Do odhalení zcela nového Bugatti Divo zbývají už jen tři dny, automobilka nás přesto nepřestává zásobovat zcela novými materiály, které poodhalují další kousky z této tajemné skládačky. V posledním díle série upoutávek jsme se tak konečně mohli dozvědět, jak bude tahle novinka postavená pro zdolávání zatáček znít.
Nové Bugatti Divo, které bylo pojmenováno po slavném francouzském závodníkovi Albertu Divo, má být představeno již ve čtvrtek 24. srpna. Automobilka přesto s propagací nezahálí a na svůj Facebook umístila nové video, ve kterém si můžeme novinku konečně poslechnout.
Novinka z francouzského Molsheimu je často doprovázena klíčovým slovem "#builtforcorners," tedy postaveno pro zatáčky. Automobilka tak naznačuje že nový model by měl být oproti Chironu výrazně agilnějším a mrštnějším. Stephan Winkleman, prezident automobilky, dokonce v jednom spotu prohlásil „Štěstí nečeká za zatáčkou. Štěstí je zatáčka. A Divo bylo postavené pro zatáčky."
Automobilka se zřejmě ve velkém zaměřila na váhu, která v případě standardního modelu Chiron dosahuje hodnoty cca 1995 kilogramů. Poslední varianta s označením Sport měla váhu shodit o 40 kilogramů, což se sice nemusí zdát moc, ale už tato úprava měla mít citelný vliv na jízdu.
Video k naší smůle stále neodhaluje podobu nového vozu, nechává nás však poslechnout si zvuk jeho motoru. O pohonné jednotce se zatím nic nevím, zdroje webu Motor1 však nejčastěji mluví o 8.0 litrovém čtyřikrát přeplňovaném motoru z Chironu. Kolik je na těchto zprávách pravdy se neví, připomenout se však sluší, že Chiron disponuje výkonem 1 479 koní a točivým momentem okolo 1 600 Nm.
Bugatti se však může rozhodnout využít pro svůj model i jiný motor - díky faktu, že spadá do koncernu Volkswagen, mají konstruktéři vcelku pestrou paletu výběru. Klasická W16 z Chironu je navíc pěkný cvalda, takže výměnou za menší motor by mohl mít své opodstatnění.
Více se ale dozvíme až 24., kdy bude mít Divo svou premiéru. Do té doby snad jen můžeme zmínit, že Divo bude kvůli zachování exkluzivity vyrobeno jen v cca 40 kusech a ceny se odhadují okolo 6 milionů dolarů, tedy cca 134 000 000 Kč.
Zatím však není jisté, zda bude Divo považováno ze nezávislý model, nebo zda si ukousne svůj díl z limitované výrobní série 500 modelů Chiron.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.