Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a společnost Google oznámili technologické partnerství v oblasti využívání operačního systému Android s cílem nabídnout inteligentní infotainment a uživatelsky orientované aplikace napříč různými modely a značkami, s plánovaným začátkem od roku 2021.
V rámci technologického partnerství budou vozy prodávané členy Aliance na mnohých trzích využívat systém Android, který je nejoblíbenějším operačním systémem na světe, a který poskytne navigaci pracující s informacemi o reálném provozu online, včetně Google Maps, přístupu k bohatému ekosystému automobilových aplikací v Google Play Store, a který bude mít schopnost odpovídat na hovory a zprávy, ovládat média, vyhledávat informace a spravovat funkce vozidla pomocí hlasu využívající zabudovaný Google Assistant.
Aliance, jejíž členské společnosti v uplynulém roce prodaly 10,6 miliónu vozů na 200 trzích, integruje aplikace a služby Google do informačních a cloudových systémů, pro posílení zákaznického zážitku značek Renault, Nissan a Mitsubishi. Zatímco celá řada vozů Aliance bude sdílet platformu Android, každá značka bude mít flexibilitu při vytváření jedinečného zákaznického rozhraní a specifických funkcí nad rámec společné Android platformy.
Partnerství v oblasti infotainmentu je součástí úsilí Aliance vybavit větší množství vozů konektivitou a službami založenými na cloudovém rozhraní v souladu se střednědobým plánem Aliance 2022. Oznámení tohoto technologického partnerství, které se shoduje s prvním výročím zveřejnění střednědobého plánu, symbolizuje zaměření Aliance na technologie budoucí generace. V rámci tohoto plánu je cílem Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zvýšení prodejů na více než 14 miliónů vozidel ročně do konce roku 2022.
Plán zahrnuje také uvedení 12 nových elektromobilů s nulovými emisemi, představení nových technologií autonomního řízení a pokračování zavádění cloudového rozhraní Aliance (Alliance Intelligent Cloud).
Cloudové rozhraní Aliance přinese systémy infotainmentu budoucí generace se zabezpečenou konektivitou prostřednictvím platformy pro integrovanou správu dat, infotainment systémů a usnadnění bezdrátových aktualizací a dálkové diagnostiky vozidel členských společností Aliance.
Kombinací nejnovějších technologií Aliance a společnosti Google budou vozy členských společností Aliance disponovat jedním z nejinteligentnějších infotainmentů na trhu.
Řidiči a cestující budou moci využívat schopnosti Google a Android, které jim nabídnou přístup do ekosystému zahrnujícího tisíce existujících aplikací a neustále se rozšiřujících řad nových aplikací. Tato integrace v kombinaci s rozsáhlými poznatky a živou komunitou vývojářů umožní lehký přístup k oblíbeným aplikacím ve vozidle. Systém bude také kompatibilní se zařízeními, která využívají jiné operační systémy, jako například Apple iOS.
Senior viceprezident divize Business Development Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, Hadi Zablit při této příležitosti uvedl: "Naše partnerství se společností Google nabídne majitelům našich vozů uživatelský komfort, který je v současnosti dostupný pouze mimo automobily, anebo v omezené míře díky připojení zařízení se systémem Android pro podporované modely. Pracujeme na vytvoření silného a bezproblémového zákaznického zážitku v oblasti konektivity našich vozidel, ať už na jejich palubě nebo mimo něj; vedle funkcí, které poskytují aplikace a služby Google, na které jsou mnozí uživatelé zvyklí včetně Google Maps, Google Assistant a Google Play Store."
Kal Mos, globální viceprezident divize Konektivity vozidel v rámci Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, dodal: "S integrací platformy Android do našich systémů přidáváme našim vozidlům vybaveným konektivitou novou úroveň inteligence. Google Assistant využívající špičkovou technologii umělé inteligence (AI) od společnosti Google se může v budoucnosti stát hlavním způsobem, jak budou zákazníci komunikovat s automobily „hands-free“ způsobem. Pomocí aplikace Google Maps a Google Assistant začleněných do informačních systémů Alliance mohou mít naši zákazníci některé z nejpokročilejších aplikací založených na umělé inteligenci na dosah ruky a při vstupu do obchodu Google Play Store mohou využívat otevřený a bezpečný ekosystém aplikací Android navržených speciálně pro automobily."
Hiroshi Lockheimer, viceprezident pro Platformy a Ekosystémy společnosti Google, uvedl: "Společnosti Google a Renault-Nissan-Mitsubishi sdílejí společnou vizi poskytování inteligentního, bezpečného a bezproblémového zákaznického zážitku ve vozidle s aplikacemi a službami, které jsou všeobecně známé, a které mají možnost aktualizací a konektivity. Jsme nadšení, že můžeme spolupracovat s Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a přinést Google Assistant, Google Maps a další populární aplikace prostřednictvím Play Store a Android řidičům a pasažérům po celém světě."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.