Do odhalení zcela nového Bugatti Divo zbývají už jen tři dny, automobilka nás přesto nepřestává zásobovat zcela novými materiály, které poodhalují další kousky z této tajemné skládačky. V posledním díle série upoutávek jsme se tak konečně mohli dozvědět, jak bude tahle novinka postavená pro zdolávání zatáček znít.
Nové Bugatti Divo, které bylo pojmenováno po slavném francouzském závodníkovi Albertu Divo, má být představeno již ve čtvrtek 24. srpna. Automobilka přesto s propagací nezahálí a na svůj Facebook umístila nové video, ve kterém si můžeme novinku konečně poslechnout.
Novinka z francouzského Molsheimu je často doprovázena klíčovým slovem "#builtforcorners," tedy postaveno pro zatáčky. Automobilka tak naznačuje že nový model by měl být oproti Chironu výrazně agilnějším a mrštnějším. Stephan Winkleman, prezident automobilky, dokonce v jednom spotu prohlásil „Štěstí nečeká za zatáčkou. Štěstí je zatáčka. A Divo bylo postavené pro zatáčky."
Automobilka se zřejmě ve velkém zaměřila na váhu, která v případě standardního modelu Chiron dosahuje hodnoty cca 1995 kilogramů. Poslední varianta s označením Sport měla váhu shodit o 40 kilogramů, což se sice nemusí zdát moc, ale už tato úprava měla mít citelný vliv na jízdu.
Video k naší smůle stále neodhaluje podobu nového vozu, nechává nás však poslechnout si zvuk jeho motoru. O pohonné jednotce se zatím nic nevím, zdroje webu Motor1 však nejčastěji mluví o 8.0 litrovém čtyřikrát přeplňovaném motoru z Chironu. Kolik je na těchto zprávách pravdy se neví, připomenout se však sluší, že Chiron disponuje výkonem 1 479 koní a točivým momentem okolo 1 600 Nm.
Bugatti se však může rozhodnout využít pro svůj model i jiný motor - díky faktu, že spadá do koncernu Volkswagen, mají konstruktéři vcelku pestrou paletu výběru. Klasická W16 z Chironu je navíc pěkný cvalda, takže výměnou za menší motor by mohl mít své opodstatnění.
Více se ale dozvíme až 24., kdy bude mít Divo svou premiéru. Do té doby snad jen můžeme zmínit, že Divo bude kvůli zachování exkluzivity vyrobeno jen v cca 40 kusech a ceny se odhadují okolo 6 milionů dolarů, tedy cca 134 000 000 Kč.
Zatím však není jisté, zda bude Divo považováno ze nezávislý model, nebo zda si ukousne svůj díl z limitované výrobní série 500 modelů Chiron.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.