Vesmírné Ferrari 512S Modulo konečně vyrazí na silnice, skvost od Pininfariny čekal téměř 50 let

Ferrari 512S Modulo
Ferrari 512S Modulo, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. srpna 2018 09:42
Sdílej:

Designové studio Pininfarina vytvořilo ve spolupráci s italskými automobilkami řadu úchvatných vozidel, z nichž některá se skutečně vymykají všem konvencím. Dokonalým příkladem budiž Ferrari 512S Modulo, které tento rok konečně vyrazilo na silnice. Na svůj velkolepý moment si však muselo počkat téměř 50 let.

Koncept Modulo, který Pininfarina postavil na základech Ferrari 512S, měl svou premiéru již v roce 1970. Tehdy byl však vůz prezentován pouze jako geometrická studie designu, která neměla žádné ambice dostat se do produkční varianty a vyrazit na silnice.

Jim Glickenhaus, současný majitel vozu, však unikátní koncept od studia koupil v roce 2014 a od té doby na něm probíhají renovační práce. Ty však nemají pouze obnovit zašlou slávu vozu, cílem je totiž dostat vůz i na silnice. A to se evidentně povedlo, jak ukazují záběry z testování tohoto aerodynamického skvostu na veřejných silnicích.

Glickenhaus, ačkoliv se řadí k významným sběratelům klasických vozidel, nemá v úmyslu nechat Modulo stát ve své sbírce a nechat na něj padat prach. Místo toho chce s vozem vyrážet na slavné motoristické akce jako Monterey Car Week nebo Pebble Beach Concours d'Elegance, kde má být vůz zaparkovaný po boku ostatních Ferrari.

Tohle privilegium si Module dříve neužívalo, ačkoliv krátce po svém představení procestovalo pořádný kus světa. Po své ženevské premiéře totiž zamířilo ještě tentýž rok reprezentovat italský design na Osaka Expo 1970 a v následujícím roce bylo vystaveno v Mexico City.

Ačkoliv nebyl stroj nikdy koncipován pro silniční použití a podle Auto Classics vlastně ani nikdy nebyl plně funkční, pod jeho kapotou byl uložen 5.0 litrový motor Ferrari V12 o výkonu 550 koní. Ten však Glickenhaus nechal nahradit závodním motorem z Ferrari 512S, na jehož šasi Modulo stojí.

Cestování s vozem po klasických silnicích však jistě bude zajímavé dobrodružství, neboť praktičnost byla tím posledním, na co by designéři během vývoje vozu mysleli. Přístup ke kolům totiž blokují aerodynamické kryty a dostat se na uprostřed umístěná sedadla pro řidiče a spolujezdce bude chtít trochu zručnosti a flexibility.

Někteří puristé mohou být ze záměru zprovoznit modulo poněkud nevrlí, ovšem Jim Glickenhaus rozhodně není člověkem, který by autům nerozuměl. Vlastní totiž vlastní automobilku Scuderia Cameron Glickenhaus, která nabízí hned několik úchvatných vozidel různých kategorií. Za zmínku stojí například SCG 006, retro-roadster s motorem V8, který se výrazně inspiroval tvary ikonického Ferrari 275 GTB Spider.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?