Tradiční britská automobilka Aston Martin se v posledních letech rozhodla vsadit na retro. Po nedávné výrobě několika úchvatných retro-sportovních modelů DB4 GT se tak nyní objevují plány na výrobu několika ikonických modelů DB, které však nabídnou ještě něco navíc. Všechny totiž budou stylizovány do podoby vozu Jamese Bonda z filmy Goldfinger a všechny dostanou i speciální výbavu.
Pokud patříte k fanouškům filmů s Jamesem Bondem, pak se musíte tento rok cítit jako v ráji. Po představení nového modelu lego, jehož základem je filmový Aston Martin DB5 i se všemi funkčními funkcemi, se totiž objevily zprávy i o stavbě několika reálných a plně funkčních Aston Martinů DB5, které rovněž nabídnou speciální výbavu agenta jejího veličenstva.
Obnovení výroby tohoto modelu i se speciální výbavou je výsledkem spolupráce mezi automobilkou Aston Martin a produkční společnosti EON Productions, která stojí za produkcí Bondovek. A aby bylo vše maximálně autentické, budou se nové modely DB5 vyrábět v továrně Newport Pagnell, kde původní DB5 vznikaly již před lety.
Automobilka navíc při vývoji vozu spojila síly s držitelem Oscara Chrisem Corbouldem, který se během Bondovek podílel na speciálních efektech. Nyní ale bude mít na starosti integraci speciálního vybavení do vozů, které budou lakovány stejnou stříbrnou barvou, jako filmový originál.
Hlavním cílem automobilky je udržet si u nově vyrobených modelů stejný styl a vzhled, jaký nabízel DB5 z filmu Goldfinger. I přesto ale bylo provedeno několik drobných změn, díky kterým by mělo být dosaženo vyšší výrobní kvality a hlavně vyšší spolehlivosti.
Jak ovšem všichni milovníci Bondovek vědí, stříbrný Aston Martin DB5 se neobjevil jen v Bondovce Goldfinger (1964. Autoři filmů po něm sáhli ještě během dílů Thenderball (1965), Golden Eye (1995), Tomorrow Never Dies (1997), Casino Royale (2006), Skyfall (2012) a Spectre. Kromě toho se navíc v bondovkách objevila i celá řada jiných, na tu dobu moderních a sportovních, vozů Aston Martin.
Výroba nových modelů DB5 se speciálním vybavením, mezi kterým by neměla chybět třeba ani otáčecí značka, bude omezena pouze na 25 kusů. Dovolit si tento skvost navíc nebude sranda - bez daně totiž cena vyjde na cca 2.75 milionu liber, tedy necelých 79 milionů korun.
Extrémní cena však není jedinou stinnou stránkou tohoto vozu. Kromě toho si totiž zájemci budou muset počkat na první kusy až do roku 2020 a ani poté nebudou mít příliš snadný život. Vůz totiž není určen na běžné silnice. Že by snad někdo měl strach z kulometů umístěných pod blinkry?
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?