Atraktivní elektromobily za dostupné ceny? Volkswagen představil své plány elektrické budoucnosti pro všechny

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. září 2018, 16:13 Google+

Volkswagen pracuje na přechodu k elektrické mobilitě s důsledností, které se nevyrovná prakticky žádný jiný výrobce automobilů. V rámci dnes spuštěné kampaně ELECTRIC FOR ALL uvede Volkswagen na trh atraktivní modely za dostupné ceny, což bude znamenat průlom pro elektromobily. Základem elektrické ofenzivy je modulární technická platforma MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Výroba modelu Volkswagen I.D., prvního sériově vyráběného vozidla na světě na platformě MEB, bude zahájena na konci roku 2019 v Cvikově. V rámci spuštění kampaně ELECTRIC FOR ALL byli zástupci médií poprvé důkladně seznámeni s technikou modelu I.D. na novinářském workshopu ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech, v níž Volkswagen představil základ platformy MEB – pojízdný podvozek bez karoserie a interiéru – v podobě, kterou budou používat sériově vyráběné modely. Volkswagen se intenzivně věnuje také rozvoji nabíjecí infrastruktury. V Drážďanech slaví premiéru prototyp nástěnné nabíječky „Volks-Wallbox“. Jedná se o cenově dostupné řešení pro snadné a komfortní nabíjení modelů I.D. v domácích podmínkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“

Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“ | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

ELECTRIC FOR ALL ztělesňuje vizi a hlavní příslib značky Volkswagen: zpřístupňovat inovativní techniku velkému počtu zákazníků. MEB je klíčem k „elektromobilu pro všechny“. Umožní realizaci dosud nedosažitelného poměru cena/výkon a bude klíčovým nástrojem pro přeměnu elektromobilu z bezvýznamného produktu v bestseller. Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu, k tomu poznamenal: „Z elektromobilu vytvoříme oblíbený dopravní prostředek a pro elektromobily nadchneme co největší počet lidí. MEB je jedním z nejdůležitějších projektů v historii Volkswagenu – technickým milníkem, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu.“

MEB: technická platforma pro elektrickou éru

Systematická platformová strategie patří mezi silné stránky koncernu Volkswagen, který stejnou cestou kráčí také v oblasti investic do elektrické mobility. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Optimálně využíváme možnosti nabízené konstrukcí elektromobilu a zároveň dosahujeme obrovských úspor z rozsahu. Jen v první vlně bude tuto platformu využívat přibližně 10 milionů vozidel napříč celým koncernem. MEB je ekonomickou a technickou páteří elektromobilu pro všechny.“

Christian Senger, vedoucí sériové výroby elektromobilů, vysvětlil, že platforma MEB nabídne zákazníkům značné výhody: „I.D. bude v technickém vývoji milníkem. Bude prvním zcela síťově propojeným elektromobilem pro každodenní provoz bez kompromisů, který si budou moci dovolit miliony lidí.“ MEB například umožní montáž větších akumulátorů. Už jen to výrazně prodlouží dojezd. „Vůz nabídne vynikající jízdní stabilitu díky uložení ploché sady akumulátorů pod podlahou a vnitřní prostor bude mnohem velkorysejší – učiníme obrovský pokrok z hlediska vnímání prostornosti interiéru.“

MEB kromě toho využívá veškeré know-how Volkswagenu v oblasti výroby. Nejedná se totiž o upravenou platformu pro vozidla se spalovacím motorem, nýbrž o platformu, která byla od začátku koncipována výhradně pro elektromobily. Ulbrich k tomu dodává: „Naše platforma MQB již prokázala, že je Volkswagen jedním z nejúspěšnějších vývojářů platforem v automobilovém průmyslu. Nyní toto know-how a tuto strategii přenášíme do elektrické éry. Do konce roku 2022 zahájí čtyři koncernové značky na celém světě výrobu 27 modelů na platformě MEB, od kompaktních vozů až po lifestylovou verzi kultovního Transporteru. To je naprosto jedinečné.“

Všichni členové rodiny I.D. jsou kompatibilní s technikou rychlého nabíjení. Při použití systémů rychlého nabíjení se akumulátory nabijí na 80 % maximální kapacity během 30 minut díky zcela novému, výrazně výkonnějšímu akumulátorovému systému, vyvinutému divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů. Senger k tomu vysvětluje: „S modely I.D. začneme používat novou generaci vysokovýkonných akumulátorů. Díky jejich modulární konstrukci se speciálním uspořádáním článků lze tyto akumulátory montovat do menších i větších modelů I.D.“

Rodina I.D.: elektrická mobilita „Made in Germany“

Volkswagen I.D. bude v každém ohledu elektromobilem „Made in Germany“. Na vývoji a výrobě prvních elektromobilů na základě platformy MEB se podílí většina pracovišť a provozů značky Volkswagen v Německu, včetně závodů koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu. Společnost investuje do těchto tří výrobních závodů 1,3 miliardy eur z celkových 6 miliard eur vyhrazených pro elektrickou mobilitu.

zdroj: youtube.com

Wolfsburg

I.D. byl navržen a vyvinut na pracovištích pro výzkum, vývoj a sériovou výrobu elektrické mobility v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Zde také v hale předsériové výroby v současnosti vznikají první předsériové vozy, které budou následně podrobeny důkladným testům na zkušebním polygonu Ehra-Lessien.

Cvikov a Drážďany

Volkswagen bude sériově vyrábět modely rodiny I.D. v Sasku. Výrobní závod v Cvikově, do něhož směřují investice ve výši 1,2 miliardy eur, se stane prvním závodem, v němž se budou vyrábět výhradně vozidla na základě MEB, a zároveň největším kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu v Evropě. Skleněná manufaktura v Drážďanech zahájila výrobu modelu Volkswagen e-Golf v dubnu 2017. Tento závod prochází proměnou v „Centrum budoucí mobility“. Zákazníci a návštěvníci se v něm mohou interaktivně seznamovat s elektrickou mobilitou a digitalizací a získávat více informací o budoucnosti mobility.

img-responsive

Volkswagen e-Golf | foto: Volkswagen

Braunschweig

Výrobní závod Braunschweig bude vyrábět akumulátorové systémy, srdce vozidel I.D. Tento výrobní závod s dlouhou historií již vyrábí akumulátory pro modely e-up!, e-Golf a hybridní Passat GTE s možností externího nabíjení. Braunschweig se v současnosti specializuje na akumulátory a uspořádání komponentů ve vozidle, přičemž disponuje rozsáhlým know-how v oblastech výkonové elektroniky, chladicích soustav pro akumulátory a řídicího softwaru. V současnosti je výrobní závod rozšiřován, aby mohl v budoucnosti vyrábět až půl milionu akumulátorových systémů za rok.

Salzgitter

Výrobní závod Salzgitter zahájí v letošním roce předsériovou výrobu rotorů a statorů pro MEB. Expertní středisko pro akumulátorové články rozšiřuje a prohlubuje své know-how v oblastech vývoje a výroby akumulátorových článků a výroby akumulátorových modulů. V současnosti probíhá výroba v laboratorních podmínkách, brzy bude následovat předsériová výroba s výhledem na další rozšiřování výrobního know-how.

img-responsive

Thomas Ulbrich a Christian Senger jsou hlavními osobnostmi kampaně elektromobility pro všechny | foto: Volkswagen

Kassel

Kassel je již mnoho let kompetenčním centrem pro elektrické pohony. Výroba zcela nových pohonů pro MEB, vyvíjených pro značku Volkswagen divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů, bude zahájena na konci letošního roku. Kassel je hlavním závodem pro nákladově efektivní výrobu velmi kvalitních elektromotorů.

Vytisknout

Diskuze: Atraktivní elektromobily za dostupné ceny? Volkswagen představil své plány elektrické budoucnosti pro všechny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin Valkyrie

Zbohatnutí na autě, které ještě ani nevyjelo z továrny? Překupníci mají novou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud