Krádeže automobilů jsou v očích každého milovníka aut zřejmě tím nejodpornějším zločinem, který je ale bohužel k naší smůle neustále na vzestupu. Ačkoliv se automobilky snaží předcházet krádežím mnoha sofistikovanými způsoby, zloději si bohužel vždy najdou nějakou tu skulinku, jak si cizí auto přivlastnit. A pokud už se mu jednou povede do auta dostat a nastartovat, může vaše auto zachránit snad už jen náhoda či zázrak.
Takové zázraky se ale naštěstí skutečně dějí, jak dokazuje nedávný případ z ruska, na který upozornil web Auto Classics. Jeden místní zloděj, zřejmě se slabostí pro vozy domácí produkce, se totiž pokusil o krádež hned tří automobilů Lada, všechny se mu ale cestou domů rozbily.
Může to znít jako příběh z grotesky, přesto je to prostá realita. Nejmenovaný dvaadvacetiletý zloděj se v rozmezí 11. až 15. září pokusil ukrást dvě Lady 2106 a jednu Ladu 1500. Ve všech případech se mu podařilo překonat zámky a nastartovat pomocí kabelů, každý jeho pokus o útek ale záhy skončil.
Ačkoliv se mi žádný z jeho pokusů nepodařilo dotáhnout až do zdárného konce, za své noční aktivity nakonec stanul před spravedlností a nyní je obviněn z krádeže automobilů. Podle všeho to navíc nemá být jeho první prohřešek, neboť již v minulosti měl být obviněn z několika vloupání do domů.
Z jakých důvodů vypověděly všechny tři vozy službu nebylo specifikováno, opomenout ale nelze ani jejich stáří. Ostatně Lada 1500, známá také jako VAZ-2103, vycházela z dnes již letitého Fiatu 124 a dlouhou dobu se nabízela na trzích východní Evropy.
Lada 2106 pak byla dalším vozem z produkce automobilky VAZ, který zůstal v produkci dlouhých 30 let. Její konstrukce vycházela z modelu 1500, její konstruktéři se ale zaměřili na vyšší uživatelský komfort.
Za zmínku ale stojí i připomenutí akcelerace Lady 2106, které to z 0 na 100 km/h trvalo dlouhých 16 sekund. Nabízí se tedy otázka, jak daleko by vlastně zloděj dokázal uprchnout, kdyby všechny vozy nevypověděly službu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.