Pokud se pod kapotu vašeho automobilu dostane hlodavec, většinou se musíte smířit s tím, že vám z vozu něco zmizí. V lepším případě to odnese jen izolace, v tom horším případě si hlodavci pochutnají na některém z důležitých kabelů, bez kterého prostě neodjedete. Obyvatelé amerického Michiganu však mají opačný problém: hlodavci si z jejich automobilů dělají zásobárny, které plní milovanými šiškami.
Americký stát Michigan se rozkládá podél severní hranice s Kanadou, takže místní obyvatelé z první ruky vědí, co to znamená tuhá zima. Řada z nich už proto rezignovala na věčný boj se zasněženou silnicí a své automobily pravidelně odklízí na zimní měsíce do garáží či pronajatých skladů. Jakkoliv se však tohle řešení může zdát praktické, má však i svoje nevýhody.
O tom se podle informaci webu wkfr.com na vlastní kůži přesvědčila Kellen Moore, obyvatelka města Gaylord. Když se totiž na jaře rozhodla vyvézt svůj automobil, rychle zjistila, že něco není v pořádku. Po otevření kapoty na ní pak vykoukla obrovská hromada šišek a hnízdo, které si pod kapotou jejího automobilu vytvořily veverky.
Ty do automobilu nanosily přes 22.5 kilogramu borovicových šišek, které se řadí k jejich oblíbené potravě. Mnozí dokonce uvádějí, že některé veverky jsou jimi v hlavní sezóně doslova posedlé a předvádí neuvěřitelné kusy. Majitelka vozu tak dopadla vlastně ještě dobře.
Gabe Awrey, kamarádka Kellen, umístila fotku motorového prostoru s komentářem „Nezapomeňte si v této části roku zkontrolovat motorový prostor. Veverky jsou pořádně vlezlé." V komentářích pod fotkou pak dodala, že veverky zaplnily doslova každý kousek místa pod kapotou. Jakmile se pak kamarádka pokusila motor nastartovat a s autem ujela pár metrů, šišky se začaly vlivem tepla rozevírat a na některých místech se doslova zasekly.
Pořád je to však lepší scénář, než se kterým se v komentářích pochlubila Susan Bryant. Ta totiž podle svých slov vyrazila na cestu svým automobilem, když najednou ucítila pach kouře. Pod kapotou ji pak čekalo nepříjemně překvapení v podobě kusů dřeva a kůry, kterou pod kapotu opět nanosily veverky. Vlivem tepla od motoru se pak tahle směska zapálila a bylo velkým štěstím, že nedošlo k větším škodám.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.