Je vcelku běžným zvykem, že policejní sbory často spolupracují s domácími automobilkami. V Itálii může být příkladem takového jednání například pořízení 500 Fiatů Tipo, které obdrželi italští Karabiniéři. Koncern FCA však disponuje větším počtem zajímavých automobilek, z jejichž produkce italští policisté těží.
Jeep samozřejmě není italskou automobilkou, ovšem i tato značka spadá do italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobilu, v jehož vedení stojí Sergie Marchionne. A právě tento muž se společně s představiteli policie a dalšími zástupci koncernu FCA účastnil slavnostního předávání tradičního amerického off-roadu Jeep Wrangler do rukou italských Karabiniéři.
Nový služební Wrangler sice není tím nejnovějším, který automobilka představila na autosalonu v Detroitu, ovšem i tak má hodně co nabídnout. Karabiniéři totiž využijí jeho schopností během hlídkování mezi oblastmi Cattolica a Bellaria, kde se bude vůz často pohybovat mimo bezpečí asfaltu.
Gazelle, jak policisté nový vůz pojmenovali, je totiž určen k hlídkové činnosti přímo na plážích a pobřežích - tedy ve stylu "Pobřežní hlídky." Potkat ho navíc budete moci i v populárních letoviscích, jako například Rimini nebo Riccione.
Nový policejní Wrangler navíc není v úplně sériovém stavu. Policisté ho obdrželi doplněný o balíček "Mopar One," což znamená zvýšený podvozek s novými tlumiči a pružinami, nový stabilizátor, větší kola se 32-palcovými off-road pneumatikami a samozřejmě nechybí ani přední a zadní zástěrky.
Jako každý správný služebák musela Gazelle dostat policejní polep, majáky, sirénu, přídavná světla, vysílačky a řadu dalších drobností. Pod kapotou se ukrývá 2.8 litrový diesel o výkonu 160 koní a 400 Nm, který posílá výkon na všechna kola prostřednictvím automatické převodovky.
Nový Wrangler však není jediným Jeepem ve službách Karabiniéři. Již před časem dostala tato speciální bezpečnostní jednotka i Jeep Renegade, kterému v garážích dělají společnost sourozenci z koncernu FCA jako Fiat Tipo, Fiat PAnda 4x4, Fiat Doblo, Ducato a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Poslední jmenovaná však slouží hlavně k rychlému transportu, například orgánů k transplantaci, nebo k doprovodným a reprezentačním účelům.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.