Společnost Škoda Auto vyrobila své milionté SUV. Jubilejním vozem je Škoda Karoq v odstínu zelená Emerald. Úspěšný příběh české automobilky v segmentu SUV začal v roce 2009 uvedením modelu Škoda Yeti. Vozy SUV Kodiaq a Karoq patří mezi nejdůležitější zdroje růstu společnosti Škoda Auto. SUV-ofenzíva je integrální součástí Strategie 2025.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky řekl: „1 000 000 vyrobených vozů v kategorii SUV představuje skvělý úspěch. V současné době přijímáme potřebná opatření, abychom mohli i v budoucnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozech tohoto segmentu. Například náš závod v Kvasinách bude kompetenčním centrem pro výrobu vozů kategorie SUV. Model Škoda Karoq se kromě toho jako jediný vůz naší značky vyrábí od začátku roku ve dvou českých závodech naší společnosti“.
Základní kámen úspěchu palety vozů SUV značky Škoda položil model Škoda Yeti, uvedený na trh v roce 2009. Do ukončení jeho výroby v roce 2017 bylo zákazníkům dodáno více než 680 000 vozů tohoto modelu. Jako začátek aktuální SUV-ofenzívy představila značka Škoda na jaře roku 2017 model Škoda Kodiaq a v říjnu 2017 následoval model Škoda Karoq. Od letošního jara doplňuje portfolio vozů SUV model Škoda Kamiq, který česká automobilka nabízí exkluzivně pro čínský trh.
Atraktivní univerzální vozy patří mezi nejdůležitější faktory trvalého růstového kurzu společnosti Škoda Autp. Do poloviny července sjelo z linky 215 700 vozů řady Škoda Kodiaq a 87 800 exemplářů kompaktního SUV Škoda Karoq. Škoda své modely kategorie SUV vyrábí kromě České republiky také v Indii, Rusku, Číně a v Německu.
Milionté SUV značky Škoda, vůz Karoq 1,5 TSI ACT DSG 110 kW (150 k) v odstínu zelená Emerald ve výbavě Ambition, sjelo z výrobní linky v českém závodě v Kvasinách. Vůz byl určen pro manželský pár Eike Schröder a Carmela Garbajosa ze Španělska. Pan Schröder se pro modelKaroq rozhodl kvůli vysoké kvalitě zpracování, přesvědčivému poměru ceny a výkonu a bohaté nabídce moderních technologií. Nový Karoq je jeho prvním vozem značky Škoda . Populární kompaktní SUV nabízí nejen expresivní tvarosloví typické pro vozy této značky, velkorysou nabídku prostoru, nejmodernější asistenční systémy, komfort, ale také výkonné a úsporné motory.
Ofenzíva v segmentu SUV je jedním z pilířů Strategie 2025 společnosti Škoda Auto. Tímto plánem definovala automobilka hlavní cesty, kterými povede hlubokou proměnu automobilového průmyslu v další růst. Jedná se zejména o témata elektromobilita, autonomní řízení a konektivita. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, získávání nových trhů a rozšíření klasické výroby automobilů o širokou nabídku služeb spojených s mobilitou.
Milion SUV značky Škoda v číslech (Dodávky zákazníkům od roku 2009 do poloviny července 2018):
Škoda Yeti 684 500Škoda Kodiaq 215 700Škoda Karoq 87 800Škoda Kamiq 12 000
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?