Nová generace Tesly Roadster se na domácím trhu představila již v minulém roce a okamžitě vyvolala úžas po celém světě. Evropský trh však není pro Teslu zatím příliš důležitý a tak jsme si na premiéru na sterém kontinentu museli počkat pořádně dlouho. Pokud ale chcete vidět nový Roadster naživo, nyní máte skvělou příležitost.
Již během minulého týdne vypustila Tesla do světa pozvánku na akci Grand Basel, která se od zítřka, 6. září, uskuteční ve Švýcarsku. Pozvánka sice informovala o premiéře, nezmiňovala však, o jaký model půjde. Většině lidí už ale bylo jasné, že by mělo jít právě o nový Roadster.
A ačkoliv by akce měla oficiálně začít až zítra, již dnes se na sociálních sítích objevují první fotografie a vzkazy, které zveřejňují první VIP návštěvníci. Evropa se tak konečně dočkala své premiéry, do oficiálního zahájení prodeje však stále ještě zbývá nějaký ten pátek.
V současnosti musí Tesla vyřešit své finanční potíže, poté plánuje vypustit do světa svůj tahač Tesla Semi, následovat by ho mohl dlouho slibovaný elektrický pick-up a na Teslu Roadster by se mohlo dostat až někdy v roce 2020.
Bohužel víme, jak na tom Tesla se svým časovým harmonogramem je, přesto už ale nyní víme, že cena by se měla pohybovat okolo 200 000 dolarů, tedy cca 4.5 milionu korun. Jistě, není to málo, svými parametry by však nový Roadster měl být schopen zastínit i mnohonásobně dražší prémiové konkurenty.
Podle Muskova vyjádření by totiž vůz měl být chopen nabídnout akceleraci z 0 na 97 km/h za 1.9 sekundy, sprint na 400 metrů má pokořit za 8.8 sekundy (časy srovnatelné se závodními speciály) a jeho maximální rychlost by se měla pohybovat nad hranicí 402 km/h. A to vše s elektrickým dojezdem okolo 650 km.
Some other views of the white Tesla at Grand Basel pic.twitter.com/j5KEoygbEa
— SПQ (@SQ32280872) 4. září 2018
Touching the next-gen @Tesla Roadster for the first time at the @grandbasel exhibition. Exterieur only. pic.twitter.com/9THWR35hLo
— Hauke Schrieber (@haukeschrieber) 4. září 2018
Mnoho lidí považuje tyto parametry za nesplnitelné fantazírování Elona Muska, Christian Von Koenigsegg, majitel stejnojmenné automobilky, však v rozhovoru pro Top Gear potvrdil, že jsou tato čísla skutečně dosažitelná. Krátce po představení nové generace Roadsteru, která ho skutečně zaskočila, totiž svolal tým svých inženýrů a pustili se do výpočtů i zkoumání možností, jak tomuto úchvatnému stroji konkurovat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?