Volkswagen Užitkové vozy nabízí s modelem California fascinující svobodu na čtyřech kolech s mimořádným potěšením z cestování. Nejúspěšnější „pojízdný domov“ ve své třídě dosáhl nyní nového výrobního milníku. V montážním závodě Hannover-Limmer byl vyroben 100 000. vůz California. Volkswagen Užitkové vozy se svým „automobilem snů pro dovolenou“ v letošním roce navíc směřuje k dalšímu překonání výrobního rekordu. Ten z loňského roku má hodnotu 15 155 vyrobených vozidel California (+18 procent).
Jubilejním 100 000. vozem, který byl vyroben v závodě Limmer, je California „Ocean“ (2.0 TSI, 150 kW) s pohonem všech kol 4MOTION, 7stupňovou převodovkou DSG, dvoubarevným lakováním karoserie v odstínech „bílá Candy/modrá Starlight“ s barevně sladěnými tmavě modrými stranami výklopné střechy a markýzy, s nosičem jízdních kol, navigačním systémem, kuchyňkou, podlahou se vzhledem dřeva a mnoha dalšími prvky výbavy.
Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, na slavnostní akci řekl: „Tento příběh úspěšné legendy by sotva mohl být lepší, protože 100 000 vozidel také znamená 100 000 zákazníků, kteří žijí svůj sen o nezávislosti, cestování a radosti ze života s vozem California. California je ikonou mezi kempinkovými vozy a automobily pro volný čas, nejoblíbenějším a nejprodávanějším domovem na kolech svého druhu.“
Na adresu zaměstnanců Scholz uvedl: „Tento úspěch je především vaším úspěchem. Svou vášní a odborností vytváříte každý den hodnotné automobily ‚Made in Hannover‘, ale každý z vás také přispěl, a i nadále přispívá ke skutečnosti, že toto vozidlo dosáhlo kultovního postavení v několika generacích a zůstane pojízdným domovem, s nímž jsou neodlučně spjaty prázdninové radosti.“
Bertina Murkovicová, předsedkyně závodní rady, řekla: „Hannover je a zůstává domovem modelové řady Transporter. A ta zahrnuje i model California, zcela mimořádné a jedinečné vozidlo, které vy, drazí kolegové, vyrábíte s využitím svých dovedností a know-how, a tím se i vy stáváte součástí tohoto úspěšného příběhu. Rozhodnutí vyrábět model California v závodě Limmer se ukázalo být správným. Z původních 60 zaměstnanců se zdejší provozy závodu Limmer rozrostly na nynějších 300 zaměstnanců. Děkuji celému týmu a hlavnímu závodu Hannover, jejichž skvělá spolupráce proměnila model California v kultovní vozidlo!“
Volker Eissele, vedoucí oddělení pro individuální výbavu vozidel značky Volkswagen Užitkové vozy, poznamenal: „Náš bestseller průběžně zdokonalujeme, vylepšujeme detaily jeho designu a optimalizujeme jeho techniku. California v důsledku toho nabízí díky různým kombinacím praktických funkcí neomezené možnosti pro cestování a bezkonkurenční variabilitu v každodenním životě.“
Výroba modelu California
Úspěšný příběh tohoto „domova na čtyřech kolech“ začal před 30 lety. Model California byl vyvinut ve spolupráci se společností „Westfalia“. Jeho základem byla třetí generace modelové řady Transporter a výroba původně probíhala v závodě Rheda-Wiedenbrück. Od roku 2004 je model California vyvíjen a vyráběn značkou Volkswagen Užitkové vozy, a to exkluzivně v závodě Hannover-Limmer. Výrobní závod pro model California má plochu přibližně 13 000 metrů čtverečních.
Ve třech směnách v něm pracuje přibližně 300 zaměstnanců. Výchozí vozidla jsou do Limmeru přepravována nákladními vozidly z hlavního výrobního závodu Hannover-Stöcken. Karoserie jsou již připraveny pro další fázi výroby, takže mají nezbytný otvor pro výklopnou střechu. Odborníci ručně montují vozidla California (ceny od 1 271 063 Kč včetně DPH) podle požadované specifikace zákazníka. Model California nedávno získal jako nejoblíbenější kompaktní kempinkové vozidlo titul „Mobilní domov roku 2018“ (Mobile Home of the Year 2018). Od představení modelu California před 30 roky bylo vyrobeno celkem více než 160 000 vozů, z toho 100 000 vozů v závodě Hannover-Limmer.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.