Se společnostmi zabývajícími se technologií autonomních vozidel se v poslední době roztrhl pytel, ovšem navzdory jejich počtům jsou výsledky stále spekulativní. To naposledy předvedla společnost Mobileye, jejíž prototyp se během demonstrace před televizními kamerami rozhodl ignorovat semafor.
Komická situace nastala během praktické ukázky pro zpravodajský pořad na izraelské televizní stanici Channel 10. Vozidlo vybavené systémem autonomního řízení 4. úrovně se totiž pouhých 400 metrů od hlavního sídla společnosti v Jeruzalémě rozhodlo ignorovat červené světlo na semaforu. Vůz se přitom nacházel na volném a přehledném úseku. A jistě nemusíme zmiňovat, že něco takového je prostě nepřijatelné.
Podle agentury Bloomberg se však nejednalo o závadu na technice autonomního vozidla, ale o velice nešťastnou shodu náhod. Zpravodajský kanál Channel 10 totiž používal k natáčení kamery, které způsobovaly rušení kamer na střeše, senzorů i procesorů umístěných v kufru auta.
Automobil tak sice zaznamenal semafor i svítící červenou, ovšem jak je ze záznamu patrné, místo zastavení se vůz pouze poněkud zpomalil a nakonec stejně křižovatkou projel jako by se nechumelilo. Společnost Mobileye však na problém okamžitě zareagovala a všechny důležité komponenty okamžitě izolovala a odstínila.
V Jeruzalémě sídlící společnost Mobileye, kterou nedávno koupil Intel za částku 15 miliard dolarů, je zaměřená na vývoj a testování autonomních vozidel na úrovni 4. a 5. Podobných společností existuje po světě samozřejmě více, ovšem Mobileye, jehož testovací platformou je Ford Mondeo, dokázal vyvinout systém spoléhající pouze na kamery. Radary a LIDARy.
Vůz sice je vybaven i těmito systémy, ovšem ty slouží většinu času jen jako "záložní plán." Pokud je to totiž jen trochu možné, vůz se udrží na silnici jen s pomocí kamer. Pokud však kamery neposkytují dostatek informací o cestě, vůz začne automaticky využívat ostatní systémy.
Pokud by vás průběh reportáže a incidentu zajímal, doporučujeme výše umístěné video. Sice je hebrejsky, ovšem od času 4:27 už jistě nebude potřebovat komentář.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?