Automobilka McLaren produkuje fantastické sportovní vozy, které mají snad jedinou chybu: pro většinu lidí jsou nedostupné. Stejné je to i s posledním modelem označovaný Senna, jehož cena v kombinaci s limitovanou produkcí z něj činí nedostupný sen mnoha milovníků motorismu. Pro ty, kteří by na něj měli peníze, ale nevyšel na ně pořadník, se však objevila zajímavá alternativa.
McLaren Senna je podle všech dostupných informací skutečně velmi zdařilým vozem, který kazí snad jen cenovka 837 000 dolarů (18.5 mi. korun) a produkce limitovaná na pouhých 499 kusů (přičemž všechny už znají svého vlastníka). Se zajímavou alternativou však přišla společnost Amalgam Collection.
Pokud vám název této společnosti nic neříká, dovolte nám uvést vás do obrazu. Jedná se totiž o společnost zaměřenou na stavbu neuvěřitelně propracovaných zmenšených modelů, které počtem detailů a kvalitou zpracování překonávají všechna očekávání.
V případě nového McLarenu byly ke stavbě modelu v měřítku 1:8 použity dokonce originální výkresy a data z CAD, které poskytla samotná automobilka. Na vývojim modelu se pak podíleli i technici a designéři z automobilky, kteří pracovali na skutečném voze.
Model na fotografiích patří do exkluzivní "Limited Edition," za kterou zákazníci zaplatí 8 184 dolarů, tedy cca 181 500 Kč. My jsme přitom na webu Sauto.cz nalezli novou Dacii Sandero 1,0 SCe Open, za kterou prodejce z Příbrami požaduje 184 700 Kč. Do částky 190 000 Kč pak byly v nabídce další tři nové vozy.
Pokud se ale někdo místo investice do nového či zánovního auta rozhodně investovat do tohoto modelu, bude se mu ve vitríně lesknout vůz lakovaný specifickým oranžovým lakem McLaren, který doplňují prvky z karbonu, speciálně lakovaná kola a modře lakované třmeny brzd. Pokud by však někomu tato barevná kombinace nevyhovovala, na výběr jsou ještě další dvě.
A zatímco nám tahle nabídka přijde naprosto šílená, v Amalgam Collection šli ještě dál a vytvořili i variantu Bespoke, která přijde již na 9 384 dolarů, tedy cca 208 000 Kč. Tady už si mohou zákazníci vybrat i specifické barvy, jednotlivé detaily v čalounění interiéru, jiný styl kol či barvu třmenů brzd, atd. Vrcholem je pak varianta Bespoke Plus, která startuje na částce 10 584 dolarů, tedy cca 234 600 Kč. Zde už mají zákazníci téměř volné ruce a vůz, interiér, barvy i doplňky si mohou objednávat podle vlastních představ.
Za zmínku jistě stojí, že vývoj tohoto modelu trval společnosti Amalgam cca 3 000 hodin. Výroba každého kusu pak zabere 300 hodin - ostatně není se ani příliš čemu divit, když jeden model měří na délku 600 milimetrů.
Modely je možné si objednávat u společnosti Amalgam, ovšem jak varuje Motor1.com, rozhodně není na co čekat. Výroba totiž bude podobně jako u normálního auta omezena a očekává se, že prodeje půjdou hladce. Ostatně pro mnoho majetných lidí to bude jediný způsob, jak model Senna vlastnit. Hodnota těchto modelů by, stejně jako v případě normálního auta, navíc ještě mohla postupem času růst.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?