Je vcelku běžným zvykem, že policejní sbory často spolupracují s domácími automobilkami. V Itálii může být příkladem takového jednání například pořízení 500 Fiatů Tipo, které obdrželi italští Karabiniéři. Koncern FCA však disponuje větším počtem zajímavých automobilek, z jejichž produkce italští policisté těží.
Jeep samozřejmě není italskou automobilkou, ovšem i tato značka spadá do italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobilu, v jehož vedení stojí Sergie Marchionne. A právě tento muž se společně s představiteli policie a dalšími zástupci koncernu FCA účastnil slavnostního předávání tradičního amerického off-roadu Jeep Wrangler do rukou italských Karabiniéři.
Nový služební Wrangler sice není tím nejnovějším, který automobilka představila na autosalonu v Detroitu, ovšem i tak má hodně co nabídnout. Karabiniéři totiž využijí jeho schopností během hlídkování mezi oblastmi Cattolica a Bellaria, kde se bude vůz často pohybovat mimo bezpečí asfaltu.
Gazelle, jak policisté nový vůz pojmenovali, je totiž určen k hlídkové činnosti přímo na plážích a pobřežích - tedy ve stylu "Pobřežní hlídky." Potkat ho navíc budete moci i v populárních letoviscích, jako například Rimini nebo Riccione.
Nový policejní Wrangler navíc není v úplně sériovém stavu. Policisté ho obdrželi doplněný o balíček "Mopar One," což znamená zvýšený podvozek s novými tlumiči a pružinami, nový stabilizátor, větší kola se 32-palcovými off-road pneumatikami a samozřejmě nechybí ani přední a zadní zástěrky.
Jako každý správný služebák musela Gazelle dostat policejní polep, majáky, sirénu, přídavná světla, vysílačky a řadu dalších drobností. Pod kapotou se ukrývá 2.8 litrový diesel o výkonu 160 koní a 400 Nm, který posílá výkon na všechna kola prostřednictvím automatické převodovky.
Nový Wrangler však není jediným Jeepem ve službách Karabiniéři. Již před časem dostala tato speciální bezpečnostní jednotka i Jeep Renegade, kterému v garážích dělají společnost sourozenci z koncernu FCA jako Fiat Tipo, Fiat PAnda 4x4, Fiat Doblo, Ducato a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Poslední jmenovaná však slouží hlavně k rychlému transportu, například orgánů k transplantaci, nebo k doprovodným a reprezentačním účelům.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?