Není to tak dávno, co se v Česku opět zvyšovaly ceny povinného ručení a každý správný skeptik vám jistě potvrdí, že do dalšího zvyšování není daleko. Pokud si ale myslíte, že jsme jediným místem na světě, kde si pojišťovny mastí kapsy na řidičích, můžeme vás uklidnit. Pokud se totiž podíváme na tabulku pěti aut s průměrně nejdražším pojištěním v zámoří, možná nás některé modely překvapí.
Řada českých milovníků automobilů si stále myslí, že v zámoří je svět pro Petrolheady pohádkový. V některých ohledech to sice není daleko od reality, například mezi ojetinami je plno klasik, za volant lze usedat dříve a benzín vás rozhodně nezruinuje, ovšem každá mince má dvě strany.
Jednou z těch méně pozitivních jsou strmě rostoucí ceny pojištění, které se podle organizace IIHS vyšplhaly mezi lety 2010 až 2016 o 33 % a stále rostou. Ceny pojištění automobilů jsou samozřejmě rozdílné a je pochopitelné, že za extrémní výkonný supersport zaplatí člověk víc, než za obyčejný sedan. latí to ale vždy?
Magazín 24/7 posbíral data organizace IIHS a z celkem 575 automobilů prodávaných na americkém trhu sestavil pětici modelů, za které si zákazníci v průměru připlatí nejvíc. Pokud ale čekáte Buggati Veyron, McLareny a další skvosty, musíme vás zklamat. Tabulka totiž sleduje nejvyšší průměrné ceny mezi běžně prodávanými automobily.
Na pátém místě se totiž umístil Dodge Charger, vcelku běžný americký muscle-car, který například využívají i některé americké policejní sbory. Pod jeho kapotou se nachází vcelku bohatá paleta motorů, která startuje od 3.6 litrového V6 a končí u mohutné V8 o výkonu 707 koní modelu Hellcat. Právě rozmanitost motorů a extrémně výkonný Hellcat pak vyšrouboval průměrnou cenu pojištění na 1 385 dolarů ročně, tedy cca 29 400 Kč.
Na čtvrtém místě je Scion FR-S, který vám podle názvu pravděpodobně nic neřekne. Sportovní kupé už se v Americe neprodává, protože celá značka Scion vzala za své. Místo toho se vůz prodává pod stejným označením, jako ve zbytku světa - Toyoty GT86. Sportovní automobil, který si našel tisíce fanoušků po celém světě, je relativně dostupný a skvěle se řídí, ačkoliv jeho výkony nejsou nijak oslnivé. Zejména díky oblibě mezi omladinou se však jeho pojistka pohybuje okolo 1 403 dolarů ročně, tedy cca 30 400 Kč.
Třetí místo je asi největším překvapením žebříčku, neboť se jedná o vcelku obyčejný rodinný kompaktní sedan Mitsubishi Lancer. Je docela možné, že průměrné ceny jeho pojištění kazí ještě legendární modely Evolution na silnicích i v myslích pojišťováků. Každopádně za tohle vcelku nevinně vypadající auto platí majitelé v průměru 1 458 dolarů ročně, tedy cca 31 600 Kč.
Mercedes-Benz třídy S na druhém místě konečně dává dokonalý smysl. Luxusní, komfortní, výkonná a prostorná limuzína většinou stává v garážích lidí, kteří na svém životním stylu rozhodně nešetří. Není tedy divu, že pojištění tohohle skvostu vyjde na 1 540 dolarů ročně, tedy cca 33 400 Kč.
Na prvním místě skončila, podle nás opět trochu překvapivě, Tesla Model S. Proč tomu tak je není jisté, ovšem podle webu AutoBlog by na vině mohla být kombinace dvou zásadních faktorů. Tím prvním je absurdní rychlost, které jsou Tesly Model S schopny dosáhnout. Tím druhým pak průměrné náklady na opravu, které výrazně převyšují průměr. Pokud se tedy někdo rozhodně bourat v Tesle, pojišťovnu to vyjde pořádně draho. Její majitelé proto v průměru platí pojistku ve výši 1 789 dolarů ročně, tedy cca 38 800 Kč.
Překvapily vás výsledky? Nás v mnoha ohledech skutečně ano - a to jak výší částek, tak umístěním automobilů. Zvláště u Tesly by nás pak zajímalo, kde se za pár let umístí nejnovější Model 3. Ten měl být totiž jakýmsi „lidovým elektromobilem," čemuž měly nahrávat i materiály snazší na opravu než je hliník a jednodušší konstrukce. Nedávný příklad lehce poškozeného Modelu 3 však ukázal, že i servis těchto vozidel vyjde pojišťovny hodně draze.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.