Atraktivní elektromobily za dostupné ceny? Volkswagen představil své plány elektrické budoucnosti pro všechny

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. září 2018, 16:13 Google+

Volkswagen pracuje na přechodu k elektrické mobilitě s důsledností, které se nevyrovná prakticky žádný jiný výrobce automobilů. V rámci dnes spuštěné kampaně ELECTRIC FOR ALL uvede Volkswagen na trh atraktivní modely za dostupné ceny, což bude znamenat průlom pro elektromobily. Základem elektrické ofenzivy je modulární technická platforma MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Výroba modelu Volkswagen I.D., prvního sériově vyráběného vozidla na světě na platformě MEB, bude zahájena na konci roku 2019 v Cvikově. V rámci spuštění kampaně ELECTRIC FOR ALL byli zástupci médií poprvé důkladně seznámeni s technikou modelu I.D. na novinářském workshopu ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech, v níž Volkswagen představil základ platformy MEB – pojízdný podvozek bez karoserie a interiéru – v podobě, kterou budou používat sériově vyráběné modely. Volkswagen se intenzivně věnuje také rozvoji nabíjecí infrastruktury. V Drážďanech slaví premiéru prototyp nástěnné nabíječky „Volks-Wallbox“. Jedná se o cenově dostupné řešení pro snadné a komfortní nabíjení modelů I.D. v domácích podmínkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“

Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“ | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

ELECTRIC FOR ALL ztělesňuje vizi a hlavní příslib značky Volkswagen: zpřístupňovat inovativní techniku velkému počtu zákazníků. MEB je klíčem k „elektromobilu pro všechny“. Umožní realizaci dosud nedosažitelného poměru cena/výkon a bude klíčovým nástrojem pro přeměnu elektromobilu z bezvýznamného produktu v bestseller. Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu, k tomu poznamenal: „Z elektromobilu vytvoříme oblíbený dopravní prostředek a pro elektromobily nadchneme co největší počet lidí. MEB je jedním z nejdůležitějších projektů v historii Volkswagenu – technickým milníkem, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu.“

MEB: technická platforma pro elektrickou éru

Systematická platformová strategie patří mezi silné stránky koncernu Volkswagen, který stejnou cestou kráčí také v oblasti investic do elektrické mobility. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Optimálně využíváme možnosti nabízené konstrukcí elektromobilu a zároveň dosahujeme obrovských úspor z rozsahu. Jen v první vlně bude tuto platformu využívat přibližně 10 milionů vozidel napříč celým koncernem. MEB je ekonomickou a technickou páteří elektromobilu pro všechny.“

Christian Senger, vedoucí sériové výroby elektromobilů, vysvětlil, že platforma MEB nabídne zákazníkům značné výhody: „I.D. bude v technickém vývoji milníkem. Bude prvním zcela síťově propojeným elektromobilem pro každodenní provoz bez kompromisů, který si budou moci dovolit miliony lidí.“ MEB například umožní montáž větších akumulátorů. Už jen to výrazně prodlouží dojezd. „Vůz nabídne vynikající jízdní stabilitu díky uložení ploché sady akumulátorů pod podlahou a vnitřní prostor bude mnohem velkorysejší – učiníme obrovský pokrok z hlediska vnímání prostornosti interiéru.“

MEB kromě toho využívá veškeré know-how Volkswagenu v oblasti výroby. Nejedná se totiž o upravenou platformu pro vozidla se spalovacím motorem, nýbrž o platformu, která byla od začátku koncipována výhradně pro elektromobily. Ulbrich k tomu dodává: „Naše platforma MQB již prokázala, že je Volkswagen jedním z nejúspěšnějších vývojářů platforem v automobilovém průmyslu. Nyní toto know-how a tuto strategii přenášíme do elektrické éry. Do konce roku 2022 zahájí čtyři koncernové značky na celém světě výrobu 27 modelů na platformě MEB, od kompaktních vozů až po lifestylovou verzi kultovního Transporteru. To je naprosto jedinečné.“

