Obyvatelé USA se v posledních dnech opět potýkají se silnou bouří, která tentokrát nese jméno Florence. Hurikán už má na svědomí několik životů a škody na majetku se opět vyšplhají k astronomickým výšinám. Někteří lidé se proto snaží ochránit maximum svého majetku jakýmkoliv způsobem. Tohle je ovšem poněkud jiný příběh.
Přípravy na hurikán Florence probíhají v USA již nějaký ten pátek a ještě chvíli zřejmě neustanou. Lidé dělají pro ochranu svých domovů všechno možné, pro ochranu automobilů ale mnohdy i téměř nemožné. Ostatně již minulý rok jsme viděli několik působivých nápadů, díky kterým lidé zachránily své ceněné automobily před jistým zničením.
Toto video, na kterém se kdosi snaží dostat svůj postarší Volkswagen Jetta na zápraží, má však trochu jiné pozadí. Záznam, který na Facebook umístila jistá LaSha Ross, totiž zachycuje jejího manžela Devina, který sedí za volantem staršího Volkswagenu, před kterým jsou položena dvě prkna opřená o zvýšené zápraží.
Už na první pohled je zřejmé, že tohle není zrovna dobrý plán. Prkna nevypadají příliš silně, na zápraží výrazně přesahují a během poměrně prudkého stoupání je každé z prken podepřeno jen jednou tvárnicí. Přesto můžeme slyšet zvuk vytočeného motoru, zapískání pneumatik a vůz se téměř jako zázrakem dostane na zápraží. Tedy téměř. Jeho zadní náprava je totiž téměř ve vzduchu.
Řidič se nakonec prohodí s kameramankou a vůz na zápraží vytlačí celý. A proč to vlastně udělal? Pokud vás napadají obavy z velké vody, rovnou na ně zapomeňte. Vysvětlení poskytla v rozhovoru pro Jalopnik přímo LaSha Ross, podle které byl důvodem zdroj elektrické energie.
Během bouří a hurikánů totiž dochází k častým výpadkům rozvodných sítí, což se lidé snaží řešit například kupováním menších generátorů. V tomto případě však jako generátor poslouží rovnou celý Volkswagen, ke kterému bude připojen invertor o výkonu 1000W, který má být napojen rovnou na 12-voltovou baterii.
Dalším důvodem, proč se Devin měl rozhodnout dostat auto na zápraží, měla být výměna názorů s jeho kamarádem. Ten totiž vyjádřil pochybnosti, že je něco takového možné. Devin se proto rozhodl za každou cenu mu dokázat, že on má pravdu, jak naznačila LaSha Ross v rozhovoru.
Jak chce rodina dostat auto dolů zatím není jasné, LaSha však řekla, že tohle budou řešit až později. V současnosti se totiž spíše obávají, zda nebudou muset plavat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?