Nová generace Tesly Roadster se na domácím trhu představila již v minulém roce a okamžitě vyvolala úžas po celém světě. Evropský trh však není pro Teslu zatím příliš důležitý a tak jsme si na premiéru na sterém kontinentu museli počkat pořádně dlouho. Pokud ale chcete vidět nový Roadster naživo, nyní máte skvělou příležitost.
Již během minulého týdne vypustila Tesla do světa pozvánku na akci Grand Basel, která se od zítřka, 6. září, uskuteční ve Švýcarsku. Pozvánka sice informovala o premiéře, nezmiňovala však, o jaký model půjde. Většině lidí už ale bylo jasné, že by mělo jít právě o nový Roadster.
A ačkoliv by akce měla oficiálně začít až zítra, již dnes se na sociálních sítích objevují první fotografie a vzkazy, které zveřejňují první VIP návštěvníci. Evropa se tak konečně dočkala své premiéry, do oficiálního zahájení prodeje však stále ještě zbývá nějaký ten pátek.
V současnosti musí Tesla vyřešit své finanční potíže, poté plánuje vypustit do světa svůj tahač Tesla Semi, následovat by ho mohl dlouho slibovaný elektrický pick-up a na Teslu Roadster by se mohlo dostat až někdy v roce 2020.
Bohužel víme, jak na tom Tesla se svým časovým harmonogramem je, přesto už ale nyní víme, že cena by se měla pohybovat okolo 200 000 dolarů, tedy cca 4.5 milionu korun. Jistě, není to málo, svými parametry by však nový Roadster měl být schopen zastínit i mnohonásobně dražší prémiové konkurenty.
Podle Muskova vyjádření by totiž vůz měl být chopen nabídnout akceleraci z 0 na 97 km/h za 1.9 sekundy, sprint na 400 metrů má pokořit za 8.8 sekundy (časy srovnatelné se závodními speciály) a jeho maximální rychlost by se měla pohybovat nad hranicí 402 km/h. A to vše s elektrickým dojezdem okolo 650 km.
Some other views of the white Tesla at Grand Basel pic.twitter.com/j5KEoygbEa
— SПQ (@SQ32280872) 4. září 2018
Touching the next-gen @Tesla Roadster for the first time at the @grandbasel exhibition. Exterieur only. pic.twitter.com/9THWR35hLo
— Hauke Schrieber (@haukeschrieber) 4. září 2018
Mnoho lidí považuje tyto parametry za nesplnitelné fantazírování Elona Muska, Christian Von Koenigsegg, majitel stejnojmenné automobilky, však v rozhovoru pro Top Gear potvrdil, že jsou tato čísla skutečně dosažitelná. Krátce po představení nové generace Roadsteru, která ho skutečně zaskočila, totiž svolal tým svých inženýrů a pustili se do výpočtů i zkoumání možností, jak tomuto úchvatnému stroji konkurovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.