Kia Stinger na sebe upoutává pozornost již od té chvíle, kdy se poprvé ukázala na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Během prvních jízdních testů se pak ukázalo, že kromě velice zdařilého designu dokáže nabídnout i dostatečný výkon a skvělé jízdní vlastnosti. A zřejmě i díky tomu se automobilce podařilo získat skvělou zakázku.
Právě Kia Stinger se totiž stane novým služebním vozem dálniční policie v australském Queenslandu, kde nahradí dosluhující Holdeny Commodore a Fordy Falcon. Prvních 50 Stingerů přitom začne hlídkovat již tento týden, během následující doby se pak celá flotila rozroste na cca 200 vozidel.
Výkonné sedany dostaly pro službu u policie specifické polepy, majáky a sirénu. Fotky interiéru bohužel nemáme k dispozici, ovšem předpokládat se dá standardní policejní vybavení. Pod kapotou policejních Stingerů bude 3.3 litrová benzínová V6 o standardním výkonu 370 koní (272 kW) a 510 Nm točivého momentu. Zda se policejní varianta dočká vyššího výkonu bohužel netušíme, ovšem už ve standardním nastavení dokáže nabídnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.7 sekundy a maximální rychlost téměř 270 km/h.
„Stinger si vedl dobře ve všech ohledech a od našich důstojníků dostal ta nejlepší hodnocení," uvedl Mike Keating, asistent komisaře z dopravního oddělení, pro News.com.au. Kia Stinger musela mít skutečně působivé hodnocení, neboť je vůbec prvním zahraničním automobilem, který bude v Austrálii na této pozici sloužit.
Velký podíl na tom má i skutečnost, že Ford ani Holden již nemají v Austrálii své továrny. Policisté se tak při výběru nových služebních vozidel museli porozhlédnout v zahraničí a Kia dokonale využila příležitosti, jak uvádí News.com.au.
Oněch 370 koní pod kapotou bude k nahánění zločinců bohatě stačit, ovšem brzy by se Stinger mohl stát ještě nebezpečnějším. Podle dosud nepotvrzených spekulací by totiž Stinger mohl dostat výkon až 405 koní a hlavně upravený podvozek. Na to si však budeme muset ještě počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.