Vesmírné Ferrari 512S Modulo konečně vyrazí na silnice, skvost od Pininfariny čekal téměř 50 let

Ferrari 512S Modulo
Ferrari 512S Modulo, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. srpna 2018 9:42
Sdílej:

Designové studio Pininfarina vytvořilo ve spolupráci s italskými automobilkami řadu úchvatných vozidel, z nichž některá se skutečně vymykají všem konvencím. Dokonalým příkladem budiž Ferrari 512S Modulo, které tento rok konečně vyrazilo na silnice. Na svůj velkolepý moment si však muselo počkat téměř 50 let.

Koncept Modulo, který Pininfarina postavil na základech Ferrari 512S, měl svou premiéru již v roce 1970. Tehdy byl však vůz prezentován pouze jako geometrická studie designu, která neměla žádné ambice dostat se do produkční varianty a vyrazit na silnice.

Jim Glickenhaus, současný majitel vozu, však unikátní koncept od studia koupil v roce 2014 a od té doby na něm probíhají renovační práce. Ty však nemají pouze obnovit zašlou slávu vozu, cílem je totiž dostat vůz i na silnice. A to se evidentně povedlo, jak ukazují záběry z testování tohoto aerodynamického skvostu na veřejných silnicích.

Glickenhaus, ačkoliv se řadí k významným sběratelům klasických vozidel, nemá v úmyslu nechat Modulo stát ve své sbírce a nechat na něj padat prach. Místo toho chce s vozem vyrážet na slavné motoristické akce jako Monterey Car Week nebo Pebble Beach Concours d'Elegance, kde má být vůz zaparkovaný po boku ostatních Ferrari.

Tohle privilegium si Module dříve neužívalo, ačkoliv krátce po svém představení procestovalo pořádný kus světa. Po své ženevské premiéře totiž zamířilo ještě tentýž rok reprezentovat italský design na Osaka Expo 1970 a v následujícím roce bylo vystaveno v Mexico City.

Ačkoliv nebyl stroj nikdy koncipován pro silniční použití a podle Auto Classics vlastně ani nikdy nebyl plně funkční, pod jeho kapotou byl uložen 5.0 litrový motor Ferrari V12 o výkonu 550 koní. Ten však Glickenhaus nechal nahradit závodním motorem z Ferrari 512S, na jehož šasi Modulo stojí.

Cestování s vozem po klasických silnicích však jistě bude zajímavé dobrodružství, neboť praktičnost byla tím posledním, na co by designéři během vývoje vozu mysleli. Přístup ke kolům totiž blokují aerodynamické kryty a dostat se na uprostřed umístěná sedadla pro řidiče a spolujezdce bude chtít trochu zručnosti a flexibility.

Někteří puristé mohou být ze záměru zprovoznit modulo poněkud nevrlí, ovšem Jim Glickenhaus rozhodně není člověkem, který by autům nerozuměl. Vlastní totiž vlastní automobilku Scuderia Cameron Glickenhaus, která nabízí hned několik úchvatných vozidel různých kategorií. Za zmínku stojí například SCG 006, retro-roadster s motorem V8, který se výrazně inspiroval tvary ikonického Ferrari 275 GTB Spider.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.