Obyvatelé USA se v posledních dnech opět potýkají se silnou bouří, která tentokrát nese jméno Florence. Hurikán už má na svědomí několik životů a škody na majetku se opět vyšplhají k astronomickým výšinám. Někteří lidé se proto snaží ochránit maximum svého majetku jakýmkoliv způsobem. Tohle je ovšem poněkud jiný příběh.
Přípravy na hurikán Florence probíhají v USA již nějaký ten pátek a ještě chvíli zřejmě neustanou. Lidé dělají pro ochranu svých domovů všechno možné, pro ochranu automobilů ale mnohdy i téměř nemožné. Ostatně již minulý rok jsme viděli několik působivých nápadů, díky kterým lidé zachránily své ceněné automobily před jistým zničením.
Toto video, na kterém se kdosi snaží dostat svůj postarší Volkswagen Jetta na zápraží, má však trochu jiné pozadí. Záznam, který na Facebook umístila jistá LaSha Ross, totiž zachycuje jejího manžela Devina, který sedí za volantem staršího Volkswagenu, před kterým jsou položena dvě prkna opřená o zvýšené zápraží.
Už na první pohled je zřejmé, že tohle není zrovna dobrý plán. Prkna nevypadají příliš silně, na zápraží výrazně přesahují a během poměrně prudkého stoupání je každé z prken podepřeno jen jednou tvárnicí. Přesto můžeme slyšet zvuk vytočeného motoru, zapískání pneumatik a vůz se téměř jako zázrakem dostane na zápraží. Tedy téměř. Jeho zadní náprava je totiž téměř ve vzduchu.
Řidič se nakonec prohodí s kameramankou a vůz na zápraží vytlačí celý. A proč to vlastně udělal? Pokud vás napadají obavy z velké vody, rovnou na ně zapomeňte. Vysvětlení poskytla v rozhovoru pro Jalopnik přímo LaSha Ross, podle které byl důvodem zdroj elektrické energie.
Během bouří a hurikánů totiž dochází k častým výpadkům rozvodných sítí, což se lidé snaží řešit například kupováním menších generátorů. V tomto případě však jako generátor poslouží rovnou celý Volkswagen, ke kterému bude připojen invertor o výkonu 1000W, který má být napojen rovnou na 12-voltovou baterii.
Dalším důvodem, proč se Devin měl rozhodnout dostat auto na zápraží, měla být výměna názorů s jeho kamarádem. Ten totiž vyjádřil pochybnosti, že je něco takového možné. Devin se proto rozhodl za každou cenu mu dokázat, že on má pravdu, jak naznačila LaSha Ross v rozhovoru.
Jak chce rodina dostat auto dolů zatím není jasné, LaSha však řekla, že tohle budou řešit až později. V současnosti se totiž spíše obávají, zda nebudou muset plavat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.