Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a společnost Google oznámili technologické partnerství v oblasti využívání operačního systému Android s cílem nabídnout inteligentní infotainment a uživatelsky orientované aplikace napříč různými modely a značkami, s plánovaným začátkem od roku 2021.
V rámci technologického partnerství budou vozy prodávané členy Aliance na mnohých trzích využívat systém Android, který je nejoblíbenějším operačním systémem na světe, a který poskytne navigaci pracující s informacemi o reálném provozu online, včetně Google Maps, přístupu k bohatému ekosystému automobilových aplikací v Google Play Store, a který bude mít schopnost odpovídat na hovory a zprávy, ovládat média, vyhledávat informace a spravovat funkce vozidla pomocí hlasu využívající zabudovaný Google Assistant.
Aliance, jejíž členské společnosti v uplynulém roce prodaly 10,6 miliónu vozů na 200 trzích, integruje aplikace a služby Google do informačních a cloudových systémů, pro posílení zákaznického zážitku značek Renault, Nissan a Mitsubishi. Zatímco celá řada vozů Aliance bude sdílet platformu Android, každá značka bude mít flexibilitu při vytváření jedinečného zákaznického rozhraní a specifických funkcí nad rámec společné Android platformy.
Partnerství v oblasti infotainmentu je součástí úsilí Aliance vybavit větší množství vozů konektivitou a službami založenými na cloudovém rozhraní v souladu se střednědobým plánem Aliance 2022. Oznámení tohoto technologického partnerství, které se shoduje s prvním výročím zveřejnění střednědobého plánu, symbolizuje zaměření Aliance na technologie budoucí generace. V rámci tohoto plánu je cílem Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zvýšení prodejů na více než 14 miliónů vozidel ročně do konce roku 2022.
Plán zahrnuje také uvedení 12 nových elektromobilů s nulovými emisemi, představení nových technologií autonomního řízení a pokračování zavádění cloudového rozhraní Aliance (Alliance Intelligent Cloud).
Cloudové rozhraní Aliance přinese systémy infotainmentu budoucí generace se zabezpečenou konektivitou prostřednictvím platformy pro integrovanou správu dat, infotainment systémů a usnadnění bezdrátových aktualizací a dálkové diagnostiky vozidel členských společností Aliance.
Kombinací nejnovějších technologií Aliance a společnosti Google budou vozy členských společností Aliance disponovat jedním z nejinteligentnějších infotainmentů na trhu.
Řidiči a cestující budou moci využívat schopnosti Google a Android, které jim nabídnou přístup do ekosystému zahrnujícího tisíce existujících aplikací a neustále se rozšiřujících řad nových aplikací. Tato integrace v kombinaci s rozsáhlými poznatky a živou komunitou vývojářů umožní lehký přístup k oblíbeným aplikacím ve vozidle. Systém bude také kompatibilní se zařízeními, která využívají jiné operační systémy, jako například Apple iOS.
Senior viceprezident divize Business Development Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, Hadi Zablit při této příležitosti uvedl: "Naše partnerství se společností Google nabídne majitelům našich vozů uživatelský komfort, který je v současnosti dostupný pouze mimo automobily, anebo v omezené míře díky připojení zařízení se systémem Android pro podporované modely. Pracujeme na vytvoření silného a bezproblémového zákaznického zážitku v oblasti konektivity našich vozidel, ať už na jejich palubě nebo mimo něj; vedle funkcí, které poskytují aplikace a služby Google, na které jsou mnozí uživatelé zvyklí včetně Google Maps, Google Assistant a Google Play Store."
Kal Mos, globální viceprezident divize Konektivity vozidel v rámci Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, dodal: "S integrací platformy Android do našich systémů přidáváme našim vozidlům vybaveným konektivitou novou úroveň inteligence. Google Assistant využívající špičkovou technologii umělé inteligence (AI) od společnosti Google se může v budoucnosti stát hlavním způsobem, jak budou zákazníci komunikovat s automobily „hands-free“ způsobem. Pomocí aplikace Google Maps a Google Assistant začleněných do informačních systémů Alliance mohou mít naši zákazníci některé z nejpokročilejších aplikací založených na umělé inteligenci na dosah ruky a při vstupu do obchodu Google Play Store mohou využívat otevřený a bezpečný ekosystém aplikací Android navržených speciálně pro automobily."
Hiroshi Lockheimer, viceprezident pro Platformy a Ekosystémy společnosti Google, uvedl: "Společnosti Google a Renault-Nissan-Mitsubishi sdílejí společnou vizi poskytování inteligentního, bezpečného a bezproblémového zákaznického zážitku ve vozidle s aplikacemi a službami, které jsou všeobecně známé, a které mají možnost aktualizací a konektivity. Jsme nadšení, že můžeme spolupracovat s Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a přinést Google Assistant, Google Maps a další populární aplikace prostřednictvím Play Store a Android řidičům a pasažérům po celém světě."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?