Po dvou úspěších v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruzích v Magny-Cours a Spa-Francorchamps vytvořil tento vysoce výkonný hatchback na okruhu Velké ceny v britském Silverstonu nový jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 31,32 sekundy. Pokořil tak rekordní čas, který stanovil vůz Civic Type R předchozí generace v rámci podobné výzvy v roce 2016.
Vůz Type R pilotoval trojnásobný vítěz série British Touring Car Championship Matt Neal, který v současnosti v soutěži BTCC 2018 závodí s vozem Honda Civic Type R u týmu Halfords Yuasa Racing.
Okruh Velké ceny v Silverstonu je vzrušující trať o délce 5,89 km, kde se rovinky i rychlé zatáčky střídají s techničtějšími úseky, kde je nezbytné přesné vedení vozu. Optimalizovaný 2.0 litrový motor VTEC TURBO poskytl vozu Civic Type R nekompromisní výkon, který Neal dokázal skvěle zužitkovat na rovinkách i při rychlých výjezdech ze zatáček.
Navíc rychlost tohoto okruhu dá vyniknout aerodynamickým vlastnostem vozu a právě zde se výrazně projevil nejvyváženější poměr mezi vztlakem a odporem modelu Civic Type R v dané třídě. V režimu +R systém adaptivních tlumičů umožňuje pevnější a plošší jízdu a tím i rychlejší průjezd plynoucími zatáčkami okruhu v Silverstonu.
Matt Neal k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Skutečnou výhodu jsem u vozu Type R pocítil ve velmi rychlých zatáčkách, kde se projevila jeho stabilita daná aerodynamickými vlastnostmi a novým vyspělým systémem zavěšení. Do zatáček jako jsou Copse a Stowe na konci rovinky Hangar si můžete s naprostou jistotou uchovat vysokou vstupní rychlost.“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R Neal ještě dodal: „Není to jedna konkrétní věc, která z tohoto modelu Type R dělá nejlepší vůz v dané kategorii, jedná se o souhrn vlastností. Oproti předchozím modelům se jedná od základu o zcela novou platformu a Honda podrobně prozkoumala a zlepšila každou oblast. Od stability ovládání díky víceprvkovému zavěšení, přes aerodynamické vlastnosti, snížené těžiště, vůz je širší i delší, skvěle reaguje na řízení, až po přenos výkonu motoru, v každém směru bylo dosaženo pokroku.“
V jezdecké sestavě pro zbývající pokusy o překonání traťových rekordů v rámci výzvy Type R Challenge 2018 se představí bývalý mistr světa ve Formuli 1 Jenson Button (Spojené království), který v současnosti působí v sérii Super GT na vozu NSX, a jezdec mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko).
Pro nový vůz Honda Civic Type R je rekordní čas na okruhu v Silverstonu již čtvrtým jednokolovým traťovým rekordem, který si připisuje. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Následně jezdec mistrovství WTCR Esteban Guerrieri vytvořil na okruhu Velké ceny v Magny-Cours ve Francii nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 1,51 sekundy, a vzápětí Bertrand Baguette dosáhl ve stejném voze času 2 minuty 53,72 sekund na okruhu ve Spa-Francorchamps v Belgii.
Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.