Poplatky za využívání dálnic jsou běžné téměř v celém světě. Stejně tak běžní jsou ale i řidiči, kterým se za jízdu po dálnici prostě platit nechce. A zatím co v Česku se tito řidiči spoléhají na štěstí a zkouší jezdit bez známky, v zahraničí musí být lidé vynalézavější, neboť mýtné brány s kamerami zas tak snadno oklamat nelze. Tedy alespoň by nemělo jít.
Člověk je však tvor vynalézavý s snadno si dokáže poradit téměř s každým problémem - tedy alespoň pokud chce a pokud mu to něco přinese. To dokázal i tento řidič Chrysleru Pacifica na dálnici v Miami, který se velice elegantně vyhnul zaznamenání své registrační značky během průjezdu mýtnou bránou.
Jak ukazuje záznam, který na floridské dálnici natočili manželé Sammy a Maytes Salinas, řidič Chrysleru před průjezdem bránou zakryje registrační značku roletkou, kterou opět zvedne až několik metrů za mýtnou bránou. K jeho smůle byl však pár jeho jednáním rozhořčen a rozhodl se celou situaci patřičně rozmáznout předáním videa televizní stanici CBS4 News.
„Není to spravedlivé. My všichni musíme platit mýtné, tak proč on ne?" uvedla Sammy v interview pro CBS4 News. „K tomu přeci Sunpass je, aby všichni, kdo využívají dálnice, za to také zaplatili." (Sunpass - elektronický systém výběru mýtného na floridských dálnicích, pozn. redakce)
Televizní stanice pak záznam, na kterém je vidět i registrační značka řidiče, předala příslušníkovi floridské policie Joe Sanchezovi, který neskrýval údiv. „Wow. Neuvěřitelné. Jsou stále kreativnější," dodal policista z floridského dálničního oddělení, který současně přiznal, že nic takového ještě v praxi neviděl.
Sehnat podobný kryt registrační značky přitom není nic obtížného. Tmavá roletka je ukrytá v rámečku a řidič ji může během chvíle stáhnout a vytáhnout prostřednictvím dálkového ovladače. Pořídit se přitom dají za pár stovek na internetu. Řidičům na Floridě se však podobná zařízení příliš nevyplácí, neboť riskují pokuty až do výše 4000 Kč, jak uvedla CBS4 News.
Jak tento konkrétní řidič dopadl bohužel nevíme, ovšem díky video-záznamu má teď policie jeho registrační značku a tak se dá předpokládat, že si následky ponese poměrně brzy. Policista Sanchez navíc dodal, že mýtný systém registruje i řidiče se zakrytou značkou. Pokud tedy řidič takto jezdí delší dobu, může se těšit na mastný účet za neuhrazené poplatky a úroky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?