množství vozů konektivitou a službami založenými na cloudovém rozhraní v souladu se střednědobým plánem Aliance 2022. Oznámení tohoto technologického partnerství, které se shoduje s prvním výročím zveřejnění střednědobého plánu, symbolizuje zaměření Aliance na technologie budoucí generace. V rámci tohoto plánu je cílem Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zvýšení prodejů na více než 14 miliónů vozidel ročně do konce roku 2022.
Plán zahrnuje také uvedení 12 nových elektromobilů s nulovými emisemi, představení nových technologií autonomního řízení a pokračování zavádění cloudového rozhraní Aliance (Alliance Intelligent Cloud).
Cloudové rozhraní Aliance přinese systémy infotainmentu budoucí generace se zabezpečenou konektivitou prostřednictvím platformy pro integrovanou správu dat, infotainment systémů a usnadnění bezdrátových aktualizací a dálkové diagnostiky vozidel členských společností Aliance.
Kombinací nejnovějších technologií Aliance a společnosti Google budou vozy členských společností Aliance disponovat jedním z nejinteligentnějších infotainmentů na trhu.
Řidiči a cestující budou moci využívat schopnosti Google a Android, které jim nabídnou přístup do ekosystému zahrnujícího tisíce existujících aplikací a neustále se rozšiřujících řad nových aplikací. Tato integrace v kombinaci s rozsáhlými poznatky a živou komunitou vývojářů umožní lehký přístup k oblíbeným aplikacím ve vozidle. Systém bude také kompatibilní se zařízeními, která využívají jiné operační systémy, jako například Apple iOS.
Senior viceprezident divize Business Development Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, Hadi Zablit při této příležitosti uvedl: "Naše partnerství se společností Google nabídne majitelům našich vozů uživatelský komfort, který je v současnosti dostupný pouze mimo automobily, anebo v omezené míře díky připojení zařízení se systémem Android pro podporované modely. Pracujeme na vytvoření silného a bezproblémového zákaznického zážitku v oblasti konektivity našich vozidel, ať už na jejich palubě nebo mimo něj; vedle funkcí, které poskytují aplikace a služby Google, na které jsou mnozí uživatelé zvyklí včetně Google Maps, Google Assistant a Google Play Store."
Kal Mos, globální viceprezident divize Konektivity vozidel v rámci Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, dodal: "S integrací platformy Android do našich systémů přidáváme našim vozidlům vybaveným konektivitou novou úroveň inteligence. Google Assistant využívající špičkovou technologii umělé inteligence (AI) od společnosti Google se může v budoucnosti stát hlavním způsobem, jak budou zákazníci komunikovat s automobily „hands-free“ způsobem. Pomocí aplikace Google Maps a Google Assistant začleněných do informačních systémů Alliance mohou mít naši zákazníci některé z nejpokročilejších aplikací založených na umělé inteligenci na dosah ruky a při vstupu do obchodu Google Play Store mohou využívat otevřený a bezpečný ekosystém aplikací Android navržených speciálně pro automobily."
Hiroshi Lockheimer, viceprezident pro Platformy a Ekosystémy společnosti Google, uvedl: "Společnosti Google a Renault-Nissan-Mitsubishi sdílejí společnou vizi poskytování inteligentního, bezpečného a bezproblémového zákaznického zážitku ve vozidle s aplikacemi a službami, které jsou všeobecně známé, a které mají možnost aktualizací a konektivity. Jsme nadšení, že můžeme spolupracovat s Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a přinést Google Assistant, Google Maps a další populární aplikace prostřednictvím Play Store a Android řidičům a pasažérům po celém světě."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.