Tradiční britská automobilka Aston Martin se v posledních letech rozhodla vsadit na retro. Po nedávné výrobě několika úchvatných retro-sportovních modelů DB4 GT se tak nyní objevují plány na výrobu několika ikonických modelů DB, které však nabídnou ještě něco navíc. Všechny totiž budou stylizovány do podoby vozu Jamese Bonda z filmy Goldfinger a všechny dostanou i speciální výbavu.
Pokud patříte k fanouškům filmů s Jamesem Bondem, pak se musíte tento rok cítit jako v ráji. Po představení nového modelu lego, jehož základem je filmový Aston Martin DB5 i se všemi funkčními funkcemi, se totiž objevily zprávy i o stavbě několika reálných a plně funkčních Aston Martinů DB5, které rovněž nabídnou speciální výbavu agenta jejího veličenstva.
Obnovení výroby tohoto modelu i se speciální výbavou je výsledkem spolupráce mezi automobilkou Aston Martin a produkční společnosti EON Productions, která stojí za produkcí Bondovek. A aby bylo vše maximálně autentické, budou se nové modely DB5 vyrábět v továrně Newport Pagnell, kde původní DB5 vznikaly již před lety.
Automobilka navíc při vývoji vozu spojila síly s držitelem Oscara Chrisem Corbouldem, který se během Bondovek podílel na speciálních efektech. Nyní ale bude mít na starosti integraci speciálního vybavení do vozů, které budou lakovány stejnou stříbrnou barvou, jako filmový originál.
Hlavním cílem automobilky je udržet si u nově vyrobených modelů stejný styl a vzhled, jaký nabízel DB5 z filmu Goldfinger. I přesto ale bylo provedeno několik drobných změn, díky kterým by mělo být dosaženo vyšší výrobní kvality a hlavně vyšší spolehlivosti.
Jak ovšem všichni milovníci Bondovek vědí, stříbrný Aston Martin DB5 se neobjevil jen v Bondovce Goldfinger (1964. Autoři filmů po něm sáhli ještě během dílů Thenderball (1965), Golden Eye (1995), Tomorrow Never Dies (1997), Casino Royale (2006), Skyfall (2012) a Spectre. Kromě toho se navíc v bondovkách objevila i celá řada jiných, na tu dobu moderních a sportovních, vozů Aston Martin.
Výroba nových modelů DB5 se speciálním vybavením, mezi kterým by neměla chybět třeba ani otáčecí značka, bude omezena pouze na 25 kusů. Dovolit si tento skvost navíc nebude sranda - bez daně totiž cena vyjde na cca 2.75 milionu liber, tedy necelých 79 milionů korun.
Extrémní cena však není jedinou stinnou stránkou tohoto vozu. Kromě toho si totiž zájemci budou muset počkat na první kusy až do roku 2020 a ani poté nebudou mít příliš snadný život. Vůz totiž není určen na běžné silnice. Že by snad někdo měl strach z kulometů umístěných pod blinkry?
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.