Krádeže automobilů jsou v očích každého milovníka aut zřejmě tím nejodpornějším zločinem, který je ale bohužel k naší smůle neustále na vzestupu. Ačkoliv se automobilky snaží předcházet krádežím mnoha sofistikovanými způsoby, zloději si bohužel vždy najdou nějakou tu skulinku, jak si cizí auto přivlastnit. A pokud už se mu jednou povede do auta dostat a nastartovat, může vaše auto zachránit snad už jen náhoda či zázrak.
Takové zázraky se ale naštěstí skutečně dějí, jak dokazuje nedávný případ z ruska, na který upozornil web Auto Classics. Jeden místní zloděj, zřejmě se slabostí pro vozy domácí produkce, se totiž pokusil o krádež hned tří automobilů Lada, všechny se mu ale cestou domů rozbily.
Může to znít jako příběh z grotesky, přesto je to prostá realita. Nejmenovaný dvaadvacetiletý zloděj se v rozmezí 11. až 15. září pokusil ukrást dvě Lady 2106 a jednu Ladu 1500. Ve všech případech se mu podařilo překonat zámky a nastartovat pomocí kabelů, každý jeho pokus o útek ale záhy skončil.
Ačkoliv se mi žádný z jeho pokusů nepodařilo dotáhnout až do zdárného konce, za své noční aktivity nakonec stanul před spravedlností a nyní je obviněn z krádeže automobilů. Podle všeho to navíc nemá být jeho první prohřešek, neboť již v minulosti měl být obviněn z několika vloupání do domů.
Z jakých důvodů vypověděly všechny tři vozy službu nebylo specifikováno, opomenout ale nelze ani jejich stáří. Ostatně Lada 1500, známá také jako VAZ-2103, vycházela z dnes již letitého Fiatu 124 a dlouhou dobu se nabízela na trzích východní Evropy.
Lada 2106 pak byla dalším vozem z produkce automobilky VAZ, který zůstal v produkci dlouhých 30 let. Její konstrukce vycházela z modelu 1500, její konstruktéři se ale zaměřili na vyšší uživatelský komfort.
Za zmínku ale stojí i připomenutí akcelerace Lady 2106, které to z 0 na 100 km/h trvalo dlouhých 16 sekund. Nabízí se tedy otázka, jak daleko by vlastně zloděj dokázal uprchnout, kdyby všechny vozy nevypověděly službu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?