Volkswagen pracuje na přechodu k elektrické mobilitě s důsledností, které se nevyrovná prakticky žádný jiný výrobce automobilů. V rámci dnes spuštěné kampaně ELECTRIC FOR ALL uvede Volkswagen na trh atraktivní modely za dostupné ceny, což bude znamenat průlom pro elektromobily. Základem elektrické ofenzivy je modulární technická platforma MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Výroba modelu Volkswagen I.D., prvního sériově vyráběného vozidla na světě na platformě MEB, bude zahájena na konci roku 2019 v Cvikově. V rámci spuštění kampaně ELECTRIC FOR ALL byli zástupci médií poprvé důkladně seznámeni s technikou modelu I.D. na novinářském workshopu ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech, v níž Volkswagen představil základ platformy MEB – pojízdný podvozek bez karoserie a interiéru – v podobě, kterou budou používat sériově vyráběné modely. Volkswagen se intenzivně věnuje také rozvoji nabíjecí infrastruktury. V Drážďanech slaví premiéru prototyp nástěnné nabíječky „Volks-Wallbox“. Jedná se o cenově dostupné řešení pro snadné a komfortní nabíjení modelů I.D. v domácích podmínkách.
ELECTRIC FOR ALL ztělesňuje vizi a hlavní příslib značky Volkswagen: zpřístupňovat inovativní techniku velkému počtu zákazníků. MEB je klíčem k „elektromobilu pro všechny“. Umožní realizaci dosud nedosažitelného poměru cena/výkon a bude klíčovým nástrojem pro přeměnu elektromobilu z bezvýznamného produktu v bestseller. Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu, k tomu poznamenal: „Z elektromobilu vytvoříme oblíbený dopravní prostředek a pro elektromobily nadchneme co největší počet lidí. MEB je jedním z nejdůležitějších projektů v historii Volkswagenu – technickým milníkem, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu.“
MEB: technická platforma pro elektrickou éru
Systematická platformová strategie patří mezi silné stránky koncernu Volkswagen, který stejnou cestou kráčí také v oblasti investic do elektrické mobility. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Optimálně využíváme možnosti nabízené konstrukcí elektromobilu a zároveň dosahujeme obrovských úspor z rozsahu. Jen v první vlně bude tuto platformu využívat přibližně 10 milionů vozidel napříč celým koncernem. MEB je ekonomickou a technickou páteří elektromobilu pro všechny.“
Christian Senger, vedoucí sériové výroby elektromobilů, vysvětlil, že platforma MEB nabídne zákazníkům značné výhody: „I.D. bude v technickém vývoji milníkem. Bude prvním zcela síťově propojeným elektromobilem pro každodenní provoz bez kompromisů, který si budou moci dovolit miliony lidí.“ MEB například umožní montáž větších akumulátorů. Už jen to výrazně prodlouží dojezd. „Vůz nabídne vynikající jízdní stabilitu díky uložení ploché sady akumulátorů pod podlahou a vnitřní prostor bude mnohem velkorysejší – učiníme obrovský pokrok z hlediska vnímání prostornosti interiéru.“
MEB kromě toho využívá veškeré know-how Volkswagenu v oblasti výroby. Nejedná se totiž o upravenou platformu pro vozidla se spalovacím motorem, nýbrž o platformu, která byla od začátku koncipována výhradně pro elektromobily. Ulbrich k tomu dodává: „Naše platforma MQB již prokázala, že je Volkswagen jedním z nejúspěšnějších vývojářů platforem v automobilovém průmyslu. Nyní toto know-how a tuto strategii přenášíme do elektrické éry. Do konce roku 2022 zahájí čtyři koncernové značky na celém světě výrobu 27 modelů na platformě MEB, od kompaktních vozů až po lifestylovou verzi kultovního Transporteru. To je naprosto jedinečné.“
Všichni členové rodiny I.D. jsou kompatibilní s technikou rychlého nabíjení. Při použití systémů rychlého nabíjení se akumulátory nabijí na 80 % maximální kapacity během 30 minut díky zcela novému, výrazně výkonnějšímu akumulátorovému systému, vyvinutému divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů. Senger k tomu vysvětluje: „S modely I.D. začneme používat novou generaci vysokovýkonných akumulátorů. Díky jejich modulární konstrukci se speciálním uspořádáním článků lze tyto akumulátory montovat do menších i větších modelů I.D.“
Rodina I.D.: elektrická mobilita „Made in Germany“
Volkswagen I.D. bude v každém ohledu elektromobilem „Made in Germany“. Na vývoji a výrobě prvních elektromobilů na základě platformy MEB se podílí většina pracovišť a provozů značky Volkswagen v Německu, včetně závodů koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu. Společnost investuje do těchto tří výrobních závodů 1,3 miliardy eur z celkových 6 miliard eur vyhrazených pro elektrickou mobilitu.
Wolfsburg
I.D. byl navržen a vyvinut na pracovištích pro výzkum, vývoj a sériovou výrobu elektrické mobility v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Zde také v hale předsériové výroby v současnosti vznikají první předsériové vozy, které budou následně podrobeny důkladným testům na zkušebním polygonu Ehra-Lessien.
Cvikov a Drážďany
Volkswagen bude sériově vyrábět modely rodiny I.D. v Sasku. Výrobní závod v Cvikově, do něhož směřují investice ve výši 1,2 miliardy eur, se stane prvním závodem, v němž se budou vyrábět výhradně vozidla na základě MEB, a zároveň největším kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu v Evropě. Skleněná manufaktura v Drážďanech zahájila výrobu modelu Volkswagen e-Golf v dubnu 2017. Tento závod prochází proměnou v „Centrum budoucí mobility“. Zákazníci a návštěvníci se v něm mohou interaktivně seznamovat s elektrickou mobilitou a digitalizací a získávat více informací o budoucnosti mobility.
Braunschweig
Výrobní závod Braunschweig bude vyrábět akumulátorové systémy, srdce vozidel I.D. Tento výrobní závod s dlouhou historií již vyrábí akumulátory pro modely e-up!, e-Golf a hybridní Passat GTE s možností externího nabíjení. Braunschweig se v současnosti specializuje na akumulátory a uspořádání komponentů ve vozidle, přičemž disponuje rozsáhlým know-how v oblastech výkonové elektroniky, chladicích soustav pro akumulátory a řídicího softwaru. V současnosti je výrobní závod rozšiřován, aby mohl v budoucnosti vyrábět až půl milionu akumulátorových systémů za rok.
Salzgitter
Výrobní závod Salzgitter zahájí v letošním roce předsériovou výrobu rotorů a statorů pro MEB. Expertní středisko pro akumulátorové články rozšiřuje a prohlubuje své know-how v oblastech vývoje a výroby akumulátorových článků a výroby akumulátorových modulů. V současnosti probíhá výroba v laboratorních podmínkách, brzy bude následovat předsériová výroba s výhledem na další rozšiřování výrobního know-how.
Kassel
Kassel je již mnoho let kompetenčním centrem pro elektrické pohony. Výroba zcela nových pohonů pro MEB, vyvíjených pro značku Volkswagen divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů, bude zahájena na konci letošního roku. Kassel je hlavním závodem pro nákladově efektivní výrobu velmi kvalitních elektromotorů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.