Emoce, dynamika a ryzí automobilová fascinace – tyto atributy představují ztělesnění sportovních tradic modelů značky Škoda s označením RS. Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, jako první vysoce výkonné SUV české značky, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz se 7místým SUV Škoda Kodiaq RS rychlostní rekord. Nový model demonstruje své výkonnostní kvality a rozšiřuje nabídku vysoce výkonných modelů značky Škoda s označením RS (Rally Sport).
Fuchsröhre, Schwedenkreuz a Karussell – slavné úseky na legendární Nordschleife jsou známé fanouškům motoristického sportu po celém světě. Žádná jiná závodní trať není náročnější, nikde se řidiči a jejich vozy nepřiblíží více ke svým limitům než na tomto 20,832 kilometrů dlouhém okruhu v německém regionu Eifel. Škoda Kodiaq RS na této trati obstála a stala se nejrychlejším 7místným SUV s časem 9:29:84 minuty.
Při rekordní jízdě seděla za volantem vozu Škoda Kodiaq RS známá závodnice Sabine Schmitz, která na Nürburgringu pravidelně startuje v okruhovém mistrovství a ve 24hodinových závodech. V roce 1996 tento závod vyhrála jako první žena v historii a úspěch si zopakovala hned v následujícím roce. Do povědomí veřejnosti se nejvíce zapsala jako dlouholetá řidička „Ring Taxi“ a jako moderátorka různých motoristických pořadů. Sabine Schmitz odhaduje, že dosud objela okruh Nordschleife více než 30 000krát.
„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych Kodiaq RS na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.
Za vývoj vozu Kodiaq RS je zodpovědný František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ze Škoda Auto, který byl při pokusu o překonání rekordu přítomen. „Kodiaq RS ztělesňuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, stejně jako emoce a dynamiku,“ zdůraznil Drábek.
Sportovní varianta populárního vozu Škoda Kodiaq přichází s exkluzivní motorizací 2,0 BiTDI se 176 kW (239 k) a nejvyšším točivým momentem 500 Nm. Tyto parametry znamenají působivý nejvyšší výkon a mohutný zátah i při nízkých otáčkách. Selektivní katalytická redukce (SCR) se stará o špičkovou čistotu výfukových plynů.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát bude v modelové řadě Kodiaq dodáván výhradně pro verzi RS a spolu se systémem Dynamic Sound Boost modelu dodávají tu pravou sportovní dynamiku. Na úspěšné dosažení traťového rekordu na Severní smyčce měly podstatný vliv jízdní vlastnosti vozu Škoda Kodiaq RS, adaptivní podvozek (DCC), včetně volby jízdního profilu (Driving Mode Select), progresivní řízení a pohon 4×4.
Světová premiéra vozu Škoda Kodiaq RS se odehraje v říjnu letošního roku na autosalonu v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.