Emoce, dynamika a ryzí automobilová fascinace – tyto atributy představují ztělesnění sportovních tradic modelů značky Škoda s označením RS. Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, jako první vysoce výkonné SUV české značky, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz se 7místým SUV Škoda Kodiaq RS rychlostní rekord. Nový model demonstruje své výkonnostní kvality a rozšiřuje nabídku vysoce výkonných modelů značky Škoda s označením RS (Rally Sport).
Fuchsröhre, Schwedenkreuz a Karussell – slavné úseky na legendární Nordschleife jsou známé fanouškům motoristického sportu po celém světě. Žádná jiná závodní trať není náročnější, nikde se řidiči a jejich vozy nepřiblíží více ke svým limitům než na tomto 20,832 kilometrů dlouhém okruhu v německém regionu Eifel. Škoda Kodiaq RS na této trati obstála a stala se nejrychlejším 7místným SUV s časem 9:29:84 minuty.
Při rekordní jízdě seděla za volantem vozu Škoda Kodiaq RS známá závodnice Sabine Schmitz, která na Nürburgringu pravidelně startuje v okruhovém mistrovství a ve 24hodinových závodech. V roce 1996 tento závod vyhrála jako první žena v historii a úspěch si zopakovala hned v následujícím roce. Do povědomí veřejnosti se nejvíce zapsala jako dlouholetá řidička „Ring Taxi“ a jako moderátorka různých motoristických pořadů. Sabine Schmitz odhaduje, že dosud objela okruh Nordschleife více než 30 000krát.
„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych Kodiaq RS na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.
Za vývoj vozu Kodiaq RS je zodpovědný František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ze Škoda Auto, který byl při pokusu o překonání rekordu přítomen. „Kodiaq RS ztělesňuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, stejně jako emoce a dynamiku,“ zdůraznil Drábek.
Sportovní varianta populárního vozu Škoda Kodiaq přichází s exkluzivní motorizací 2,0 BiTDI se 176 kW (239 k) a nejvyšším točivým momentem 500 Nm. Tyto parametry znamenají působivý nejvyšší výkon a mohutný zátah i při nízkých otáčkách. Selektivní katalytická redukce (SCR) se stará o špičkovou čistotu výfukových plynů.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát bude v modelové řadě Kodiaq dodáván výhradně pro verzi RS a spolu se systémem Dynamic Sound Boost modelu dodávají tu pravou sportovní dynamiku. Na úspěšné dosažení traťového rekordu na Severní smyčce měly podstatný vliv jízdní vlastnosti vozu Škoda Kodiaq RS, adaptivní podvozek (DCC), včetně volby jízdního profilu (Driving Mode Select), progresivní řízení a pohon 4×4.
Světová premiéra vozu Škoda Kodiaq RS se odehraje v říjnu letošního roku na autosalonu v Paříži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?