Kia Stinger na sebe upoutává pozornost již od té chvíle, kdy se poprvé ukázala na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Během prvních jízdních testů se pak ukázalo, že kromě velice zdařilého designu dokáže nabídnout i dostatečný výkon a skvělé jízdní vlastnosti. A zřejmě i díky tomu se automobilce podařilo získat skvělou zakázku.
Právě Kia Stinger se totiž stane novým služebním vozem dálniční policie v australském Queenslandu, kde nahradí dosluhující Holdeny Commodore a Fordy Falcon. Prvních 50 Stingerů přitom začne hlídkovat již tento týden, během následující doby se pak celá flotila rozroste na cca 200 vozidel.
Výkonné sedany dostaly pro službu u policie specifické polepy, majáky a sirénu. Fotky interiéru bohužel nemáme k dispozici, ovšem předpokládat se dá standardní policejní vybavení. Pod kapotou policejních Stingerů bude 3.3 litrová benzínová V6 o standardním výkonu 370 koní (272 kW) a 510 Nm točivého momentu. Zda se policejní varianta dočká vyššího výkonu bohužel netušíme, ovšem už ve standardním nastavení dokáže nabídnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.7 sekundy a maximální rychlost téměř 270 km/h.
„Stinger si vedl dobře ve všech ohledech a od našich důstojníků dostal ta nejlepší hodnocení," uvedl Mike Keating, asistent komisaře z dopravního oddělení, pro News.com.au. Kia Stinger musela mít skutečně působivé hodnocení, neboť je vůbec prvním zahraničním automobilem, který bude v Austrálii na této pozici sloužit.
Velký podíl na tom má i skutečnost, že Ford ani Holden již nemají v Austrálii své továrny. Policisté se tak při výběru nových služebních vozidel museli porozhlédnout v zahraničí a Kia dokonale využila příležitosti, jak uvádí News.com.au.
Oněch 370 koní pod kapotou bude k nahánění zločinců bohatě stačit, ovšem brzy by se Stinger mohl stát ještě nebezpečnějším. Podle dosud nepotvrzených spekulací by totiž Stinger mohl dostat výkon až 405 koní a hlavně upravený podvozek. Na to si však budeme muset ještě počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.