Veškeré pozdvižení spojené s královskou svatbou již pomalu opadá a nyní nadchází doba, kdy se nová vévodkyně ze Sussexu bude muset seznámit s novými pravidly života v královské rodině. Jednou z novinek bude také kurz defenzivní jízdy s policejními a armádními specialisty, který musí podstoupit každý člen královské rodiny.
Meghan Markle, již pár dní známá spíše jako vévodkyně ze Sussexu, bude muset podle zpráv CBS News podstoupit intenzivní kurz defenzivní jízdy, který ji naučí jak uniknout krizovým situacím. Podobné kurzy totiž musí podstoupit každý významný člen královské rodiny.
Markleová se tak bude muset naučit například otočky J-Turn nebo Y-Turn, díky kterým je možné rychle otočit automobil a dostat se tak z nebezpečných míst. Stejně tak bude muset ovládnout umění jízdy ve vysokých rychlostech, nebo manévrování mezi agresivními paparazzi, neodbytnými fanoušky nebo potencionálními únosci.
Nově nabité znalosti sice Markleová pravděpodobně nikdy nebude muset využít, neboť členové královské rodiny mají 24-hodin denně k dispozici personál starající se jak o jejich bezpečí, tak o maximální komfort. Na rozdíl od USA však mohou členové královské rodiny klidně usednout i za volant, pokud se jim chce. V takovém případě je ovšem potřeba, aby se o sebe uměli postarat.
„Mladší členové královské rodiny jsou více zvyklí na nezávislost, zejména pak v té imaginární bezpečnostní bublině, a právě řízení jim mnohdy dává pocit volnosti a nezávislosti," uvedl pro CBS News Simon Morgan, bývalý člen ochranky královny Alžběty II.
Touha po svobodném usednutí za volant se však nevztahuje jen k mladším členům královské rodiny. Ostatně i sama královna Alžběta II. je známá svou láskou k Land Roveru Defender, za jehož volant občas ráda usedne na svém panství. Královská flotila navíc disponuje řadou nádherných starých Jaguárů, Bentley a Rolls-Royců, takže je plně pochopitelné, když si chce někdo udělat výlet v podobně stylovém voze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?