Automobilka McLaren produkuje fantastické sportovní vozy, které mají snad jedinou chybu: pro většinu lidí jsou nedostupné. Stejné je to i s posledním modelem označovaný Senna, jehož cena v kombinaci s limitovanou produkcí z něj činí nedostupný sen mnoha milovníků motorismu. Pro ty, kteří by na něj měli peníze, ale nevyšel na ně pořadník, se však objevila zajímavá alternativa.
McLaren Senna je podle všech dostupných informací skutečně velmi zdařilým vozem, který kazí snad jen cenovka 837 000 dolarů (18.5 mi. korun) a produkce limitovaná na pouhých 499 kusů (přičemž všechny už znají svého vlastníka). Se zajímavou alternativou však přišla společnost Amalgam Collection.
Pokud vám název této společnosti nic neříká, dovolte nám uvést vás do obrazu. Jedná se totiž o společnost zaměřenou na stavbu neuvěřitelně propracovaných zmenšených modelů, které počtem detailů a kvalitou zpracování překonávají všechna očekávání.
V případě nového McLarenu byly ke stavbě modelu v měřítku 1:8 použity dokonce originální výkresy a data z CAD, které poskytla samotná automobilka. Na vývojim modelu se pak podíleli i technici a designéři z automobilky, kteří pracovali na skutečném voze.
Model na fotografiích patří do exkluzivní "Limited Edition," za kterou zákazníci zaplatí 8 184 dolarů, tedy cca 181 500 Kč. My jsme přitom na webu Sauto.cz nalezli novou Dacii Sandero 1,0 SCe Open, za kterou prodejce z Příbrami požaduje 184 700 Kč. Do částky 190 000 Kč pak byly v nabídce další tři nové vozy.
Pokud se ale někdo místo investice do nového či zánovního auta rozhodně investovat do tohoto modelu, bude se mu ve vitríně lesknout vůz lakovaný specifickým oranžovým lakem McLaren, který doplňují prvky z karbonu, speciálně lakovaná kola a modře lakované třmeny brzd. Pokud by však někomu tato barevná kombinace nevyhovovala, na výběr jsou ještě další dvě.
A zatímco nám tahle nabídka přijde naprosto šílená, v Amalgam Collection šli ještě dál a vytvořili i variantu Bespoke, která přijde již na 9 384 dolarů, tedy cca 208 000 Kč. Tady už si mohou zákazníci vybrat i specifické barvy, jednotlivé detaily v čalounění interiéru, jiný styl kol či barvu třmenů brzd, atd. Vrcholem je pak varianta Bespoke Plus, která startuje na částce 10 584 dolarů, tedy cca 234 600 Kč. Zde už mají zákazníci téměř volné ruce a vůz, interiér, barvy i doplňky si mohou objednávat podle vlastních představ.
Za zmínku jistě stojí, že vývoj tohoto modelu trval společnosti Amalgam cca 3 000 hodin. Výroba každého kusu pak zabere 300 hodin - ostatně není se ani příliš čemu divit, když jeden model měří na délku 600 milimetrů.
Modely je možné si objednávat u společnosti Amalgam, ovšem jak varuje Motor1.com, rozhodně není na co čekat. Výroba totiž bude podobně jako u normálního auta omezena a očekává se, že prodeje půjdou hladce. Ostatně pro mnoho majetných lidí to bude jediný způsob, jak model Senna vlastnit. Hodnota těchto modelů by, stejně jako v případě normálního auta, navíc ještě mohla postupem času růst.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?