Největší SUV v Top Gearu? Tenhle Šaman splní majiteli každé přání

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. května 2018, 13:56 Aktualizováno 28.5.2018, 16:58 Google+

Automobily kategorie SUV si v posledních letech získaly obrovskou popularitu, což je mnohdy připisováno jejich univerzálnosti, prostornosti i bezpečí. To všechno nabízí i jeden z největších zástupců této kategorie Avtoros Shaman, proti kterému působí Mercedes G63 6x6 jako vyložený střízlík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Avtoros Shaman

Avtoros Shaman | foto: Avtoros

Sdílejte článek

Už nikoho nejspíš nepřekvapí, že i tohle monstrum je produktem ruského automobilového průmyslu. Další z kategorie ruských "všudychodů" ale není žádný drobek. Shaman měří na délku něco málo přes šest metrů, takže výše zmiňovaný Mercedes trumfne zhruba o metr. Pokud vám ale tohle přirovnání nestačí, představte si Smart Forfour, kolem kterého stojí další dva Smarty Fortwo. Přidejte trochu místa mezi nárazníky pro komfortní průchod a jste zhruba na délce tohohle monstra. Působivé, že?

Tím však přehled předností nekončí. Zatím co ta nejextrémnější SUV se spoléhají nanejvýš na pohon 6x6, Shaman nabízí podstatně pohon hned čtyř náprav, díky čemuž se vyškrábe témě kdekoliv. Všechny nápravy jsou současně řiditelné, což výrazně zlepšuje i manévrovatelnost s vozem. Tu v terénu se světlou výškou 450 mm zřejmě potřebovat ani nebudete, ale ve městě se jistě hodí.

Už jen letmý pohled naznačuje, že Shaman není žádný drobek, což skutečně není. Jeho váha se podle výrobce pohybuje těsně pod hranicí čtyř tun, což nemá k ostatním velkolepým SUV s pohonem více náprav tak daleko. Shaman se ovšem může pochlubit rozdělením hmotnosti na 4 nápravy. Na těch jsou navíc obuty pneumatiky s nízkým tlakem, díky čemuž by měl být Shaman schopen i lehčí koupele.

Čím se však chlubit nemůže je motor. Zatím co G63 6x6 nebo Velociraptor disponují nadupanými motory V8, Shaman se musí spolehnout na něco podstatně slabšího a méně zábavného. Řeč je o 3.0 litrovém dieselu o výkonu Iveco F1C, 3.0 TD  výkonu 176 koní.

Točivý moment dosahuje 350 Nm, díky čemuž utáhne Shaman až 4800 kilogramů ve vleku. Jeho maximální zatížení v terénu je 1000 kg a na zpevněných cestách 1500 kg. Čas akcelerace z 0 na 100 km/h výrobce neudává, neboť maximální rychlost se omezuje na necelých 71 km/h. Pokud by vás zajímala spotřeba, tak v nejoptimálnějších podmínkách se bavíme o 25 litrech na 100 km. Vůz by však měl mít poměrně velkou nádrž, takže tankovat nebudete muset každý den, ale jen každý druhý den.

Avtoros Shaman 8x8 v Top Gearu | zdroj: youtube.com

O schopnostech a dovednostech Shamana se na vlastní kůži přesvědčil i Matt LeBlanc, který si vyzkoušel jeho řízení a ovladatelnost během jedné z epizod Top Gearu. A co na něj říkal? Podívejte se sami.

Vytisknout

Diskuze: Největší SUV v Top Gearu? Tenhle Šaman splní majiteli každé přání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

Letitá Octavia s nájezdem necelých 700 000 km zvládla na jednu nádrž téměř 1300 km

Škodovka s reálnou spotřebou 3.8 litru? Genialita motorů minulého tisíciletí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud