Automobilka Porsche slaví tento rok 70 let své existence, z čehož ve velké míře těží i její zákazníci a obdivovatelé. Vychutnávat si požitek z jízdy ve sportovním voze této renomované automobilky však není dostupné všem, proto se automobilka v rámci oslav rozhodla nabídnout ještě jeden výjimečný požitek, který ocení zejména všichni vinaři.
Tradiční německá automobilka totiž oznámila, že v rámci oslav svých 70. narozenin nechala připravit svou vlastní edici vína, která nese název podle vůbec prvního sportovního modelu, kterým bylo Porsche 356.
Cuvée 356, jak se víno jmenuje, vzniklo ve spolupráci s vinařstvím Tement, které sídlí na jihu rakouského Štýrska. Na volbu tohoto vinařství měly zásadní vliv hned dvě skutečnosti: První Porsche 356 bylo vyrobeno ve městě Gmünd, které leží zhruba 250 kilometrů od hlavního sídla vinařství Tment. Druhý důvod pak poskytl Walter Röhrl, ambasador značka a jeden z nejobdivovanějších rally-jezdců historie, který je velkým milovníkem vína. K jeho oblíbeným odrůdám patří především Sauvignon blanc, kterým je vinařství Tement proslulé.
„Vždycky jsem byl přesvědčen, že nejde jen o nejlepší odrůdu vína, ale že vždy všechno závisí na vinařské oblasti," pronesl Manfred Tement, zakladatel a manažer společnosti Waingut Tement. „A Sauvignon dosahuje v jižním Štýrsku dokonalosti," dodal.
Röhrl a vinařský distributor Alexander Baron von Essen navštívili Tement koncem prosince, aby ochutnali základy pro Cuvée 356 a Arminovi Tement, synovi zakladatele vinařství, s perfektní kombinací. Výsledkem je víno složené v poměru 65 % Pinot blanc, 18 % Chardonnay, 12 % Sauvignon blanc a 5 % Pinot gris.
„Vlastnosti tohoto vína byly nakombinovány ve snaze docílit velice lehkého bílého vína co se alkoholu týče, které bude velice sofistikované, pitné, elegantní a s lehce ořechovou a ovocnou vůní," vysvětlil Holger Schamm, manažer restaurace Christophorus.
Cuvée 356 bude k zakoupení právě v restauraci Christophorus a současně v obchodu u muzea automobilky Porsche ve Stuttgartu. Pokud se tedy náhodou do těchto míst vypravte, nezapomeňte si dát stranou pár stovek na ochutnávku. Cena lahve by se podle The Drive mohla pohybovat okolo 23 dolarů, tedy cca 510 korun.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.