Top Gear, motoristický pořad britská stanice BBC, byl dlouho spojován především s triem moderátorů Clarkson, Hammond a May. Po jejich nenadálém odchodu se však pořad potýkal s velice bouřlivými reakcemi, neboť nová eskadra moderátorů byla prostě příšerná. Situace se ale výrazně zlepšila s nástupem nového tria LeBlanc, Harris a Reid, která se konečně setkalo s pozitivními reakcemi. ani tato trojice však příliš dlouho nevydržela.
Ovšem zatím co dramatický odchod Jeremy Clarksona byl velmi vyhrocenou a jednostrannou záležitostí ze strany BBC, nečekaný odchod bývalé hvězdy seriálu Přátelé je rozhodnutím samotného herce a moderátora, který uvedl důvody, který musí pochopit zkrátka každý.
„Časová náročnost a náročné cestování... mě odvádí od rodiny a přátel více, než jsem ochotný snášet," uvedl podle BBC LeBlanc. „Je to nešťastné, ale z těchto důvodů jsem se rozhodl ukončit spolupráci na vytváření pořadu. Vždycky budu velkým fanouškem Top Gearu a týmu přeji úspěšné pokračování. Díky za skvělou jízdu."
Po odchodu Clarksona a jeho dvou kolegů v roce 2015 měla BBC problém poskládat nové moderátory tak, aby mezi nimi opět fungovalo to stejné „kouzlo," díky kterému byla show tak oblíbená. V momentě, kdy se hlavními moderátory stal LeBlanc, Rorry Reid a Chris Harris, se však karta začala obracet a nové trio si pochvalovali jak diváci, tak kritici. Nové trio si zkrátka sedlo a bizarní soupeření mezi LeBlancem a Harrisem dokázalo člověku vždy vykouzlit úsměv na tváři.
Samotný nástup LeBlanca však nebyl ničím snadným. Moderátor dlouho váhal a o jeho roli pochybovala i kritika. BBC však vsadila na kombinaci jeho celosvětové popularity (ostatně samotný Top Gear se vysílá ve více jak 150 zemích světa) a řidičských schopností, díky čemuž byl skvělým kandidátem. Vůbec poprvé se v show přitom objevil již v roce 2012, kdy jako celebrita v dostupném autě proháněl po okruhu Kiu Cee'd.
Z moderátora se tak nejspíš stane jen herec. LeBlanc totiž i v současnosti působí v několika seriálech, jako například „Man With a Plan" na CBS. Milovníci Top Gearu jsou však nyní napjatí, kdo prázdné LeBlancovo místo zaujme.Je totiž velmi nepravděpodobné, že by v pořadu zůstala pouze moderátorská dvojice Harris & Reid.
Had the best time working with @matt_leblanc. Sad it had to stop, but I totally understand his reasons for doing so. Best of luck big dog!
— chris harris (@harrismonkey) 31. května 2018
Thanks for the laughs @Matt_LeBlanc. What a ride! Good luck with everything you do in future. 👌🏾
— Rory Reid (@MrRoryReid) 31. května 2018
Oba se však vyjádřili k odchodu LeBlanca prostřednictvím svých twitterových účtů a shodně mu poděkovali za vynikající spolupráci plnou humoru a shodně mu popřáli úspěchy v budoucích projektech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.