Do odhalení zcela nového Bugatti Divo zbývají už jen tři dny, automobilka nás přesto nepřestává zásobovat zcela novými materiály, které poodhalují další kousky z této tajemné skládačky. V posledním díle série upoutávek jsme se tak konečně mohli dozvědět, jak bude tahle novinka postavená pro zdolávání zatáček znít.
Nové Bugatti Divo, které bylo pojmenováno po slavném francouzském závodníkovi Albertu Divo, má být představeno již ve čtvrtek 24. srpna. Automobilka přesto s propagací nezahálí a na svůj Facebook umístila nové video, ve kterém si můžeme novinku konečně poslechnout.
Novinka z francouzského Molsheimu je často doprovázena klíčovým slovem "#builtforcorners," tedy postaveno pro zatáčky. Automobilka tak naznačuje že nový model by měl být oproti Chironu výrazně agilnějším a mrštnějším. Stephan Winkleman, prezident automobilky, dokonce v jednom spotu prohlásil „Štěstí nečeká za zatáčkou. Štěstí je zatáčka. A Divo bylo postavené pro zatáčky."
Automobilka se zřejmě ve velkém zaměřila na váhu, která v případě standardního modelu Chiron dosahuje hodnoty cca 1995 kilogramů. Poslední varianta s označením Sport měla váhu shodit o 40 kilogramů, což se sice nemusí zdát moc, ale už tato úprava měla mít citelný vliv na jízdu.
Video k naší smůle stále neodhaluje podobu nového vozu, nechává nás však poslechnout si zvuk jeho motoru. O pohonné jednotce se zatím nic nevím, zdroje webu Motor1 však nejčastěji mluví o 8.0 litrovém čtyřikrát přeplňovaném motoru z Chironu. Kolik je na těchto zprávách pravdy se neví, připomenout se však sluší, že Chiron disponuje výkonem 1 479 koní a točivým momentem okolo 1 600 Nm.
Bugatti se však může rozhodnout využít pro svůj model i jiný motor - díky faktu, že spadá do koncernu Volkswagen, mají konstruktéři vcelku pestrou paletu výběru. Klasická W16 z Chironu je navíc pěkný cvalda, takže výměnou za menší motor by mohl mít své opodstatnění.
Více se ale dozvíme až 24., kdy bude mít Divo svou premiéru. Do té doby snad jen můžeme zmínit, že Divo bude kvůli zachování exkluzivity vyrobeno jen v cca 40 kusech a ceny se odhadují okolo 6 milionů dolarů, tedy cca 134 000 000 Kč.
Zatím však není jisté, zda bude Divo považováno ze nezávislý model, nebo zda si ukousne svůj díl z limitované výrobní série 500 modelů Chiron.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.