Pro zájemce o koupi automobilu je bezpečnost vozu většinou klíčovým prvkem. Program nezávislého testování nových automobilů Euro NCAP dnes zveřejnil výsledky nárazových zkoušek čtveřice letošních modelů – Audi A6, dodávky Fordu Tourneo, malého SUV Suzuki Jimny a SUV Volkswagen Touareg.
Před několika dny prošla nová auta přísným testováním. Absolvovala zkoušky ochrany dospělých cestujících i dětských pasažérů, zkoušku ochrany zranitelných účastníků silničního provozu a testování prvků aktivní bezpečnosti. Ze série náročných testů si vozy Audi A6 a Volkswagen Touareg odnesly maximální hodnocení, tedy pět hvězd. O hvězdu méně získal Ford Tourneo. Pouhé tři hvězdy si odnesl vůz Suzuki Jimny.
Euro NCAP testuje bezpečnost nových automobilů už 21 let a je při tom přísnější než homologační zkoušky. „Motoristi potřebují spolehlivé a přesné informace týkající se bezpečnosti provozu jednotlivých automobilů. Hlavním cílem programu Euro NCAP je motivovat koncerny k výrobě bezpečnějších a lépe vybavených vozů. V počátcích program čelil odporu některých automobilek, protože odhalil do té doby neznámé závažné bezpečnostní nedostatky několika bestsellerů,“ komentuje testy Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest a dodává: „Postupem doby automobilky pochopily marketingový přínos dobrých výsledků v nezávislých crashtestech, takže vyvíjejí čím dál bezpečnější vozy.“
Pěti hvězdičkami hodnocený vůz Audi si ve většině zkoušek vedl velmi dobře. Při čelním nárazu byly téměř všechny tělesné partie dětí i dospělých chráněny nejhůře uspokojivě. Audi potěšilo funkčností autonomního krizového brzdění v případě detekování chodců. Dobře si vedlo i v případě, kdy chodec za nízkého osvětlení či v noci přecházel vozovku.
Rovněž Volkswagen (VW) měl velmi dobré výsledky. Zatímco Audi mělo navrch po stránce ochrany dospělých a chodců, VW bodoval v ochraně dětí. Ve srovnání s Audi je na tom VW o něco lépe s vybaveností systémy aktivní bezpečnosti.
O hvězdu hůře hodnocený Ford chránil dospělé stejně dobře jako Audi a VW. Body ale ztrácel za méně spolehlivě fungující autonomní krizové brzdění při detekování chodců v noci a cyklisty přejíždějícího napříč silnicí.
„Model Suzuki Jimny získal v programu Euro NCAP jen tři hvězdičky, protože má horší vybavenost systémy aktivní bezpečnosti a slabou ochranu pasažérů při čelním nárazu,“ vysvětluje nízké hodnocení Hana Hoffmannová. Přísnost současných testů Euro NCAP dokazuje i fakt, že ještě před dvěma lety by model Suzuki získal pětihvězdičkové hodnocení. Od té doby byly bezpečnostní standardy značně zvýšeny.
Spotřebitelská organizace dTest je členem iniciativy Euro NCAP, která testy bezpečnosti automobilů v Evropě organizuje. Výsledky stovek testovaných vozů najdou spotřebitelé zdarma ve veřejně přístupné databázi na www.dtest.cz/crashtesty. Zisk nejvyššího počtu pěti hvězd je prestižní záležitost. Letos maxima dosáhly také modely Ford Focus, Volvo XC40 nebo Nissan Leaf.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.