Poslíčci parkující automobily u luxusních hotelů a restaurací se v Česku příliš často nevidí, ovšem v zahraničí jde o vcelku běžný přivýdělek, ke kterému vám stačí jen decentní vzhled a řidičský průkaz. Odměnou se vám pak dostane podprůměrného platu, slušných spropitných a samozřejmě šance usednout za volant exotických automobilů, se kterými musíte urazit nanejvýš pár desítek metrů a zaparkovat je.
Práce to tedy není nijak složitá, ovšem s usednutím za volant exkluzivního sportovního automobilu na vás padá zodpovědnost za každý škrábanec. Nikdo samozřejmě není neomylný a podobné věci se stát mohou, ovšem v extrémních případech se váš průšvih může dostat i do všech regionálních zpráv.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil člověk, který parkoval automobily před australským luxusním hotelem Sydney Hyatt Regency. Když totiž usedl za volant luxusního černého Porsche Carrera, místo couvání se rozjel dopředu a zaparkoval vůz pod SUV značky Subaru.
Místo výrazu zaparkoval by však bylo lepší použít výraz zarazil. Přední nárazník Porsche totiž končil u předního kola Subaru. Příčinou nehody byla pravděpodobně záměna zařazené rychlosti, ovšem stále zůstává nepochopitelném, proč poslíček místo sešlápnutí brzdy držel pedál plynu.
Výsledek ukazují výše umístěné fotografie i video pod odstavcem. Automobily na sebe byly nalisovány tak těsně, že záchranáři museli poslíčka z Porsche vystříhat. Podle vyjádření řiditele hotelu vyvázl poslíček bez zranění, ovšem teď ho čeká svou drahou chybu zaplatit. Výši účtu si netroufáme ani odhadovat, ovšem málo to rozhodně nebude. Porsche totiž muselo být během záchranných prací rozstříháno.
Tisková mluvčí hotelu uvedla, že pro hotel Hyatt Regency Sydney je bezpečnost pracovníků i návštěvníků nesmírně důležitá. V současnosti tak probíhá vyšetřování, které by mělo být ukončeno během následujících pár dnů. O viníkovi však není pochyb.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.