Společnost Škoda Auto vyrobila své milionté SUV. Jubilejním vozem je Škoda Karoq v odstínu zelená Emerald. Úspěšný příběh české automobilky v segmentu SUV začal v roce 2009 uvedením modelu Škoda Yeti. Vozy SUV Kodiaq a Karoq patří mezi nejdůležitější zdroje růstu společnosti Škoda Auto. SUV-ofenzíva je integrální součástí Strategie 2025.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky řekl: „1 000 000 vyrobených vozů v kategorii SUV představuje skvělý úspěch. V současné době přijímáme potřebná opatření, abychom mohli i v budoucnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozech tohoto segmentu. Například náš závod v Kvasinách bude kompetenčním centrem pro výrobu vozů kategorie SUV. Model Škoda Karoq se kromě toho jako jediný vůz naší značky vyrábí od začátku roku ve dvou českých závodech naší společnosti“.
Základní kámen úspěchu palety vozů SUV značky Škoda položil model Škoda Yeti, uvedený na trh v roce 2009. Do ukončení jeho výroby v roce 2017 bylo zákazníkům dodáno více než 680 000 vozů tohoto modelu. Jako začátek aktuální SUV-ofenzívy představila značka Škoda na jaře roku 2017 model Škoda Kodiaq a v říjnu 2017 následoval model Škoda Karoq. Od letošního jara doplňuje portfolio vozů SUV model Škoda Kamiq, který česká automobilka nabízí exkluzivně pro čínský trh.
Atraktivní univerzální vozy patří mezi nejdůležitější faktory trvalého růstového kurzu společnosti Škoda Autp. Do poloviny července sjelo z linky 215 700 vozů řady Škoda Kodiaq a 87 800 exemplářů kompaktního SUV Škoda Karoq. Škoda své modely kategorie SUV vyrábí kromě České republiky také v Indii, Rusku, Číně a v Německu.
Milionté SUV značky Škoda, vůz Karoq 1,5 TSI ACT DSG 110 kW (150 k) v odstínu zelená Emerald ve výbavě Ambition, sjelo z výrobní linky v českém závodě v Kvasinách. Vůz byl určen pro manželský pár Eike Schröder a Carmela Garbajosa ze Španělska. Pan Schröder se pro modelKaroq rozhodl kvůli vysoké kvalitě zpracování, přesvědčivému poměru ceny a výkonu a bohaté nabídce moderních technologií. Nový Karoq je jeho prvním vozem značky Škoda . Populární kompaktní SUV nabízí nejen expresivní tvarosloví typické pro vozy této značky, velkorysou nabídku prostoru, nejmodernější asistenční systémy, komfort, ale také výkonné a úsporné motory.
Ofenzíva v segmentu SUV je jedním z pilířů Strategie 2025 společnosti Škoda Auto. Tímto plánem definovala automobilka hlavní cesty, kterými povede hlubokou proměnu automobilového průmyslu v další růst. Jedná se zejména o témata elektromobilita, autonomní řízení a konektivita. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, získávání nových trhů a rozšíření klasické výroby automobilů o širokou nabídku služeb spojených s mobilitou.
Milion SUV značky Škoda v číslech (Dodávky zákazníkům od roku 2009 do poloviny července 2018):
Škoda Yeti 684 500Škoda Kodiaq 215 700Škoda Karoq 87 800Škoda Kamiq 12 000
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.