Po dvou úspěších v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruzích v Magny-Cours a Spa-Francorchamps vytvořil tento vysoce výkonný hatchback na okruhu Velké ceny v britském Silverstonu nový jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 31,32 sekundy. Pokořil tak rekordní čas, který stanovil vůz Civic Type R předchozí generace v rámci podobné výzvy v roce 2016.
Vůz Type R pilotoval trojnásobný vítěz série British Touring Car Championship Matt Neal, který v současnosti v soutěži BTCC 2018 závodí s vozem Honda Civic Type R u týmu Halfords Yuasa Racing.
Okruh Velké ceny v Silverstonu je vzrušující trať o délce 5,89 km, kde se rovinky i rychlé zatáčky střídají s techničtějšími úseky, kde je nezbytné přesné vedení vozu. Optimalizovaný 2.0 litrový motor VTEC TURBO poskytl vozu Civic Type R nekompromisní výkon, který Neal dokázal skvěle zužitkovat na rovinkách i při rychlých výjezdech ze zatáček.
Navíc rychlost tohoto okruhu dá vyniknout aerodynamickým vlastnostem vozu a právě zde se výrazně projevil nejvyváženější poměr mezi vztlakem a odporem modelu Civic Type R v dané třídě. V režimu +R systém adaptivních tlumičů umožňuje pevnější a plošší jízdu a tím i rychlejší průjezd plynoucími zatáčkami okruhu v Silverstonu.
Matt Neal k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Skutečnou výhodu jsem u vozu Type R pocítil ve velmi rychlých zatáčkách, kde se projevila jeho stabilita daná aerodynamickými vlastnostmi a novým vyspělým systémem zavěšení. Do zatáček jako jsou Copse a Stowe na konci rovinky Hangar si můžete s naprostou jistotou uchovat vysokou vstupní rychlost.“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R Neal ještě dodal: „Není to jedna konkrétní věc, která z tohoto modelu Type R dělá nejlepší vůz v dané kategorii, jedná se o souhrn vlastností. Oproti předchozím modelům se jedná od základu o zcela novou platformu a Honda podrobně prozkoumala a zlepšila každou oblast. Od stability ovládání díky víceprvkovému zavěšení, přes aerodynamické vlastnosti, snížené těžiště, vůz je širší i delší, skvěle reaguje na řízení, až po přenos výkonu motoru, v každém směru bylo dosaženo pokroku.“
V jezdecké sestavě pro zbývající pokusy o překonání traťových rekordů v rámci výzvy Type R Challenge 2018 se představí bývalý mistr světa ve Formuli 1 Jenson Button (Spojené království), který v současnosti působí v sérii Super GT na vozu NSX, a jezdec mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko).
Pro nový vůz Honda Civic Type R je rekordní čas na okruhu v Silverstonu již čtvrtým jednokolovým traťovým rekordem, který si připisuje. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Následně jezdec mistrovství WTCR Esteban Guerrieri vytvořil na okruhu Velké ceny v Magny-Cours ve Francii nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 1,51 sekundy, a vzápětí Bertrand Baguette dosáhl ve stejném voze času 2 minuty 53,72 sekund na okruhu ve Spa-Francorchamps v Belgii.
Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.