Se společnostmi zabývajícími se technologií autonomních vozidel se v poslední době roztrhl pytel, ovšem navzdory jejich počtům jsou výsledky stále spekulativní. To naposledy předvedla společnost Mobileye, jejíž prototyp se během demonstrace před televizními kamerami rozhodl ignorovat semafor.
Komická situace nastala během praktické ukázky pro zpravodajský pořad na izraelské televizní stanici Channel 10. Vozidlo vybavené systémem autonomního řízení 4. úrovně se totiž pouhých 400 metrů od hlavního sídla společnosti v Jeruzalémě rozhodlo ignorovat červené světlo na semaforu. Vůz se přitom nacházel na volném a přehledném úseku. A jistě nemusíme zmiňovat, že něco takového je prostě nepřijatelné.
Podle agentury Bloomberg se však nejednalo o závadu na technice autonomního vozidla, ale o velice nešťastnou shodu náhod. Zpravodajský kanál Channel 10 totiž používal k natáčení kamery, které způsobovaly rušení kamer na střeše, senzorů i procesorů umístěných v kufru auta.
Automobil tak sice zaznamenal semafor i svítící červenou, ovšem jak je ze záznamu patrné, místo zastavení se vůz pouze poněkud zpomalil a nakonec stejně křižovatkou projel jako by se nechumelilo. Společnost Mobileye však na problém okamžitě zareagovala a všechny důležité komponenty okamžitě izolovala a odstínila.
V Jeruzalémě sídlící společnost Mobileye, kterou nedávno koupil Intel za částku 15 miliard dolarů, je zaměřená na vývoj a testování autonomních vozidel na úrovni 4. a 5. Podobných společností existuje po světě samozřejmě více, ovšem Mobileye, jehož testovací platformou je Ford Mondeo, dokázal vyvinout systém spoléhající pouze na kamery. Radary a LIDARy.
Vůz sice je vybaven i těmito systémy, ovšem ty slouží většinu času jen jako "záložní plán." Pokud je to totiž jen trochu možné, vůz se udrží na silnici jen s pomocí kamer. Pokud však kamery neposkytují dostatek informací o cestě, vůz začne automaticky využívat ostatní systémy.
Pokud by vás průběh reportáže a incidentu zajímal, doporučujeme výše umístěné video. Sice je hebrejsky, ovšem od času 4:27 už jistě nebude potřebovat komentář.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.