Emoce, dynamika a ryzí automobilová fascinace – tyto atributy představují ztělesnění sportovních tradic modelů značky Škoda s označením RS. Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, jako první vysoce výkonné SUV české značky, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz se 7místým SUV Škoda Kodiaq RS rychlostní rekord. Nový model demonstruje své výkonnostní kvality a rozšiřuje nabídku vysoce výkonných modelů značky Škoda s označením RS (Rally Sport).
Fuchsröhre, Schwedenkreuz a Karussell – slavné úseky na legendární Nordschleife jsou známé fanouškům motoristického sportu po celém světě. Žádná jiná závodní trať není náročnější, nikde se řidiči a jejich vozy nepřiblíží více ke svým limitům než na tomto 20,832 kilometrů dlouhém okruhu v německém regionu Eifel. Škoda Kodiaq RS na této trati obstála a stala se nejrychlejším 7místným SUV s časem 9:29:84 minuty.
Při rekordní jízdě seděla za volantem vozu Škoda Kodiaq RS známá závodnice Sabine Schmitz, která na Nürburgringu pravidelně startuje v okruhovém mistrovství a ve 24hodinových závodech. V roce 1996 tento závod vyhrála jako první žena v historii a úspěch si zopakovala hned v následujícím roce. Do povědomí veřejnosti se nejvíce zapsala jako dlouholetá řidička „Ring Taxi“ a jako moderátorka různých motoristických pořadů. Sabine Schmitz odhaduje, že dosud objela okruh Nordschleife více než 30 000krát.
„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych Kodiaq RS na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.
Za vývoj vozu Kodiaq RS je zodpovědný František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ze Škoda Auto, který byl při pokusu o překonání rekordu přítomen. „Kodiaq RS ztělesňuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, stejně jako emoce a dynamiku,“ zdůraznil Drábek.
Sportovní varianta populárního vozu Škoda Kodiaq přichází s exkluzivní motorizací 2,0 BiTDI se 176 kW (239 k) a nejvyšším točivým momentem 500 Nm. Tyto parametry znamenají působivý nejvyšší výkon a mohutný zátah i při nízkých otáčkách. Selektivní katalytická redukce (SCR) se stará o špičkovou čistotu výfukových plynů.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát bude v modelové řadě Kodiaq dodáván výhradně pro verzi RS a spolu se systémem Dynamic Sound Boost modelu dodávají tu pravou sportovní dynamiku. Na úspěšné dosažení traťového rekordu na Severní smyčce měly podstatný vliv jízdní vlastnosti vozu Škoda Kodiaq RS, adaptivní podvozek (DCC), včetně volby jízdního profilu (Driving Mode Select), progresivní řízení a pohon 4×4.
Světová premiéra vozu Škoda Kodiaq RS se odehraje v říjnu letošního roku na autosalonu v Paříži.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?