Volkswagen Užitkové vozy nabízí s modelem California fascinující svobodu na čtyřech kolech s mimořádným potěšením z cestování. Nejúspěšnější „pojízdný domov“ ve své třídě dosáhl nyní nového výrobního milníku. V montážním závodě Hannover-Limmer byl vyroben 100 000. vůz California. Volkswagen Užitkové vozy se svým „automobilem snů pro dovolenou“ v letošním roce navíc směřuje k dalšímu překonání výrobního rekordu. Ten z loňského roku má hodnotu 15 155 vyrobených vozidel California (+18 procent).
Jubilejním 100 000. vozem, který byl vyroben v závodě Limmer, je California „Ocean“ (2.0 TSI, 150 kW) s pohonem všech kol 4MOTION, 7stupňovou převodovkou DSG, dvoubarevným lakováním karoserie v odstínech „bílá Candy/modrá Starlight“ s barevně sladěnými tmavě modrými stranami výklopné střechy a markýzy, s nosičem jízdních kol, navigačním systémem, kuchyňkou, podlahou se vzhledem dřeva a mnoha dalšími prvky výbavy.
Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, na slavnostní akci řekl: „Tento příběh úspěšné legendy by sotva mohl být lepší, protože 100 000 vozidel také znamená 100 000 zákazníků, kteří žijí svůj sen o nezávislosti, cestování a radosti ze života s vozem California. California je ikonou mezi kempinkovými vozy a automobily pro volný čas, nejoblíbenějším a nejprodávanějším domovem na kolech svého druhu.“
Na adresu zaměstnanců Scholz uvedl: „Tento úspěch je především vaším úspěchem. Svou vášní a odborností vytváříte každý den hodnotné automobily ‚Made in Hannover‘, ale každý z vás také přispěl, a i nadále přispívá ke skutečnosti, že toto vozidlo dosáhlo kultovního postavení v několika generacích a zůstane pojízdným domovem, s nímž jsou neodlučně spjaty prázdninové radosti.“
Bertina Murkovicová, předsedkyně závodní rady, řekla: „Hannover je a zůstává domovem modelové řady Transporter. A ta zahrnuje i model California, zcela mimořádné a jedinečné vozidlo, které vy, drazí kolegové, vyrábíte s využitím svých dovedností a know-how, a tím se i vy stáváte součástí tohoto úspěšného příběhu. Rozhodnutí vyrábět model California v závodě Limmer se ukázalo být správným. Z původních 60 zaměstnanců se zdejší provozy závodu Limmer rozrostly na nynějších 300 zaměstnanců. Děkuji celému týmu a hlavnímu závodu Hannover, jejichž skvělá spolupráce proměnila model California v kultovní vozidlo!“
Volker Eissele, vedoucí oddělení pro individuální výbavu vozidel značky Volkswagen Užitkové vozy, poznamenal: „Náš bestseller průběžně zdokonalujeme, vylepšujeme detaily jeho designu a optimalizujeme jeho techniku. California v důsledku toho nabízí díky různým kombinacím praktických funkcí neomezené možnosti pro cestování a bezkonkurenční variabilitu v každodenním životě.“
Výroba modelu California
Úspěšný příběh tohoto „domova na čtyřech kolech“ začal před 30 lety. Model California byl vyvinut ve spolupráci se společností „Westfalia“. Jeho základem byla třetí generace modelové řady Transporter a výroba původně probíhala v závodě Rheda-Wiedenbrück. Od roku 2004 je model California vyvíjen a vyráběn značkou Volkswagen Užitkové vozy, a to exkluzivně v závodě Hannover-Limmer. Výrobní závod pro model California má plochu přibližně 13 000 metrů čtverečních.
Ve třech směnách v něm pracuje přibližně 300 zaměstnanců. Výchozí vozidla jsou do Limmeru přepravována nákladními vozidly z hlavního výrobního závodu Hannover-Stöcken. Karoserie jsou již připraveny pro další fázi výroby, takže mají nezbytný otvor pro výklopnou střechu. Odborníci ručně montují vozidla California (ceny od 1 271 063 Kč včetně DPH) podle požadované specifikace zákazníka. Model California nedávno získal jako nejoblíbenější kompaktní kempinkové vozidlo titul „Mobilní domov roku 2018“ (Mobile Home of the Year 2018). Od představení modelu California před 30 roky bylo vyrobeno celkem více než 160 000 vozů, z toho 100 000 vozů v závodě Hannover-Limmer.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.