Lexus Europe odhalí během závodního víkendu ve Spa svůj jedinečný vůz LFA Art Car. Lakování tohoto speciálu od portugalského výtvarníka Pedra Henriquese spojuje okamžitě rozpoznatelné křivky nejkultovnějšího supersportu Lexus LFA s organickým vzorem vyjadřujícím pocit pohybu a nepřetržitý vývoj.
Tým Emil Frey Lexus Racing při své první účasti v závodu Total 24 hodin ve Spa (28. - 29. července), který je 70. ročníkem tohoto kultovního vytrvalostního podniku, nasadí dva vozy Lexus RC F GT3. Účast v uvedeném závodu se opírá o výsledky týmu Emil Frey Lexus Racing v rámci první kompletní sezóny premiérového seriálu Blancpain GT Series, včetně senzačního vítězství v pátém kole šampionátu na jihofrancouzském okruhu Paul Ricard.
Lexus rovněž navazuje na slibné výstupy z nedávných testovacích jízd na okruhu ve Spa Francorchamps – dějišti závodu Total 24 hodin ve Spa – kde výprava testovala nejrůznější nastavení pro mokré i suché podmínky.
Tým Emil Frey Lexus Racing rovněž poukázal své úspěšné loňské jízdy ve Spa Francorchamps, kde získal celosvětově první pole position pro RC F GT3 a vybojoval si jasné vítězství v rámci tohoto kola seriálu International GT Open.
Šéf týmu Lorenz Frey uvedl, že k sebejistotě týmu přispělo i nedávné testování a vědomí toho, jak mistrně si vůz RC F GT3 vedl na náročném sedmikilometrovém okruhu ve Spa. „Uvážíme-li, že okruh ve Spa s rychlými zatáčkami našemu vozu Lexus RC F GT3 velmi vyhovuje, měli bychom očekávat dobré výsledky,“ komentoval. „Spa je jedním z nejnáročnějších podniků GT3 a pořádá se na pravděpodobně nejsenzačnějším závodním okruhu, a tak se všichni členové našeho týmu již nemohou dočkat, až zde Lexus pojede svůj první závod na 24 hodin.“
Za volanty dvojice vozů RC F GT3 týmu Emil Frey Lexus Racing se bude střídat sestava velmi zkušených jezdců, jako je např. Stéphane Ortelli z Monaka – někdejší vítěz závodu 24 hodin ve Spa a 24 hodin Le Mans.
LFA ART CAR
Lexus Europe v souvislosti s touto premiérou a současně 10. výročím označení ‚F‘, určeného pro výkonné modely značky, odhalí během závodního víkendu ve Spa svůj jedinečný vůz LFA Art Car. Lakování tohoto speciálu od portugalského výtvarníka Pedra Henriquese spojuje okamžitě rozpoznatelné křivky nejkultovnějšího supersportu Lexus LFA s organickým vzorem vyjadřujícím pocit pohybu a nepřetržitý vývoj.
„Při návrhu tohoto zbarvení jsem se nechal inspirovat myšlenkou jakési prchavosti dnešního života, kde jsou věci v neustálém pohybu a je obtížné cokoli zastavit,“ vysvětluje Pedro.
„Křivky použité v kresbách vyjadřují tento pocit všudypřítomného pohybu bez zastavení. Použitím ručně vyráběných materiálů a plynulých křivek na různých částech vozu jsem chtěl vyvolat dojem organičnosti. Touto cestou jsem měl v úmyslu dosáhnout zdání, že vůz nemá zcela přesně definovaný tvar a při pohybu se neustále mění.“
Lexus se umění a designu věnuje dlouhodobě, jak ostatně každoročně dokazuje prezentacemi značky v rámci milánského týdne designu. Letos v létě Lexus dále v Lisabonu vybudoval pop-up galerii UX Art Space by Lexus, kde se prezentují díla několika výtvarníků, včetně Pedra Henriquese.
HARMONOGRAM ZÁVODU TOTAL 24 HODIN VE SPA
Čtvrtek, 26. července 2018
11:45 - 13:15 Volná tréninková jízda č. 1 18:10 - 19:10 Pre-kvalifikace 20:50 - 21:05 Kvalifikace Q1 21:12 - 21:27 Kvalifikace Q2 21:34 - 21:49 Kvalifikace Q3 21:56 - 22:11 Kvalifikace Q4 22:30 - 00:00 Noční tréninková jízdaPátek 27. července 2018
17:45 - 18:15 Zahřívací fáze 18:30 - 19:00 Super PoleSobota 28. července 2018
16:30 Total 24 hodin ve SpaVšechny jízdy se budou vysílat živě prostřednictvím stránek: www.blancpain-gt-series.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?