I.D. R Pikes Peak má na svém kontě další rekord. Romain Dumas stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu s prvním čistě elektricky poháněným závodním vozem značky Volkswagen nový rekord v kategorii elektromobilů, a to časem 43,86 sekundy. Po rekordní jízdě v legendárním závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ před pouhými třemi týdny vylepšil Dumas v závodě do vrchu „Goodwood Hill Climb“ nejlepší čas z roku 2013 mezi elektricky poháněnými závodními vozy o 3,48 sekundy. Absolutní rekord drží i nadále Nick Heidfeld. Bývalý jezdec Formule 1 projel v roce 1999 trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.
„I.D. R Pikes Peak znovu pozoruhodným způsobem dokázal, že je velkolepým reprezentantem naší rodiny čistě elektricky poháněných modelů I.D.,“ řekl Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „Děkuji celému týmu. Po skvělém úspěchu na Pikes Peaku jsme v Goodwoodu opět ukázali, jakých výkonů je schopen elektricky poháněný závodní vůz. Je to velmi dobrá příprava na naši velkou elektrickou ofenzivu, která začne v nadcházejících letech.“
Nadšení neskrýval ani jezdec Volkswagenu Romain Dumas: „Goodwood je naprosto fantastickou akcí a já jsem přešťastný, že jsme zvítězili před tak velkolepým publikem,“ řekl 40letý Francouz po své další rekordní jízdě. „Trať je sice velmi krátká, ale zároveň rychlá a plná nečistot, takže ji nelze podceňovat. V každém případě bylo velkou poctou již to, že jsme se zde v Goodwoodu mohli postavit na start, ve společnosti tak mnoha fantastických jezdců a závodních automobilů i motocyklů, reprezentujících století motoristického sportu, to je jedinečné.“
Také ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets hodnotil účast v Goodwoodu pozitivně: „Přestože trať nemá na délku ani dva kilometry, znovu jsme dokázali, co v závodním voze I.D. R Pikes Peak vězí. Volkswagen se upsal elektrické mobilitě a rádi bychom využili každou příležitost, abychom ukázali, jak emocionální může být tento druh dopravy, a to ještě dřív, než přijde na trh první modelová řada Volkswagen s čistě elektrickým pohonem.“
Festival rychlosti v Goodwoodu přilákal ve dnech 12. až 15. července více než 200 000 návštěvníků, kteří na jihu Anglie oslavovali 25. výročí této pravidelně pořádané akce. Pocta motoristickému sportu na usedlosti vévody z Richmondu je největší akcí svého druhu na světě. A i v letošním roce byl seznam startujících dlouhým výčtem významných osobností motoristického sportu.
Kromě Dumase v závodním voze I.D. R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) a Hanse-Joachima „Strietzela“ Stucka (D) a Jochiho Kleinta (D) ve voze Volkwagen Golf 2 Bi-Motor Pikes Peak o výkonu 480 kW (652 k) z roku 1987 se na start postavili mimo jiné Giacomo Agostini (I), Derek Bell (GB), Emerson Fittipaldi (BR), Mika Häkkinen (FIN), Tom Kristensen (DK), Nick Mason (GB), Sébastien Ogier (F), Richard Petty (USA), Walter Röhrl (D) nebo Sir Jackie Stewart (GB)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.