Lexus Europe odhalí během závodního víkendu ve Spa svůj jedinečný vůz LFA Art Car. Lakování tohoto speciálu od portugalského výtvarníka Pedra Henriquese spojuje okamžitě rozpoznatelné křivky nejkultovnějšího supersportu Lexus LFA s organickým vzorem vyjadřujícím pocit pohybu a nepřetržitý vývoj.
Tým Emil Frey Lexus Racing při své první účasti v závodu Total 24 hodin ve Spa (28. - 29. července), který je 70. ročníkem tohoto kultovního vytrvalostního podniku, nasadí dva vozy Lexus RC F GT3. Účast v uvedeném závodu se opírá o výsledky týmu Emil Frey Lexus Racing v rámci první kompletní sezóny premiérového seriálu Blancpain GT Series, včetně senzačního vítězství v pátém kole šampionátu na jihofrancouzském okruhu Paul Ricard.
Lexus rovněž navazuje na slibné výstupy z nedávných testovacích jízd na okruhu ve Spa Francorchamps – dějišti závodu Total 24 hodin ve Spa – kde výprava testovala nejrůznější nastavení pro mokré i suché podmínky.
Tým Emil Frey Lexus Racing rovněž poukázal své úspěšné loňské jízdy ve Spa Francorchamps, kde získal celosvětově první pole position pro RC F GT3 a vybojoval si jasné vítězství v rámci tohoto kola seriálu International GT Open.
Šéf týmu Lorenz Frey uvedl, že k sebejistotě týmu přispělo i nedávné testování a vědomí toho, jak mistrně si vůz RC F GT3 vedl na náročném sedmikilometrovém okruhu ve Spa. „Uvážíme-li, že okruh ve Spa s rychlými zatáčkami našemu vozu Lexus RC F GT3 velmi vyhovuje, měli bychom očekávat dobré výsledky,“ komentoval. „Spa je jedním z nejnáročnějších podniků GT3 a pořádá se na pravděpodobně nejsenzačnějším závodním okruhu, a tak se všichni členové našeho týmu již nemohou dočkat, až zde Lexus pojede svůj první závod na 24 hodin.“
Za volanty dvojice vozů RC F GT3 týmu Emil Frey Lexus Racing se bude střídat sestava velmi zkušených jezdců, jako je např. Stéphane Ortelli z Monaka – někdejší vítěz závodu 24 hodin ve Spa a 24 hodin Le Mans.
LFA ART CAR
Lexus Europe v souvislosti s touto premiérou a současně 10. výročím označení ‚F‘, určeného pro výkonné modely značky, odhalí během závodního víkendu ve Spa svůj jedinečný vůz LFA Art Car. Lakování tohoto speciálu od portugalského výtvarníka Pedra Henriquese spojuje okamžitě rozpoznatelné křivky nejkultovnějšího supersportu Lexus LFA s organickým vzorem vyjadřujícím pocit pohybu a nepřetržitý vývoj.
„Při návrhu tohoto zbarvení jsem se nechal inspirovat myšlenkou jakési prchavosti dnešního života, kde jsou věci v neustálém pohybu a je obtížné cokoli zastavit,“ vysvětluje Pedro.
„Křivky použité v kresbách vyjadřují tento pocit všudypřítomného pohybu bez zastavení. Použitím ručně vyráběných materiálů a plynulých křivek na různých částech vozu jsem chtěl vyvolat dojem organičnosti. Touto cestou jsem měl v úmyslu dosáhnout zdání, že vůz nemá zcela přesně definovaný tvar a při pohybu se neustále mění.“
Lexus se umění a designu věnuje dlouhodobě, jak ostatně každoročně dokazuje prezentacemi značky v rámci milánského týdne designu. Letos v létě Lexus dále v Lisabonu vybudoval pop-up galerii UX Art Space by Lexus, kde se prezentují díla několika výtvarníků, včetně Pedra Henriquese.
HARMONOGRAM ZÁVODU TOTAL 24 HODIN VE SPA
Čtvrtek, 26. července 2018
11:45 - 13:15 Volná tréninková jízda č. 1 18:10 - 19:10 Pre-kvalifikace 20:50 - 21:05 Kvalifikace Q1 21:12 - 21:27 Kvalifikace Q2 21:34 - 21:49 Kvalifikace Q3 21:56 - 22:11 Kvalifikace Q4 22:30 - 00:00 Noční tréninková jízdaPátek 27. července 2018
17:45 - 18:15 Zahřívací fáze 18:30 - 19:00 Super PoleSobota 28. července 2018
16:30 Total 24 hodin ve SpaVšechny jízdy se budou vysílat živě prostřednictvím stránek: www.blancpain-gt-series.com
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?