Kia Stinger na sebe upoutává pozornost již od té chvíle, kdy se poprvé ukázala na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Během prvních jízdních testů se pak ukázalo, že kromě velice zdařilého designu dokáže nabídnout i dostatečný výkon a skvělé jízdní vlastnosti. A zřejmě i díky tomu se automobilce podařilo získat skvělou zakázku.
Právě Kia Stinger se totiž stane novým služebním vozem dálniční policie v australském Queenslandu, kde nahradí dosluhující Holdeny Commodore a Fordy Falcon. Prvních 50 Stingerů přitom začne hlídkovat již tento týden, během následující doby se pak celá flotila rozroste na cca 200 vozidel.
Výkonné sedany dostaly pro službu u policie specifické polepy, majáky a sirénu. Fotky interiéru bohužel nemáme k dispozici, ovšem předpokládat se dá standardní policejní vybavení. Pod kapotou policejních Stingerů bude 3.3 litrová benzínová V6 o standardním výkonu 370 koní (272 kW) a 510 Nm točivého momentu. Zda se policejní varianta dočká vyššího výkonu bohužel netušíme, ovšem už ve standardním nastavení dokáže nabídnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.7 sekundy a maximální rychlost téměř 270 km/h.
„Stinger si vedl dobře ve všech ohledech a od našich důstojníků dostal ta nejlepší hodnocení," uvedl Mike Keating, asistent komisaře z dopravního oddělení, pro News.com.au. Kia Stinger musela mít skutečně působivé hodnocení, neboť je vůbec prvním zahraničním automobilem, který bude v Austrálii na této pozici sloužit.
Velký podíl na tom má i skutečnost, že Ford ani Holden již nemají v Austrálii své továrny. Policisté se tak při výběru nových služebních vozidel museli porozhlédnout v zahraničí a Kia dokonale využila příležitosti, jak uvádí News.com.au.
Oněch 370 koní pod kapotou bude k nahánění zločinců bohatě stačit, ovšem brzy by se Stinger mohl stát ještě nebezpečnějším. Podle dosud nepotvrzených spekulací by totiž Stinger mohl dostat výkon až 405 koní a hlavně upravený podvozek. Na to si však budeme muset ještě počkat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?