Poslíčci parkující automobily u luxusních hotelů a restaurací se v Česku příliš často nevidí, ovšem v zahraničí jde o vcelku běžný přivýdělek, ke kterému vám stačí jen decentní vzhled a řidičský průkaz. Odměnou se vám pak dostane podprůměrného platu, slušných spropitných a samozřejmě šance usednout za volant exotických automobilů, se kterými musíte urazit nanejvýš pár desítek metrů a zaparkovat je.
Práce to tedy není nijak složitá, ovšem s usednutím za volant exkluzivního sportovního automobilu na vás padá zodpovědnost za každý škrábanec. Nikdo samozřejmě není neomylný a podobné věci se stát mohou, ovšem v extrémních případech se váš průšvih může dostat i do všech regionálních zpráv.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil člověk, který parkoval automobily před australským luxusním hotelem Sydney Hyatt Regency. Když totiž usedl za volant luxusního černého Porsche Carrera, místo couvání se rozjel dopředu a zaparkoval vůz pod SUV značky Subaru.
Místo výrazu zaparkoval by však bylo lepší použít výraz zarazil. Přední nárazník Porsche totiž končil u předního kola Subaru. Příčinou nehody byla pravděpodobně záměna zařazené rychlosti, ovšem stále zůstává nepochopitelném, proč poslíček místo sešlápnutí brzdy držel pedál plynu.
Výsledek ukazují výše umístěné fotografie i video pod odstavcem. Automobily na sebe byly nalisovány tak těsně, že záchranáři museli poslíčka z Porsche vystříhat. Podle vyjádření řiditele hotelu vyvázl poslíček bez zranění, ovšem teď ho čeká svou drahou chybu zaplatit. Výši účtu si netroufáme ani odhadovat, ovšem málo to rozhodně nebude. Porsche totiž muselo být během záchranných prací rozstříháno.
Tisková mluvčí hotelu uvedla, že pro hotel Hyatt Regency Sydney je bezpečnost pracovníků i návštěvníků nesmírně důležitá. V současnosti tak probíhá vyšetřování, které by mělo být ukončeno během následujících pár dnů. O viníkovi však není pochyb.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.