Do odhalení zcela nového Bugatti Divo zbývají už jen tři dny, automobilka nás přesto nepřestává zásobovat zcela novými materiály, které poodhalují další kousky z této tajemné skládačky. V posledním díle série upoutávek jsme se tak konečně mohli dozvědět, jak bude tahle novinka postavená pro zdolávání zatáček znít.
Nové Bugatti Divo, které bylo pojmenováno po slavném francouzském závodníkovi Albertu Divo, má být představeno již ve čtvrtek 24. srpna. Automobilka přesto s propagací nezahálí a na svůj Facebook umístila nové video, ve kterém si můžeme novinku konečně poslechnout.
Novinka z francouzského Molsheimu je často doprovázena klíčovým slovem "#builtforcorners," tedy postaveno pro zatáčky. Automobilka tak naznačuje že nový model by měl být oproti Chironu výrazně agilnějším a mrštnějším. Stephan Winkleman, prezident automobilky, dokonce v jednom spotu prohlásil „Štěstí nečeká za zatáčkou. Štěstí je zatáčka. A Divo bylo postavené pro zatáčky."
Automobilka se zřejmě ve velkém zaměřila na váhu, která v případě standardního modelu Chiron dosahuje hodnoty cca 1995 kilogramů. Poslední varianta s označením Sport měla váhu shodit o 40 kilogramů, což se sice nemusí zdát moc, ale už tato úprava měla mít citelný vliv na jízdu.
Video k naší smůle stále neodhaluje podobu nového vozu, nechává nás však poslechnout si zvuk jeho motoru. O pohonné jednotce se zatím nic nevím, zdroje webu Motor1 však nejčastěji mluví o 8.0 litrovém čtyřikrát přeplňovaném motoru z Chironu. Kolik je na těchto zprávách pravdy se neví, připomenout se však sluší, že Chiron disponuje výkonem 1 479 koní a točivým momentem okolo 1 600 Nm.
Bugatti se však může rozhodnout využít pro svůj model i jiný motor - díky faktu, že spadá do koncernu Volkswagen, mají konstruktéři vcelku pestrou paletu výběru. Klasická W16 z Chironu je navíc pěkný cvalda, takže výměnou za menší motor by mohl mít své opodstatnění.
Více se ale dozvíme až 24., kdy bude mít Divo svou premiéru. Do té doby snad jen můžeme zmínit, že Divo bude kvůli zachování exkluzivity vyrobeno jen v cca 40 kusech a ceny se odhadují okolo 6 milionů dolarů, tedy cca 134 000 000 Kč.
Zatím však není jisté, zda bude Divo považováno ze nezávislý model, nebo zda si ukousne svůj díl z limitované výrobní série 500 modelů Chiron.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.