Společnost Škoda Auto vyrobila své milionté SUV. Jubilejním vozem je Škoda Karoq v odstínu zelená Emerald. Úspěšný příběh české automobilky v segmentu SUV začal v roce 2009 uvedením modelu Škoda Yeti. Vozy SUV Kodiaq a Karoq patří mezi nejdůležitější zdroje růstu společnosti Škoda Auto. SUV-ofenzíva je integrální součástí Strategie 2025.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky řekl: „1 000 000 vyrobených vozů v kategorii SUV představuje skvělý úspěch. V současné době přijímáme potřebná opatření, abychom mohli i v budoucnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozech tohoto segmentu. Například náš závod v Kvasinách bude kompetenčním centrem pro výrobu vozů kategorie SUV. Model Škoda Karoq se kromě toho jako jediný vůz naší značky vyrábí od začátku roku ve dvou českých závodech naší společnosti“.
Základní kámen úspěchu palety vozů SUV značky Škoda položil model Škoda Yeti, uvedený na trh v roce 2009. Do ukončení jeho výroby v roce 2017 bylo zákazníkům dodáno více než 680 000 vozů tohoto modelu. Jako začátek aktuální SUV-ofenzívy představila značka Škoda na jaře roku 2017 model Škoda Kodiaq a v říjnu 2017 následoval model Škoda Karoq. Od letošního jara doplňuje portfolio vozů SUV model Škoda Kamiq, který česká automobilka nabízí exkluzivně pro čínský trh.
Atraktivní univerzální vozy patří mezi nejdůležitější faktory trvalého růstového kurzu společnosti Škoda Autp. Do poloviny července sjelo z linky 215 700 vozů řady Škoda Kodiaq a 87 800 exemplářů kompaktního SUV Škoda Karoq. Škoda své modely kategorie SUV vyrábí kromě České republiky také v Indii, Rusku, Číně a v Německu.
Milionté SUV značky Škoda, vůz Karoq 1,5 TSI ACT DSG 110 kW (150 k) v odstínu zelená Emerald ve výbavě Ambition, sjelo z výrobní linky v českém závodě v Kvasinách. Vůz byl určen pro manželský pár Eike Schröder a Carmela Garbajosa ze Španělska. Pan Schröder se pro modelKaroq rozhodl kvůli vysoké kvalitě zpracování, přesvědčivému poměru ceny a výkonu a bohaté nabídce moderních technologií. Nový Karoq je jeho prvním vozem značky Škoda . Populární kompaktní SUV nabízí nejen expresivní tvarosloví typické pro vozy této značky, velkorysou nabídku prostoru, nejmodernější asistenční systémy, komfort, ale také výkonné a úsporné motory.
Ofenzíva v segmentu SUV je jedním z pilířů Strategie 2025 společnosti Škoda Auto. Tímto plánem definovala automobilka hlavní cesty, kterými povede hlubokou proměnu automobilového průmyslu v další růst. Jedná se zejména o témata elektromobilita, autonomní řízení a konektivita. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, získávání nových trhů a rozšíření klasické výroby automobilů o širokou nabídku služeb spojených s mobilitou.
Milion SUV značky Škoda v číslech (Dodávky zákazníkům od roku 2009 do poloviny července 2018):
Škoda Yeti 684 500Škoda Kodiaq 215 700Škoda Karoq 87 800Škoda Kamiq 12 000
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?