Vysoké ceny povinného ručení? Za tyto částky by byla luxusní dovolená

-mao / AutoRoad.cz, 7. června 2018, 15:18 Google+

Není to tak dávno, co se v Česku opět zvyšovaly ceny povinného ručení a každý správný skeptik vám jistě potvrdí, že do dalšího zvyšování není daleko. Pokud si ale myslíte, že jsme jediným místem na světě, kde si pojišťovny mastí kapsy na řidičích, můžeme vás uklidnit. Pokud se totiž podíváme na tabulku pěti aut s průměrně nejdražším pojištěním v zámoří, možná nás některé modely překvapí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Řada českých milovníků automobilů si stále myslí, že v zámoří je svět pro Petrolheady pohádkový. V některých ohledech to sice není daleko od reality, například mezi ojetinami je plno klasik, za volant lze usedat dříve a benzín vás rozhodně nezruinuje, ovšem každá mince má dvě strany.

Jednou z těch méně pozitivních jsou strmě rostoucí ceny pojištění, které se podle organizace IIHS vyšplhaly mezi lety 2010 až 2016 o 33 % a stále rostou. Ceny pojištění automobilů jsou samozřejmě rozdílné a je pochopitelné, že za extrémní výkonný supersport zaplatí člověk víc, než za obyčejný sedan. latí to ale vždy?

Magazín 24/7 posbíral data organizace IIHS a z celkem 575 automobilů prodávaných na americkém trhu sestavil pětici modelů, za které si zákazníci v průměru připlatí nejvíc. Pokud ale čekáte Buggati Veyron, McLareny a další skvosty, musíme vás zklamat. Tabulka totiž sleduje nejvyšší průměrné ceny mezi běžně prodávanými automobily. 

Na pátém místě se totiž umístil Dodge Charger, vcelku běžný americký muscle-car, který například využívají i některé americké policejní sbory. Pod jeho kapotou se nachází vcelku bohatá paleta motorů, která startuje od 3.6 litrového V6 a končí u mohutné V8 o výkonu 707 koní modelu Hellcat. Právě rozmanitost motorů a extrémně výkonný Hellcat pak vyšrouboval průměrnou cenu pojištění na 1 385 dolarů ročně, tedy cca 29 400 Kč.

img-responsive

Dodge oživil Charger Daytona hned ve dvou verzích. | foto: Dodge

Na čtvrtém místě je Scion FR-S, který vám podle názvu pravděpodobně nic neřekne. Sportovní kupé už se v Americe neprodává, protože celá značka Scion vzala za své. Místo toho se vůz prodává pod stejným označením, jako ve zbytku světa - Toyoty GT86. Sportovní automobil, který si našel tisíce fanoušků po celém světě, je relativně dostupný a skvěle se řídí, ačkoliv jeho výkony nejsou nijak oslnivé. Zejména díky oblibě mezi omladinou se však jeho pojistka pohybuje okolo 1 403 dolarů ročně, tedy cca 30 400 Kč.

img-responsive

Toyota GT86 Tiger je další výroční edice sportovního modelu. | foto: Toyota

Třetí místo je asi největším překvapením žebříčku, neboť se jedná o vcelku obyčejný rodinný kompaktní sedan Mitsubishi Lancer. Je docela možné, že průměrné ceny jeho pojištění kazí ještě legendární modely Evolution na silnicích i v myslích pojišťováků. Každopádně za tohle vcelku nevinně vypadající auto platí majitelé v průměru 1 458 dolarů ročně, tedy cca 31 600 Kč.

img-responsive

Mitsubishi Lancer | foto: Mitsubishi Motors

Mercedes-Benz třídy S na druhém místě konečně dává dokonalý smysl. Luxusní, komfortní, výkonná a prostorná limuzína většinou stává v garážích lidí, kteří na svém životním stylu rozhodně nešetří. Není tedy divu, že pojištění tohohle skvostu vyjde na 1 540 dolarů ročně, tedy cca 33 400 Kč.

img-responsive

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler AG

Na prvním místě skončila, podle nás opět trochu překvapivě, Tesla Model S. Proč tomu tak je není jisté, ovšem podle webu AutoBlog by na vině mohla být kombinace dvou zásadních faktorů. Tím prvním je absurdní rychlost, které jsou Tesly Model S schopny dosáhnout. Tím druhým pak průměrné náklady na opravu, které výrazně převyšují průměr. Pokud se tedy někdo rozhodně bourat v Tesle, pojišťovnu to vyjde pořádně draho. Její majitelé proto v průměru platí pojistku ve výši 1 789 dolarů ročně, tedy cca 38 800 Kč.

img-responsive

Tesla Model S | foto: Tesla Motors

Překvapily vás výsledky? Nás v mnoha ohledech skutečně ano - a to jak výší částek, tak umístěním automobilů. Zvláště u Tesly by nás pak zajímalo, kde se za pár let umístí nejnovější Model 3. Ten měl být totiž jakýmsi „lidovým elektromobilem," čemuž měly nahrávat i materiály snazší na opravu než je hliník a jednodušší konstrukce. Nedávný příklad lehce poškozeného Modelu 3 však ukázal, že i servis těchto vozidel vyjde pojišťovny hodně draze.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vysoké ceny povinného ručení? Za tyto částky by byla luxusní dovolená

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

Jaké motory mají rádi Češi?

Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg zazářil v testech Euro NCAP, na bezpečnosti se rozhodně nešetřilo

Peugeot Rifter

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

reklama
reklama

Doporučujeme

Dítě v autosedačce

Jak zajistit dětem v autě maximální bezpečí? Stačí dodržovat jednoduchá pravidla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  6. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud