Obyvatelé USA se v posledních dnech opět potýkají se silnou bouří, která tentokrát nese jméno Florence. Hurikán už má na svědomí několik životů a škody na majetku se opět vyšplhají k astronomickým výšinám. Někteří lidé se proto snaží ochránit maximum svého majetku jakýmkoliv způsobem. Tohle je ovšem poněkud jiný příběh.
Přípravy na hurikán Florence probíhají v USA již nějaký ten pátek a ještě chvíli zřejmě neustanou. Lidé dělají pro ochranu svých domovů všechno možné, pro ochranu automobilů ale mnohdy i téměř nemožné. Ostatně již minulý rok jsme viděli několik působivých nápadů, díky kterým lidé zachránily své ceněné automobily před jistým zničením.
Toto video, na kterém se kdosi snaží dostat svůj postarší Volkswagen Jetta na zápraží, má však trochu jiné pozadí. Záznam, který na Facebook umístila jistá LaSha Ross, totiž zachycuje jejího manžela Devina, který sedí za volantem staršího Volkswagenu, před kterým jsou položena dvě prkna opřená o zvýšené zápraží.
Už na první pohled je zřejmé, že tohle není zrovna dobrý plán. Prkna nevypadají příliš silně, na zápraží výrazně přesahují a během poměrně prudkého stoupání je každé z prken podepřeno jen jednou tvárnicí. Přesto můžeme slyšet zvuk vytočeného motoru, zapískání pneumatik a vůz se téměř jako zázrakem dostane na zápraží. Tedy téměř. Jeho zadní náprava je totiž téměř ve vzduchu.
Řidič se nakonec prohodí s kameramankou a vůz na zápraží vytlačí celý. A proč to vlastně udělal? Pokud vás napadají obavy z velké vody, rovnou na ně zapomeňte. Vysvětlení poskytla v rozhovoru pro Jalopnik přímo LaSha Ross, podle které byl důvodem zdroj elektrické energie.
Během bouří a hurikánů totiž dochází k častým výpadkům rozvodných sítí, což se lidé snaží řešit například kupováním menších generátorů. V tomto případě však jako generátor poslouží rovnou celý Volkswagen, ke kterému bude připojen invertor o výkonu 1000W, který má být napojen rovnou na 12-voltovou baterii.
Dalším důvodem, proč se Devin měl rozhodnout dostat auto na zápraží, měla být výměna názorů s jeho kamarádem. Ten totiž vyjádřil pochybnosti, že je něco takového možné. Devin se proto rozhodl za každou cenu mu dokázat, že on má pravdu, jak naznačila LaSha Ross v rozhovoru.
Jak chce rodina dostat auto dolů zatím není jasné, LaSha však řekla, že tohle budou řešit až později. V současnosti se totiž spíše obávají, zda nebudou muset plavat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.