Nejdostupnější Porsche na trhu? Bez vývrtky si ho nevychutnáte

Porsche si připravilo k oslavám 70 let na trhu i speciální víno Cuvée 356
Porsche si připravilo k oslavám 70 let na trhu i speciální víno Cuvée 356, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. června 2018 13:58
Sdílej:

Automobilka Porsche slaví tento rok 70 let své existence, z čehož ve velké míře těží i její zákazníci a obdivovatelé. Vychutnávat si požitek z jízdy ve sportovním voze této renomované automobilky však není dostupné všem, proto se automobilka v rámci oslav rozhodla nabídnout ještě jeden výjimečný požitek, který ocení zejména všichni vinaři.

Tradiční německá automobilka totiž oznámila, že v rámci oslav svých 70. narozenin nechala připravit svou vlastní edici vína, která nese název podle vůbec prvního sportovního modelu, kterým bylo Porsche 356.

Cuvée 356, jak se víno jmenuje, vzniklo ve spolupráci s vinařstvím Tement, které sídlí na jihu rakouského Štýrska. Na volbu tohoto vinařství měly zásadní vliv hned dvě skutečnosti: První Porsche 356 bylo vyrobeno ve městě Gmünd, které leží zhruba 250 kilometrů od hlavního sídla vinařství Tment. Druhý důvod pak poskytl Walter Röhrl, ambasador značka a jeden z nejobdivovanějších rally-jezdců historie, který je velkým milovníkem vína. K jeho oblíbeným odrůdám patří především Sauvignon blanc, kterým je vinařství Tement proslulé.

„Vždycky jsem byl přesvědčen, že nejde jen o nejlepší odrůdu vína, ale že vždy všechno závisí na vinařské oblasti," pronesl Manfred Tement, zakladatel a manažer společnosti Waingut Tement. „A Sauvignon dosahuje v jižním Štýrsku dokonalosti," dodal.

Röhrl a vinařský distributor Alexander Baron von Essen navštívili Tement koncem prosince, aby ochutnali základy pro Cuvée 356 a Arminovi Tement, synovi zakladatele vinařství, s perfektní kombinací. Výsledkem je víno složené v poměru 65 % Pinot blanc, 18 % Chardonnay, 12 % Sauvignon blanc a 5 % Pinot gris.

„Vlastnosti tohoto vína byly nakombinovány ve snaze docílit velice lehkého bílého vína co se alkoholu týče, které bude velice sofistikované, pitné, elegantní a s lehce ořechovou a ovocnou vůní," vysvětlil Holger Schamm, manažer restaurace Christophorus.

Cuvée 356 bude k zakoupení právě v restauraci Christophorus  a současně v obchodu u muzea automobilky Porsche ve Stuttgartu. Pokud se tedy náhodou do těchto míst vypravte, nezapomeňte si dát stranou pár stovek na ochutnávku. Cena lahve by se podle The Drive mohla pohybovat okolo 23 dolarů, tedy cca 510 korun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.