Není to tak dávno, co se v Česku opět zvyšovaly ceny povinného ručení a každý správný skeptik vám jistě potvrdí, že do dalšího zvyšování není daleko. Pokud si ale myslíte, že jsme jediným místem na světě, kde si pojišťovny mastí kapsy na řidičích, můžeme vás uklidnit. Pokud se totiž podíváme na tabulku pěti aut s průměrně nejdražším pojištěním v zámoří, možná nás některé modely překvapí.
Řada českých milovníků automobilů si stále myslí, že v zámoří je svět pro Petrolheady pohádkový. V některých ohledech to sice není daleko od reality, například mezi ojetinami je plno klasik, za volant lze usedat dříve a benzín vás rozhodně nezruinuje, ovšem každá mince má dvě strany.
Jednou z těch méně pozitivních jsou strmě rostoucí ceny pojištění, které se podle organizace IIHS vyšplhaly mezi lety 2010 až 2016 o 33 % a stále rostou. Ceny pojištění automobilů jsou samozřejmě rozdílné a je pochopitelné, že za extrémní výkonný supersport zaplatí člověk víc, než za obyčejný sedan. latí to ale vždy?
Magazín 24/7 posbíral data organizace IIHS a z celkem 575 automobilů prodávaných na americkém trhu sestavil pětici modelů, za které si zákazníci v průměru připlatí nejvíc. Pokud ale čekáte Buggati Veyron, McLareny a další skvosty, musíme vás zklamat. Tabulka totiž sleduje nejvyšší průměrné ceny mezi běžně prodávanými automobily.
Na pátém místě se totiž umístil Dodge Charger, vcelku běžný americký muscle-car, který například využívají i některé americké policejní sbory. Pod jeho kapotou se nachází vcelku bohatá paleta motorů, která startuje od 3.6 litrového V6 a končí u mohutné V8 o výkonu 707 koní modelu Hellcat. Právě rozmanitost motorů a extrémně výkonný Hellcat pak vyšrouboval průměrnou cenu pojištění na 1 385 dolarů ročně, tedy cca 29 400 Kč.
Na čtvrtém místě je Scion FR-S, který vám podle názvu pravděpodobně nic neřekne. Sportovní kupé už se v Americe neprodává, protože celá značka Scion vzala za své. Místo toho se vůz prodává pod stejným označením, jako ve zbytku světa - Toyoty GT86. Sportovní automobil, který si našel tisíce fanoušků po celém světě, je relativně dostupný a skvěle se řídí, ačkoliv jeho výkony nejsou nijak oslnivé. Zejména díky oblibě mezi omladinou se však jeho pojistka pohybuje okolo 1 403 dolarů ročně, tedy cca 30 400 Kč.
Třetí místo je asi největším překvapením žebříčku, neboť se jedná o vcelku obyčejný rodinný kompaktní sedan Mitsubishi Lancer. Je docela možné, že průměrné ceny jeho pojištění kazí ještě legendární modely Evolution na silnicích i v myslích pojišťováků. Každopádně za tohle vcelku nevinně vypadající auto platí majitelé v průměru 1 458 dolarů ročně, tedy cca 31 600 Kč.
Mercedes-Benz třídy S na druhém místě konečně dává dokonalý smysl. Luxusní, komfortní, výkonná a prostorná limuzína většinou stává v garážích lidí, kteří na svém životním stylu rozhodně nešetří. Není tedy divu, že pojištění tohohle skvostu vyjde na 1 540 dolarů ročně, tedy cca 33 400 Kč.
Na prvním místě skončila, podle nás opět trochu překvapivě, Tesla Model S. Proč tomu tak je není jisté, ovšem podle webu AutoBlog by na vině mohla být kombinace dvou zásadních faktorů. Tím prvním je absurdní rychlost, které jsou Tesly Model S schopny dosáhnout. Tím druhým pak průměrné náklady na opravu, které výrazně převyšují průměr. Pokud se tedy někdo rozhodně bourat v Tesle, pojišťovnu to vyjde pořádně draho. Její majitelé proto v průměru platí pojistku ve výši 1 789 dolarů ročně, tedy cca 38 800 Kč.
Překvapily vás výsledky? Nás v mnoha ohledech skutečně ano - a to jak výší částek, tak umístěním automobilů. Zvláště u Tesly by nás pak zajímalo, kde se za pár let umístí nejnovější Model 3. Ten měl být totiž jakýmsi „lidovým elektromobilem," čemuž měly nahrávat i materiály snazší na opravu než je hliník a jednodušší konstrukce. Nedávný příklad lehce poškozeného Modelu 3 však ukázal, že i servis těchto vozidel vyjde pojišťovny hodně draze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.