Designové studio Pininfarina vytvořilo ve spolupráci s italskými automobilkami řadu úchvatných vozidel, z nichž některá se skutečně vymykají všem konvencím. Dokonalým příkladem budiž Ferrari 512S Modulo, které tento rok konečně vyrazilo na silnice. Na svůj velkolepý moment si však muselo počkat téměř 50 let.
Koncept Modulo, který Pininfarina postavil na základech Ferrari 512S, měl svou premiéru již v roce 1970. Tehdy byl však vůz prezentován pouze jako geometrická studie designu, která neměla žádné ambice dostat se do produkční varianty a vyrazit na silnice.
Jim Glickenhaus, současný majitel vozu, však unikátní koncept od studia koupil v roce 2014 a od té doby na něm probíhají renovační práce. Ty však nemají pouze obnovit zašlou slávu vozu, cílem je totiž dostat vůz i na silnice. A to se evidentně povedlo, jak ukazují záběry z testování tohoto aerodynamického skvostu na veřejných silnicích.
Glickenhaus, ačkoliv se řadí k významným sběratelům klasických vozidel, nemá v úmyslu nechat Modulo stát ve své sbírce a nechat na něj padat prach. Místo toho chce s vozem vyrážet na slavné motoristické akce jako Monterey Car Week nebo Pebble Beach Concours d'Elegance, kde má být vůz zaparkovaný po boku ostatních Ferrari.
Tohle privilegium si Module dříve neužívalo, ačkoliv krátce po svém představení procestovalo pořádný kus světa. Po své ženevské premiéře totiž zamířilo ještě tentýž rok reprezentovat italský design na Osaka Expo 1970 a v následujícím roce bylo vystaveno v Mexico City.
Ačkoliv nebyl stroj nikdy koncipován pro silniční použití a podle Auto Classics vlastně ani nikdy nebyl plně funkční, pod jeho kapotou byl uložen 5.0 litrový motor Ferrari V12 o výkonu 550 koní. Ten však Glickenhaus nechal nahradit závodním motorem z Ferrari 512S, na jehož šasi Modulo stojí.
Cestování s vozem po klasických silnicích však jistě bude zajímavé dobrodružství, neboť praktičnost byla tím posledním, na co by designéři během vývoje vozu mysleli. Přístup ke kolům totiž blokují aerodynamické kryty a dostat se na uprostřed umístěná sedadla pro řidiče a spolujezdce bude chtít trochu zručnosti a flexibility.
Někteří puristé mohou být ze záměru zprovoznit modulo poněkud nevrlí, ovšem Jim Glickenhaus rozhodně není člověkem, který by autům nerozuměl. Vlastní totiž vlastní automobilku Scuderia Cameron Glickenhaus, která nabízí hned několik úchvatných vozidel různých kategorií. Za zmínku stojí například SCG 006, retro-roadster s motorem V8, který se výrazně inspiroval tvary ikonického Ferrari 275 GTB Spider.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.