Veškeré pozdvižení spojené s královskou svatbou již pomalu opadá a nyní nadchází doba, kdy se nová vévodkyně ze Sussexu bude muset seznámit s novými pravidly života v královské rodině. Jednou z novinek bude také kurz defenzivní jízdy s policejními a armádními specialisty, který musí podstoupit každý člen královské rodiny.
Meghan Markle, již pár dní známá spíše jako vévodkyně ze Sussexu, bude muset podle zpráv CBS News podstoupit intenzivní kurz defenzivní jízdy, který ji naučí jak uniknout krizovým situacím. Podobné kurzy totiž musí podstoupit každý významný člen královské rodiny.
Markleová se tak bude muset naučit například otočky J-Turn nebo Y-Turn, díky kterým je možné rychle otočit automobil a dostat se tak z nebezpečných míst. Stejně tak bude muset ovládnout umění jízdy ve vysokých rychlostech, nebo manévrování mezi agresivními paparazzi, neodbytnými fanoušky nebo potencionálními únosci.
Nově nabité znalosti sice Markleová pravděpodobně nikdy nebude muset využít, neboť členové královské rodiny mají 24-hodin denně k dispozici personál starající se jak o jejich bezpečí, tak o maximální komfort. Na rozdíl od USA však mohou členové královské rodiny klidně usednout i za volant, pokud se jim chce. V takovém případě je ovšem potřeba, aby se o sebe uměli postarat.
„Mladší členové královské rodiny jsou více zvyklí na nezávislost, zejména pak v té imaginární bezpečnostní bublině, a právě řízení jim mnohdy dává pocit volnosti a nezávislosti," uvedl pro CBS News Simon Morgan, bývalý člen ochranky královny Alžběty II.
Touha po svobodném usednutí za volant se však nevztahuje jen k mladším členům královské rodiny. Ostatně i sama královna Alžběta II. je známá svou láskou k Land Roveru Defender, za jehož volant občas ráda usedne na svém panství. Královská flotila navíc disponuje řadou nádherných starých Jaguárů, Bentley a Rolls-Royců, takže je plně pochopitelné, když si chce někdo udělat výlet v podobně stylovém voze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.