Není to tak dávno, co se v Česku opět zvyšovaly ceny povinného ručení a každý správný skeptik vám jistě potvrdí, že do dalšího zvyšování není daleko. Pokud si ale myslíte, že jsme jediným místem na světě, kde si pojišťovny mastí kapsy na řidičích, můžeme vás uklidnit. Pokud se totiž podíváme na tabulku pěti aut s průměrně nejdražším pojištěním v zámoří, možná nás některé modely překvapí.
Řada českých milovníků automobilů si stále myslí, že v zámoří je svět pro Petrolheady pohádkový. V některých ohledech to sice není daleko od reality, například mezi ojetinami je plno klasik, za volant lze usedat dříve a benzín vás rozhodně nezruinuje, ovšem každá mince má dvě strany.
Jednou z těch méně pozitivních jsou strmě rostoucí ceny pojištění, které se podle organizace IIHS vyšplhaly mezi lety 2010 až 2016 o 33 % a stále rostou. Ceny pojištění automobilů jsou samozřejmě rozdílné a je pochopitelné, že za extrémní výkonný supersport zaplatí člověk víc, než za obyčejný sedan. latí to ale vždy?
Magazín 24/7 posbíral data organizace IIHS a z celkem 575 automobilů prodávaných na americkém trhu sestavil pětici modelů, za které si zákazníci v průměru připlatí nejvíc. Pokud ale čekáte Buggati Veyron, McLareny a další skvosty, musíme vás zklamat. Tabulka totiž sleduje nejvyšší průměrné ceny mezi běžně prodávanými automobily.
Na pátém místě se totiž umístil Dodge Charger, vcelku běžný americký muscle-car, který například využívají i některé americké policejní sbory. Pod jeho kapotou se nachází vcelku bohatá paleta motorů, která startuje od 3.6 litrového V6 a končí u mohutné V8 o výkonu 707 koní modelu Hellcat. Právě rozmanitost motorů a extrémně výkonný Hellcat pak vyšrouboval průměrnou cenu pojištění na 1 385 dolarů ročně, tedy cca 29 400 Kč.
Na čtvrtém místě je Scion FR-S, který vám podle názvu pravděpodobně nic neřekne. Sportovní kupé už se v Americe neprodává, protože celá značka Scion vzala za své. Místo toho se vůz prodává pod stejným označením, jako ve zbytku světa - Toyoty GT86. Sportovní automobil, který si našel tisíce fanoušků po celém světě, je relativně dostupný a skvěle se řídí, ačkoliv jeho výkony nejsou nijak oslnivé. Zejména díky oblibě mezi omladinou se však jeho pojistka pohybuje okolo 1 403 dolarů ročně, tedy cca 30 400 Kč.
Třetí místo je asi největším překvapením žebříčku, neboť se jedná o vcelku obyčejný rodinný kompaktní sedan Mitsubishi Lancer. Je docela možné, že průměrné ceny jeho pojištění kazí ještě legendární modely Evolution na silnicích i v myslích pojišťováků. Každopádně za tohle vcelku nevinně vypadající auto platí majitelé v průměru 1 458 dolarů ročně, tedy cca 31 600 Kč.
Mercedes-Benz třídy S na druhém místě konečně dává dokonalý smysl. Luxusní, komfortní, výkonná a prostorná limuzína většinou stává v garážích lidí, kteří na svém životním stylu rozhodně nešetří. Není tedy divu, že pojištění tohohle skvostu vyjde na 1 540 dolarů ročně, tedy cca 33 400 Kč.
Na prvním místě skončila, podle nás opět trochu překvapivě, Tesla Model S. Proč tomu tak je není jisté, ovšem podle webu AutoBlog by na vině mohla být kombinace dvou zásadních faktorů. Tím prvním je absurdní rychlost, které jsou Tesly Model S schopny dosáhnout. Tím druhým pak průměrné náklady na opravu, které výrazně převyšují průměr. Pokud se tedy někdo rozhodně bourat v Tesle, pojišťovnu to vyjde pořádně draho. Její majitelé proto v průměru platí pojistku ve výši 1 789 dolarů ročně, tedy cca 38 800 Kč.
Překvapily vás výsledky? Nás v mnoha ohledech skutečně ano - a to jak výší částek, tak umístěním automobilů. Zvláště u Tesly by nás pak zajímalo, kde se za pár let umístí nejnovější Model 3. Ten měl být totiž jakýmsi „lidovým elektromobilem," čemuž měly nahrávat i materiály snazší na opravu než je hliník a jednodušší konstrukce. Nedávný příklad lehce poškozeného Modelu 3 však ukázal, že i servis těchto vozidel vyjde pojišťovny hodně draze.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).