Během nedávného setkání akcionářů společnosti Tesla vystavila elektrická automobilka celou paletu svých modelů, mezi nimiž měly výsadní postavení dva exempláře. Prvním byl elektrický tahač Tesla Semi, tím druhým pak nové generace úchvatného Roadsteru, který chce svými výkony přepisovat historii motorismu.
Nové generace Tesly Roadster byla představena poměrně nečekaně, a to během představení elektrického tahače Semi. Od té doby už jsme ale mohli vidět další dva prototypy, první byl vyhotoven v tmavě rudé, zatím co druhý zdobí lak v odstínu půlnoční modři. Trikoloru pak dotváří nový bílý prototyp, který přitahoval pozornost všech očí i fotoaparátů v okolí.
A není se čemu divit, vždyť nová generace Roadsteru by měla dorazit až za pár let - tedy pokud to situace umožní. Už nyní se ale můžeme kochat velice poutavými a elegantními křivkami, které vozu dokonale sednou. Pohled do interiéru komplikují silně zatmavená skla, která zřejmě maskují absenci vnitřní výbavy. Nový Roadster má ale dorazit až za pár let, takže tady Tesla spěchat nemusí.
Na novém Roadsteru však stejně budou nejzajímavější parametry. Podle dříve uveřejněných informací by totiž měl být schopen akcelerace z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, hranici 161 km/h pokoří za 4.2 sekundy a maximální rychlost má dosahovat až 402 km/h. Mimochodem, oblíbený sprint na 400 metrů by měl být pokořen za 8.9 sekundy.
Pořádný výkon je však potřeba zásobovat adekvátním množstvím energie. Kvůli tomu by měl mít nový roadster akumulátory o kapacitě 200 kWh, díky kterým bude schopen mimo jiné pokořit až 998 kilometrů na jedno nabití, což zní téměř neuvěřitelně. Koncepce vozu má být 2+2, ovšem v praxi půjde hlavně o dvoumístnou záležitost, neboť místa na zadních sedadlech je skutečně pramálo.
Jak už je u Tesly zvykem, zálohu na nový Roadster je možné skládat již nyní. Ovšem zatím co v případě Modelu 3 činila záloha "jen" 1000 dolarů, v případě roadsteru je 50 000 dolarů (1.1 milionu Kč). Dost vysoká je i cena za samotný automobil. Klasická verze vyjde na 200 000 dolarů (4.4 mil. Kč), zatím co speciální Founders Series přijde na 250 000 dolarů (5.5 mil. Kč). Roadster tak bude prémiově výkonný, ale dostupný jen pro prémiovou skupinu lidí.
Druhým vystaveným prototypem, který na sebe také stahovat pozornost, byl elektrický tahač Tesla Semi ve stříbrné barvě. Výroba tohoto stroje je údajně plánována již na příští rok a objevit by se měl ve dvou variantách: základní zvládne na jedno nabití 480 km, výkonnější až dvojnásobek, jak uvedl Musk. Cena pak bude startovat od 150 000 dolarů (3.3 mil. Kč), respektive 180 000 dolarů (3.9 mil. Kč) za výkonnější model.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.