Se společnostmi zabývajícími se technologií autonomních vozidel se v poslední době roztrhl pytel, ovšem navzdory jejich počtům jsou výsledky stále spekulativní. To naposledy předvedla společnost Mobileye, jejíž prototyp se během demonstrace před televizními kamerami rozhodl ignorovat semafor.
Komická situace nastala během praktické ukázky pro zpravodajský pořad na izraelské televizní stanici Channel 10. Vozidlo vybavené systémem autonomního řízení 4. úrovně se totiž pouhých 400 metrů od hlavního sídla společnosti v Jeruzalémě rozhodlo ignorovat červené světlo na semaforu. Vůz se přitom nacházel na volném a přehledném úseku. A jistě nemusíme zmiňovat, že něco takového je prostě nepřijatelné.
Podle agentury Bloomberg se však nejednalo o závadu na technice autonomního vozidla, ale o velice nešťastnou shodu náhod. Zpravodajský kanál Channel 10 totiž používal k natáčení kamery, které způsobovaly rušení kamer na střeše, senzorů i procesorů umístěných v kufru auta.
Automobil tak sice zaznamenal semafor i svítící červenou, ovšem jak je ze záznamu patrné, místo zastavení se vůz pouze poněkud zpomalil a nakonec stejně křižovatkou projel jako by se nechumelilo. Společnost Mobileye však na problém okamžitě zareagovala a všechny důležité komponenty okamžitě izolovala a odstínila.
V Jeruzalémě sídlící společnost Mobileye, kterou nedávno koupil Intel za částku 15 miliard dolarů, je zaměřená na vývoj a testování autonomních vozidel na úrovni 4. a 5. Podobných společností existuje po světě samozřejmě více, ovšem Mobileye, jehož testovací platformou je Ford Mondeo, dokázal vyvinout systém spoléhající pouze na kamery. Radary a LIDARy.
Vůz sice je vybaven i těmito systémy, ovšem ty slouží většinu času jen jako "záložní plán." Pokud je to totiž jen trochu možné, vůz se udrží na silnici jen s pomocí kamer. Pokud však kamery neposkytují dostatek informací o cestě, vůz začne automaticky využívat ostatní systémy.
Pokud by vás průběh reportáže a incidentu zajímal, doporučujeme výše umístěné video. Sice je hebrejsky, ovšem od času 4:27 už jistě nebude potřebovat komentář.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.