Automobilky kategorie SUV v posledních letech doslova ovládly trh. Nabízejí se ve všech velikostech, výkonné, úsporné, laciné, bez střechy a samozřejmě také enormně luxusní a za těžko představitelné částky. Leckoho možná překvapí, že nejmenovaný král mezi luxusními SUV, nedávno představený Rolls-Royce Cullinan, se řadí až někam na šesté místo. Dražší vozy už jsou přitom bezkonkurenčně vyprodány.
Rolls-Royce Cullinan: 325 000 dolarů, cca 7 mil. Kč
Automobilka Rolls-Royce, tradiční výrobce nejluxusnějších automobilů světa, se trhu SUV dlouhé roky bránila. Lidé z ekonomického si ale nakonec spočítali, že tenhle odpor je zbytečný a hlavně prodělečný. Před několika dny jsme se tak dočkali modelu Cullinan, který přináší do nabídky tradičního britského výrobce hned několik novinek.
Standardem však zůstávají luxusní materiály, excelentní zpracování, bohatá výbava, dostatek prostoru a motor o objemu 6.75 litru. Vidlicový bi-turbo dvanáctiválec nabízí 571 koní a 850 kW. Samozřejmostí je komfortní podvozek i pohon všech kol.
Mercedes-Maybach G650 Landaulet: 527 400 dolarů, cca 11.4 mil. Kč
Mercedes třídy G se dočkal ještě před příchodem nové generace mnoha modifikacích. Jedna z nich proběhla i pod taktovkou Maybachu a jejím výsledkem je G650 Landaulet. Mnozí ho také označují za sen každého diktátora.
Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, nic se neděje. Tohle auto totiž nebude snadné potkat v provozu - vyrobeno totiž bylo pouhých 99 kusů z nichž každý našel majitele téměř okamžitě. Jeho cena je sice vysoká, ovšem za to dostává posádka nebe nad hlavou, zadní sedadla z Mercedesu třídy S a řadu komfortních drobností, jako například vyhřívané / chlazené držáky pití. Příjemné překvapení je také pod kapotou: 6.0 litrový biturbo motor V12 o výkonu převyšujícím 630 koní.
Mercedes-Benz G63 AMG 6x6: 544 378 dolarů, cca 11.8 mil. Kč
Třída G v úpravě Maybachu možná zůstala před veřejností poněkud upozaděna, ovšem G63 AMG 6x6 je naopak jedním z nejslavnějších extrémně luxusních SUV světa, za což vděčí svému průkopnickému a značně divokému vzhledu a pohonu šesti kol.
Se svou váhou 3 850 kilogramů se jistě jedná i o jedno z nejtěších SUV světa, ovšem díky 5.5 litrovému biturbo motoru V8 laděnému v AMG má výkonu i točivého momentu na rozdávání. Jeho automatická 7-stupňová převodovka navíc posílá výkon na všechna kola, takže v terénu je tohle monstrum k nezastavení.
Karlmann King: 2 mil. dolarů, cca 43.7 mil Kč
A máme tady pořádného cenového skokana. KArlmann King však není v žádném ohledu obyčejným SUV. Tenhle mohutný stroj, který zřejmě někomu utekl z futuristického komiksu, je skutečným monstrem. Jak výkonem, tak váhou nebo luxusem.
Základem se stal Ford F-550, respektive jeho šasi. K tomu konstruktéři přidali 6.8 litrový motor V10 a spoustu luxusního vybavení, kte kterému patří třeba prostor pro čtyři až sedm pasažérů, výsuvná televize, vysunovací stolky, kávovar, atd. Vyloučená není ani možnost nechat si celý vůz opancéřovat a být tak i s veškerým svým luxusem v bezpečí. Všechny tyhle drobnosti však zvýšily váhu až na 5.9 tuny, takže maximální rychlost představuje jen 140 km/h.
Dartz Prombron Black Russian - cena neznámá
Báli jste se, že bychom v seznamu obludně velkých a přehnaně luxusních monster mohli vynechat produkty pocházející z Ruska? Tak teď se můžete uklidnit. Cena tohohle kousku je sice neznámá, ovšem většina produktů společnosti Dartz se odráží od částky milionu a míří stále výš.
Navzdory neznámé ceně však poměrně dobře známe parametry tohohle stroje. Navzdory ruskému původu se pod kapotou ukrývá 8.1 litrový diesel společnosti GM, který produkuje přes 450 koní a 850 Nm. V podbězích jsou 22-palcová neprůstřelná kola, okna vyplňuje neprůstřelné sklo, karoserei je taktéž neprůstřelná a podvozek by měl odolat i nějakému tomu výbuchu. Ostatně co jiného byste čekali u ruského monstra?
Bentley Dominator - cena neznámá
V roce 1994 vznikl v automobilce Bentley tajemný vůz, který pravděpodobně začal psát historii luxusních SUV. Ačkoliv jeho vývoj musel přijít na několik milionů dolarů, nikdy se neobjevil v dealerstvích, na autosalonech nebo mezi koncepty.
Dominator, jak se průkopník segmentu luxusních SUV jmenoval, totiž vznikl na zakázku pouze pro brunejského Sultána. Na platformě šasi Range Roveru vzniklo celkem šest exemplářů, jejichž přesnou cenu neznáme. Rozhodně však nešlo o drobné, neboť Dominator měl stát za odvrácením krachu, který tou dobou značku ohrožoval.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.