Designové studio Pininfarina vytvořilo ve spolupráci s italskými automobilkami řadu úchvatných vozidel, z nichž některá se skutečně vymykají všem konvencím. Dokonalým příkladem budiž Ferrari 512S Modulo, které tento rok konečně vyrazilo na silnice. Na svůj velkolepý moment si však muselo počkat téměř 50 let.
Koncept Modulo, který Pininfarina postavil na základech Ferrari 512S, měl svou premiéru již v roce 1970. Tehdy byl však vůz prezentován pouze jako geometrická studie designu, která neměla žádné ambice dostat se do produkční varianty a vyrazit na silnice.
Jim Glickenhaus, současný majitel vozu, však unikátní koncept od studia koupil v roce 2014 a od té doby na něm probíhají renovační práce. Ty však nemají pouze obnovit zašlou slávu vozu, cílem je totiž dostat vůz i na silnice. A to se evidentně povedlo, jak ukazují záběry z testování tohoto aerodynamického skvostu na veřejných silnicích.
Glickenhaus, ačkoliv se řadí k významným sběratelům klasických vozidel, nemá v úmyslu nechat Modulo stát ve své sbírce a nechat na něj padat prach. Místo toho chce s vozem vyrážet na slavné motoristické akce jako Monterey Car Week nebo Pebble Beach Concours d'Elegance, kde má být vůz zaparkovaný po boku ostatních Ferrari.
Tohle privilegium si Module dříve neužívalo, ačkoliv krátce po svém představení procestovalo pořádný kus světa. Po své ženevské premiéře totiž zamířilo ještě tentýž rok reprezentovat italský design na Osaka Expo 1970 a v následujícím roce bylo vystaveno v Mexico City.
Ačkoliv nebyl stroj nikdy koncipován pro silniční použití a podle Auto Classics vlastně ani nikdy nebyl plně funkční, pod jeho kapotou byl uložen 5.0 litrový motor Ferrari V12 o výkonu 550 koní. Ten však Glickenhaus nechal nahradit závodním motorem z Ferrari 512S, na jehož šasi Modulo stojí.
Cestování s vozem po klasických silnicích však jistě bude zajímavé dobrodružství, neboť praktičnost byla tím posledním, na co by designéři během vývoje vozu mysleli. Přístup ke kolům totiž blokují aerodynamické kryty a dostat se na uprostřed umístěná sedadla pro řidiče a spolujezdce bude chtít trochu zručnosti a flexibility.
Někteří puristé mohou být ze záměru zprovoznit modulo poněkud nevrlí, ovšem Jim Glickenhaus rozhodně není člověkem, který by autům nerozuměl. Vlastní totiž vlastní automobilku Scuderia Cameron Glickenhaus, která nabízí hned několik úchvatných vozidel různých kategorií. Za zmínku stojí například SCG 006, retro-roadster s motorem V8, který se výrazně inspiroval tvary ikonického Ferrari 275 GTB Spider.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.