Po dvou úspěších v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruzích v Magny-Cours a Spa-Francorchamps vytvořil tento vysoce výkonný hatchback na okruhu Velké ceny v britském Silverstonu nový jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 31,32 sekundy. Pokořil tak rekordní čas, který stanovil vůz Civic Type R předchozí generace v rámci podobné výzvy v roce 2016.
Vůz Type R pilotoval trojnásobný vítěz série British Touring Car Championship Matt Neal, který v současnosti v soutěži BTCC 2018 závodí s vozem Honda Civic Type R u týmu Halfords Yuasa Racing.
Okruh Velké ceny v Silverstonu je vzrušující trať o délce 5,89 km, kde se rovinky i rychlé zatáčky střídají s techničtějšími úseky, kde je nezbytné přesné vedení vozu. Optimalizovaný 2.0 litrový motor VTEC TURBO poskytl vozu Civic Type R nekompromisní výkon, který Neal dokázal skvěle zužitkovat na rovinkách i při rychlých výjezdech ze zatáček.
Navíc rychlost tohoto okruhu dá vyniknout aerodynamickým vlastnostem vozu a právě zde se výrazně projevil nejvyváženější poměr mezi vztlakem a odporem modelu Civic Type R v dané třídě. V režimu +R systém adaptivních tlumičů umožňuje pevnější a plošší jízdu a tím i rychlejší průjezd plynoucími zatáčkami okruhu v Silverstonu.
Matt Neal k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Skutečnou výhodu jsem u vozu Type R pocítil ve velmi rychlých zatáčkách, kde se projevila jeho stabilita daná aerodynamickými vlastnostmi a novým vyspělým systémem zavěšení. Do zatáček jako jsou Copse a Stowe na konci rovinky Hangar si můžete s naprostou jistotou uchovat vysokou vstupní rychlost.“
Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R Neal ještě dodal: „Není to jedna konkrétní věc, která z tohoto modelu Type R dělá nejlepší vůz v dané kategorii, jedná se o souhrn vlastností. Oproti předchozím modelům se jedná od základu o zcela novou platformu a Honda podrobně prozkoumala a zlepšila každou oblast. Od stability ovládání díky víceprvkovému zavěšení, přes aerodynamické vlastnosti, snížené těžiště, vůz je širší i delší, skvěle reaguje na řízení, až po přenos výkonu motoru, v každém směru bylo dosaženo pokroku.“
V jezdecké sestavě pro zbývající pokusy o překonání traťových rekordů v rámci výzvy Type R Challenge 2018 se představí bývalý mistr světa ve Formuli 1 Jenson Button (Spojené království), který v současnosti působí v sérii Super GT na vozu NSX, a jezdec mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko).
Pro nový vůz Honda Civic Type R je rekordní čas na okruhu v Silverstonu již čtvrtým jednokolovým traťovým rekordem, který si připisuje. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Následně jezdec mistrovství WTCR Esteban Guerrieri vytvořil na okruhu Velké ceny v Magny-Cours ve Francii nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 1,51 sekundy, a vzápětí Bertrand Baguette dosáhl ve stejném voze času 2 minuty 53,72 sekund na okruhu ve Spa-Francorchamps v Belgii.
Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?