Během nedávného setkání akcionářů společnosti Tesla vystavila elektrická automobilka celou paletu svých modelů, mezi nimiž měly výsadní postavení dva exempláře. Prvním byl elektrický tahač Tesla Semi, tím druhým pak nové generace úchvatného Roadsteru, který chce svými výkony přepisovat historii motorismu.
Nové generace Tesly Roadster byla představena poměrně nečekaně, a to během představení elektrického tahače Semi. Od té doby už jsme ale mohli vidět další dva prototypy, první byl vyhotoven v tmavě rudé, zatím co druhý zdobí lak v odstínu půlnoční modři. Trikoloru pak dotváří nový bílý prototyp, který přitahoval pozornost všech očí i fotoaparátů v okolí.
A není se čemu divit, vždyť nová generace Roadsteru by měla dorazit až za pár let - tedy pokud to situace umožní. Už nyní se ale můžeme kochat velice poutavými a elegantními křivkami, které vozu dokonale sednou. Pohled do interiéru komplikují silně zatmavená skla, která zřejmě maskují absenci vnitřní výbavy. Nový Roadster má ale dorazit až za pár let, takže tady Tesla spěchat nemusí.
Na novém Roadsteru však stejně budou nejzajímavější parametry. Podle dříve uveřejněných informací by totiž měl být schopen akcelerace z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, hranici 161 km/h pokoří za 4.2 sekundy a maximální rychlost má dosahovat až 402 km/h. Mimochodem, oblíbený sprint na 400 metrů by měl být pokořen za 8.9 sekundy.
Pořádný výkon je však potřeba zásobovat adekvátním množstvím energie. Kvůli tomu by měl mít nový roadster akumulátory o kapacitě 200 kWh, díky kterým bude schopen mimo jiné pokořit až 998 kilometrů na jedno nabití, což zní téměř neuvěřitelně. Koncepce vozu má být 2+2, ovšem v praxi půjde hlavně o dvoumístnou záležitost, neboť místa na zadních sedadlech je skutečně pramálo.
Jak už je u Tesly zvykem, zálohu na nový Roadster je možné skládat již nyní. Ovšem zatím co v případě Modelu 3 činila záloha "jen" 1000 dolarů, v případě roadsteru je 50 000 dolarů (1.1 milionu Kč). Dost vysoká je i cena za samotný automobil. Klasická verze vyjde na 200 000 dolarů (4.4 mil. Kč), zatím co speciální Founders Series přijde na 250 000 dolarů (5.5 mil. Kč). Roadster tak bude prémiově výkonný, ale dostupný jen pro prémiovou skupinu lidí.
Druhým vystaveným prototypem, který na sebe také stahovat pozornost, byl elektrický tahač Tesla Semi ve stříbrné barvě. Výroba tohoto stroje je údajně plánována již na příští rok a objevit by se měl ve dvou variantách: základní zvládne na jedno nabití 480 km, výkonnější až dvojnásobek, jak uvedl Musk. Cena pak bude startovat od 150 000 dolarů (3.3 mil. Kč), respektive 180 000 dolarů (3.9 mil. Kč) za výkonnější model.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?