Dvě třetiny lidí ví, co znamená a jak funguje hybridní auto. Více než třetina dotázaných by u svého příštího vozu již zvolila hybridní pohon. Přes 80 procent lidí si přeje, aby stát víc dohlížel na to, jaká auta v Česku jezdí. Vyplynulo to z lednového průzkumu agentury NMS.
Čtvrtina respondentů si ale přitom hybridní auto zaměňuje s čistě elektrickým vozem. Sedm procent respondentů si myslí, že hybridní auto jezdí na souši i po vodě.
Znalost hybridních technologií pomalu ale jistě stoupá i v Česku. Přes 70 procent lidí například ví, že hybridní pohon je založen na kombinaci elektromotoru s benzínovým motorem a že se hybridy samy dobíjejí při brzdění a není je tím pádem nutné už nijak dál dobíjet. Jasno v definici hybridního auta mají více muži než ženy.
54 procent všech respondentů se domnívá, že nejnižší servisní náklady má auto s benzínovým pohonem. Třetina oslovených za auto s nejnižšími náklady na servis považuje hybrid. K benzínovému pohonu se přiklání dvě třetiny mužů a téměř polovina žen. S rostoucí velikostí obce se mírně zvyšují preference hybridního pohonu a klesá obliba benzínu. Průzkumu se zúčastnilo tisíc respondentů z celé České republiky.
Stát by měl víc hlídat emise a podporovat alternativní pohony
Většina lidí se v průzkumu vyslovila pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 procent dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí. Nákup a provoz vozů s alternativním pohonem by podle nich měly podpořit omezení pro technicky a emisně nevyhovující vozy.
Pro úplný zákaz aut nesplňujících emisní normy by byla téměř třetina žen, necelá pětina mužů by takovým vozům zakázala vjezd do měst.
„Alternativní pohony mají v celé řadě zemí silnou podporu státu a společnosti. Města jako Paříž, Madrid nebo Athény se do roku 2025 zavázaly úplně zakázat vjezd dieselů a nedávné rozhodnutí spolkového soudu v Lipsku ukazuje, že v Německu tato situace nastane pravděpodobně ještě dříve. Změny k lepšímu přicházejí i v ČR díky tomu, že ministerstvo životního prostředí zařadilo hybridní pohon jednoznačně mezi podporované alternativy. Řidiči v Česku si už dnes mohou pořídit hybridní vůz za stejnou cenu, či dokonce levněji než benzínové auto,“ říká ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška.
Dle 71 procent dotázaných budou dieselová auta v budoucnu nahrazena ekologičtějšími vozy. Z nich více než polovina je názoru, že to bude trvat desetiletí.
Test: Hybridní flotila ve firmě ušetří desetitisíce
Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.
Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů emisí na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.
Šest z deseti britských firem chce skoncovat s dieselem
Trh s firemními vozy v zahraničí začíná přehodnocovat dieselovou technologii. Podle výsledků průzkumu britské RAC Business, zabývající se fleetovými službami, 62 procent oslovených firem do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.
Odborníci zdůrazňují, že za tímto skokem je zejména rostoucí prodej benzínových, hybridních a elektrických vozů. Pokud jde o vozy s alternativním pohonem, vzbuzují vyšší důvěru hybridy než elektromobily.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?