Během nedávného setkání akcionářů společnosti Tesla vystavila elektrická automobilka celou paletu svých modelů, mezi nimiž měly výsadní postavení dva exempláře. Prvním byl elektrický tahač Tesla Semi, tím druhým pak nové generace úchvatného Roadsteru, který chce svými výkony přepisovat historii motorismu.
Nové generace Tesly Roadster byla představena poměrně nečekaně, a to během představení elektrického tahače Semi. Od té doby už jsme ale mohli vidět další dva prototypy, první byl vyhotoven v tmavě rudé, zatím co druhý zdobí lak v odstínu půlnoční modři. Trikoloru pak dotváří nový bílý prototyp, který přitahoval pozornost všech očí i fotoaparátů v okolí.
A není se čemu divit, vždyť nová generace Roadsteru by měla dorazit až za pár let - tedy pokud to situace umožní. Už nyní se ale můžeme kochat velice poutavými a elegantními křivkami, které vozu dokonale sednou. Pohled do interiéru komplikují silně zatmavená skla, která zřejmě maskují absenci vnitřní výbavy. Nový Roadster má ale dorazit až za pár let, takže tady Tesla spěchat nemusí.
Na novém Roadsteru však stejně budou nejzajímavější parametry. Podle dříve uveřejněných informací by totiž měl být schopen akcelerace z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, hranici 161 km/h pokoří za 4.2 sekundy a maximální rychlost má dosahovat až 402 km/h. Mimochodem, oblíbený sprint na 400 metrů by měl být pokořen za 8.9 sekundy.
Pořádný výkon je však potřeba zásobovat adekvátním množstvím energie. Kvůli tomu by měl mít nový roadster akumulátory o kapacitě 200 kWh, díky kterým bude schopen mimo jiné pokořit až 998 kilometrů na jedno nabití, což zní téměř neuvěřitelně. Koncepce vozu má být 2+2, ovšem v praxi půjde hlavně o dvoumístnou záležitost, neboť místa na zadních sedadlech je skutečně pramálo.
Jak už je u Tesly zvykem, zálohu na nový Roadster je možné skládat již nyní. Ovšem zatím co v případě Modelu 3 činila záloha "jen" 1000 dolarů, v případě roadsteru je 50 000 dolarů (1.1 milionu Kč). Dost vysoká je i cena za samotný automobil. Klasická verze vyjde na 200 000 dolarů (4.4 mil. Kč), zatím co speciální Founders Series přijde na 250 000 dolarů (5.5 mil. Kč). Roadster tak bude prémiově výkonný, ale dostupný jen pro prémiovou skupinu lidí.
Druhým vystaveným prototypem, který na sebe také stahovat pozornost, byl elektrický tahač Tesla Semi ve stříbrné barvě. Výroba tohoto stroje je údajně plánována již na příští rok a objevit by se měl ve dvou variantách: základní zvládne na jedno nabití 480 km, výkonnější až dvojnásobek, jak uvedl Musk. Cena pak bude startovat od 150 000 dolarů (3.3 mil. Kč), respektive 180 000 dolarů (3.9 mil. Kč) za výkonnější model.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.