Krádeže automobilů jsou v očích každého milovníka aut zřejmě tím nejodpornějším zločinem, který je ale bohužel k naší smůle neustále na vzestupu. Ačkoliv se automobilky snaží předcházet krádežím mnoha sofistikovanými způsoby, zloději si bohužel vždy najdou nějakou tu skulinku, jak si cizí auto přivlastnit. A pokud už se mu jednou povede do auta dostat a nastartovat, může vaše auto zachránit snad už jen náhoda či zázrak.
Takové zázraky se ale naštěstí skutečně dějí, jak dokazuje nedávný případ z ruska, na který upozornil web Auto Classics. Jeden místní zloděj, zřejmě se slabostí pro vozy domácí produkce, se totiž pokusil o krádež hned tří automobilů Lada, všechny se mu ale cestou domů rozbily.
Může to znít jako příběh z grotesky, přesto je to prostá realita. Nejmenovaný dvaadvacetiletý zloděj se v rozmezí 11. až 15. září pokusil ukrást dvě Lady 2106 a jednu Ladu 1500. Ve všech případech se mu podařilo překonat zámky a nastartovat pomocí kabelů, každý jeho pokus o útek ale záhy skončil.
Ačkoliv se mi žádný z jeho pokusů nepodařilo dotáhnout až do zdárného konce, za své noční aktivity nakonec stanul před spravedlností a nyní je obviněn z krádeže automobilů. Podle všeho to navíc nemá být jeho první prohřešek, neboť již v minulosti měl být obviněn z několika vloupání do domů.
Z jakých důvodů vypověděly všechny tři vozy službu nebylo specifikováno, opomenout ale nelze ani jejich stáří. Ostatně Lada 1500, známá také jako VAZ-2103, vycházela z dnes již letitého Fiatu 124 a dlouhou dobu se nabízela na trzích východní Evropy.
Lada 2106 pak byla dalším vozem z produkce automobilky VAZ, který zůstal v produkci dlouhých 30 let. Její konstrukce vycházela z modelu 1500, její konstruktéři se ale zaměřili na vyšší uživatelský komfort.
Za zmínku ale stojí i připomenutí akcelerace Lady 2106, které to z 0 na 100 km/h trvalo dlouhých 16 sekund. Nabízí se tedy otázka, jak daleko by vlastně zloděj dokázal uprchnout, kdyby všechny vozy nevypověděly službu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.