Emoce, dynamika a ryzí automobilová fascinace – tyto atributy představují ztělesnění sportovních tradic modelů značky Škoda s označením RS. Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, jako první vysoce výkonné SUV české značky, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz se 7místým SUV Škoda Kodiaq RS rychlostní rekord. Nový model demonstruje své výkonnostní kvality a rozšiřuje nabídku vysoce výkonných modelů značky Škoda s označením RS (Rally Sport).
Fuchsröhre, Schwedenkreuz a Karussell – slavné úseky na legendární Nordschleife jsou známé fanouškům motoristického sportu po celém světě. Žádná jiná závodní trať není náročnější, nikde se řidiči a jejich vozy nepřiblíží více ke svým limitům než na tomto 20,832 kilometrů dlouhém okruhu v německém regionu Eifel. Škoda Kodiaq RS na této trati obstála a stala se nejrychlejším 7místným SUV s časem 9:29:84 minuty.
Při rekordní jízdě seděla za volantem vozu Škoda Kodiaq RS známá závodnice Sabine Schmitz, která na Nürburgringu pravidelně startuje v okruhovém mistrovství a ve 24hodinových závodech. V roce 1996 tento závod vyhrála jako první žena v historii a úspěch si zopakovala hned v následujícím roce. Do povědomí veřejnosti se nejvíce zapsala jako dlouholetá řidička „Ring Taxi“ a jako moderátorka různých motoristických pořadů. Sabine Schmitz odhaduje, že dosud objela okruh Nordschleife více než 30 000krát.
„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych Kodiaq RS na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.
Za vývoj vozu Kodiaq RS je zodpovědný František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ze Škoda Auto, který byl při pokusu o překonání rekordu přítomen. „Kodiaq RS ztělesňuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, stejně jako emoce a dynamiku,“ zdůraznil Drábek.
Sportovní varianta populárního vozu Škoda Kodiaq přichází s exkluzivní motorizací 2,0 BiTDI se 176 kW (239 k) a nejvyšším točivým momentem 500 Nm. Tyto parametry znamenají působivý nejvyšší výkon a mohutný zátah i při nízkých otáčkách. Selektivní katalytická redukce (SCR) se stará o špičkovou čistotu výfukových plynů.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát bude v modelové řadě Kodiaq dodáván výhradně pro verzi RS a spolu se systémem Dynamic Sound Boost modelu dodávají tu pravou sportovní dynamiku. Na úspěšné dosažení traťového rekordu na Severní smyčce měly podstatný vliv jízdní vlastnosti vozu Škoda Kodiaq RS, adaptivní podvozek (DCC), včetně volby jízdního profilu (Driving Mode Select), progresivní řízení a pohon 4×4.
Světová premiéra vozu Škoda Kodiaq RS se odehraje v říjnu letošního roku na autosalonu v Paříži.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.