Top Gear, motoristický pořad britská stanice BBC, byl dlouho spojován především s triem moderátorů Clarkson, Hammond a May. Po jejich nenadálém odchodu se však pořad potýkal s velice bouřlivými reakcemi, neboť nová eskadra moderátorů byla prostě příšerná. Situace se ale výrazně zlepšila s nástupem nového tria LeBlanc, Harris a Reid, která se konečně setkalo s pozitivními reakcemi. ani tato trojice však příliš dlouho nevydržela.
Ovšem zatím co dramatický odchod Jeremy Clarksona byl velmi vyhrocenou a jednostrannou záležitostí ze strany BBC, nečekaný odchod bývalé hvězdy seriálu Přátelé je rozhodnutím samotného herce a moderátora, který uvedl důvody, který musí pochopit zkrátka každý.
„Časová náročnost a náročné cestování... mě odvádí od rodiny a přátel více, než jsem ochotný snášet," uvedl podle BBC LeBlanc. „Je to nešťastné, ale z těchto důvodů jsem se rozhodl ukončit spolupráci na vytváření pořadu. Vždycky budu velkým fanouškem Top Gearu a týmu přeji úspěšné pokračování. Díky za skvělou jízdu."
Po odchodu Clarksona a jeho dvou kolegů v roce 2015 měla BBC problém poskládat nové moderátory tak, aby mezi nimi opět fungovalo to stejné „kouzlo," díky kterému byla show tak oblíbená. V momentě, kdy se hlavními moderátory stal LeBlanc, Rorry Reid a Chris Harris, se však karta začala obracet a nové trio si pochvalovali jak diváci, tak kritici. Nové trio si zkrátka sedlo a bizarní soupeření mezi LeBlancem a Harrisem dokázalo člověku vždy vykouzlit úsměv na tváři.
Samotný nástup LeBlanca však nebyl ničím snadným. Moderátor dlouho váhal a o jeho roli pochybovala i kritika. BBC však vsadila na kombinaci jeho celosvětové popularity (ostatně samotný Top Gear se vysílá ve více jak 150 zemích světa) a řidičských schopností, díky čemuž byl skvělým kandidátem. Vůbec poprvé se v show přitom objevil již v roce 2012, kdy jako celebrita v dostupném autě proháněl po okruhu Kiu Cee'd.
Z moderátora se tak nejspíš stane jen herec. LeBlanc totiž i v současnosti působí v několika seriálech, jako například „Man With a Plan" na CBS. Milovníci Top Gearu jsou však nyní napjatí, kdo prázdné LeBlancovo místo zaujme.Je totiž velmi nepravděpodobné, že by v pořadu zůstala pouze moderátorská dvojice Harris & Reid.
Had the best time working with @matt_leblanc. Sad it had to stop, but I totally understand his reasons for doing so. Best of luck big dog!
— chris harris (@harrismonkey) 31. května 2018
Thanks for the laughs @Matt_LeBlanc. What a ride! Good luck with everything you do in future. 👌🏾
— Rory Reid (@MrRoryReid) 31. května 2018
Oba se však vyjádřili k odchodu LeBlanca prostřednictvím svých twitterových účtů a shodně mu poděkovali za vynikající spolupráci plnou humoru a shodně mu popřáli úspěchy v budoucích projektech.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?