Všichni členové rodiny I.D. jsou kompatibilní s technikou rychlého nabíjení. Při použití systémů rychlého nabíjení se akumulátory nabijí na 80 % maximální kapacity během 30 minut díky zcela novému, výrazně výkonnějšímu akumulátorovému systému, vyvinutému divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů. Senger k tomu vysvětluje: „S modely I.D. začneme používat novou generaci vysokovýkonných akumulátorů. Díky jejich modulární konstrukci se speciálním uspořádáním článků lze tyto akumulátory montovat do menších i větších modelů I.D.“

Rodina I.D.: elektrická mobilita „Made in Germany“

Volkswagen I.D. bude v každém ohledu elektromobilem „Made in Germany“. Na vývoji a výrobě prvních elektromobilů na základě platformy MEB se podílí většina pracovišť a provozů značky Volkswagen v Německu, včetně závodů koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu. Společnost investuje do těchto tří výrobních závodů 1,3 miliardy eur z celkových 6 miliard eur vyhrazených pro elektrickou mobilitu.

zdroj: youtube.com

Wolfsburg

I.D. byl navržen a vyvinut na pracovištích pro výzkum, vývoj a sériovou výrobu elektrické mobility v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Zde také v hale předsériové výroby v současnosti vznikají první předsériové vozy, které budou následně podrobeny důkladným testům na zkušebním polygonu Ehra-Lessien.

Cvikov a Drážďany

Volkswagen bude sériově vyrábět modely rodiny I.D. v Sasku. Výrobní závod v Cvikově, do něhož směřují investice ve výši 1,2 miliardy eur, se stane prvním závodem, v němž se budou vyrábět výhradně vozidla na základě MEB, a zároveň největším kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu v Evropě. Skleněná manufaktura v Drážďanech zahájila výrobu modelu Volkswagen e-Golf v dubnu 2017. Tento závod prochází proměnou v „Centrum budoucí mobility“. Zákazníci a návštěvníci se v něm mohou interaktivně seznamovat s elektrickou mobilitou a digitalizací a získávat více informací o budoucnosti mobility.

img-responsive

Volkswagen e-Golf | foto: Volkswagen

Braunschweig

Výrobní závod Braunschweig bude vyrábět akumulátorové systémy, srdce vozidel I.D. Tento výrobní závod s dlouhou historií již vyrábí akumulátory pro modely e-up!, e-Golf a hybridní Passat GTE s možností externího nabíjení. Braunschweig se v současnosti specializuje na akumulátory a uspořádání komponentů ve vozidle, přičemž disponuje rozsáhlým know-how v oblastech výkonové elektroniky, chladicích soustav pro akumulátory a řídicího softwaru. V současnosti je výrobní závod rozšiřován, aby mohl v budoucnosti vyrábět až půl milionu akumulátorových systémů za rok.

Salzgitter

Výrobní závod Salzgitter zahájí v letošním roce předsériovou výrobu rotorů a statorů pro MEB. Expertní středisko pro akumulátorové články rozšiřuje a prohlubuje své know-how v oblastech vývoje a výroby akumulátorových článků a výroby akumulátorových modulů. V současnosti probíhá výroba v laboratorních podmínkách, brzy bude následovat předsériová výroba s výhledem na další rozšiřování výrobního know-how.

img-responsive

Thomas Ulbrich a Christian Senger jsou hlavními osobnostmi kampaně elektromobility pro všechny | foto: Volkswagen

Kassel

Kassel je již mnoho let kompetenčním centrem pro elektrické pohony. Výroba zcela nových pohonů pro MEB, vyvíjených pro značku Volkswagen divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů, bude zahájena na konci letošního roku. Kassel je hlavním závodem pro nákladově efektivní výrobu velmi kvalitních elektromotorů.

Vytisknout

Diskuze: Atraktivní elektromobily za dostupné ceny? Volkswagen představil své plány elektrické budoucnosti pro všechny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Aston Martin Valkyrie

Zbohatnutí na autě, které ještě ani nevyjelo z továrny? Překupníci mají novou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud