Společnost Škoda Auto vyrobila své milionté SUV. Jubilejním vozem je Škoda Karoq v odstínu zelená Emerald. Úspěšný příběh české automobilky v segmentu SUV začal v roce 2009 uvedením modelu Škoda Yeti. Vozy SUV Kodiaq a Karoq patří mezi nejdůležitější zdroje růstu společnosti Škoda Auto. SUV-ofenzíva je integrální součástí Strategie 2025.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky řekl: „1 000 000 vyrobených vozů v kategorii SUV představuje skvělý úspěch. V současné době přijímáme potřebná opatření, abychom mohli i v budoucnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozech tohoto segmentu. Například náš závod v Kvasinách bude kompetenčním centrem pro výrobu vozů kategorie SUV. Model Škoda Karoq se kromě toho jako jediný vůz naší značky vyrábí od začátku roku ve dvou českých závodech naší společnosti“.
Základní kámen úspěchu palety vozů SUV značky Škoda položil model Škoda Yeti, uvedený na trh v roce 2009. Do ukončení jeho výroby v roce 2017 bylo zákazníkům dodáno více než 680 000 vozů tohoto modelu. Jako začátek aktuální SUV-ofenzívy představila značka Škoda na jaře roku 2017 model Škoda Kodiaq a v říjnu 2017 následoval model Škoda Karoq. Od letošního jara doplňuje portfolio vozů SUV model Škoda Kamiq, který česká automobilka nabízí exkluzivně pro čínský trh.
Atraktivní univerzální vozy patří mezi nejdůležitější faktory trvalého růstového kurzu společnosti Škoda Autp. Do poloviny července sjelo z linky 215 700 vozů řady Škoda Kodiaq a 87 800 exemplářů kompaktního SUV Škoda Karoq. Škoda své modely kategorie SUV vyrábí kromě České republiky také v Indii, Rusku, Číně a v Německu.
Milionté SUV značky Škoda, vůz Karoq 1,5 TSI ACT DSG 110 kW (150 k) v odstínu zelená Emerald ve výbavě Ambition, sjelo z výrobní linky v českém závodě v Kvasinách. Vůz byl určen pro manželský pár Eike Schröder a Carmela Garbajosa ze Španělska. Pan Schröder se pro modelKaroq rozhodl kvůli vysoké kvalitě zpracování, přesvědčivému poměru ceny a výkonu a bohaté nabídce moderních technologií. Nový Karoq je jeho prvním vozem značky Škoda . Populární kompaktní SUV nabízí nejen expresivní tvarosloví typické pro vozy této značky, velkorysou nabídku prostoru, nejmodernější asistenční systémy, komfort, ale také výkonné a úsporné motory.
Ofenzíva v segmentu SUV je jedním z pilířů Strategie 2025 společnosti Škoda Auto. Tímto plánem definovala automobilka hlavní cesty, kterými povede hlubokou proměnu automobilového průmyslu v další růst. Jedná se zejména o témata elektromobilita, autonomní řízení a konektivita. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, získávání nových trhů a rozšíření klasické výroby automobilů o širokou nabídku služeb spojených s mobilitou.
Milion SUV značky Škoda v číslech (Dodávky zákazníkům od roku 2009 do poloviny července 2018):
Škoda Yeti 684 500Škoda Kodiaq 215 700Škoda Karoq 87 800Škoda Kamiq 12 000
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.